Strona 1 z 2

[ABK] strumienica a sonda lambda

: 28 lip 2012, 10:25
autor: jabko_nb
witam
zakladam temat bo nie zanlazlem odp na swoje pytanie w innych postach
Interesuje mnie czy w przypadku posiadanej strumienicy przed ktora jest lamba przeniose ja do kolektora wydechowego ( widziałem ze jest tam chyba na to dzióra z nakretka)to czy bedzie miało to negatywny wpływ na jej prace .Jak wiele naszych aut moje również bierze olej w jakiś tam ilościach ( w planach wymiana usczelniaczy wiec bedzie lepiej ) czy to nie zapcha to sondy ? Czy trzeba skracać kable sygnałowe czy wystarczy ja przekręcić ?
Chce ja przełożyć bo wyczytałem ze przy braku kata lambda jest nie dogrzana , pytałem o zdanie fachowca (jugo007) i również potwierdza ze sama grzałka wtedy nie starczy .
Mam do wymiany strumienice i dam chyba rurke zamiast niej więc chce przenieść sonde .

: 28 lip 2012, 18:12
autor: karolas123
Nie powinno sie nic dziac z sonda, grzałki sa na tyle mocne ze najwyzej przy zimnym starcie grzania sondy bedzie odrobine dłuzsze. Jednak mozesz tez sonde przenieść, jednak w zadnym wypadkku nie wolno skracać kabli od sondy, zniszczy to ją, przewody posiadaja kompensacje zimnego konca i nie wolno ich ruszać, jeśli musisz to skracaj te króre ida id wtyczi do sterownika, zalezy o jakim silniku mowisz bo moze to wystarczy wstawić portki od ABT lub innego z sonda na kolektorze i masz seryjne miejsce pod sondę.

: 28 lip 2012, 18:14
autor: Francis1982
Tam jest inny gwint. Trzeba by rozwiercać i gwintować. Nie wiem tylko jak się gwintuje w żeliwie. No i czy znajdziesz taki gwintownik. Są takie gotowe końcówki stalowe, krążki z gwintem do sondy. Wspawujesz niedaleko łączenia z dwururką. Tak by nie przeszkadzała.

Mi na całkiem wytłuczonym kacie sonda chodziła prawidłowo.


A przy strumienicy musisz trochę porzeźbić żeby połączyć z dwururką do kolektora.

: 29 lip 2012, 13:33
autor: jabko_nb
tak ale ja kata nie mam tak jak napisałem jest strumienica. czyli mówisz ze w miejscu gdzie jest śruba w kolektorze wydechowym sonda nie podejdzie , to w takim razie po co tam to jest wydaje mi się ze to chyba pod sondę robione było

: 29 lip 2012, 13:37
autor: karolas123
pod rurke do analizatora spalin jest to miejsce.

: 29 lip 2012, 13:49
autor: jabko_nb
czyli raczej słabo będzie to tam przenieść a z tego co patrze to kolektor od ABT jak kolega wyżej pisał nie podejdzie pod ABK

: 30 lip 2012, 12:41
autor: Francis1982
Widzę, że jesteś z Krakowa i nie powinieneś mieć kłopotów ze znalezieniem warsztatu, który robi układy wydechowe.
Jak będziesz pod autem to zaznacz sobie "najlepsze miejsce" na wkręcenie sondy. Kup sam pierścień z gwintem na sondę i wszystko zanieś do jakiegoś dobrego spawacza. Mam tylko nadzieję, że nie kupowałeś strumienicy z nierdzewki bo będzie problem ze spawaniem. Nierdzewka się strasznie wygina i wątpię by spawacz się tego podjął.

: 31 lip 2012, 23:00
autor: jabko_nb
nie kupowałem ,gościu u którego mam zniżki to będą dokupywać

: 31 lip 2012, 23:44
autor: PI7er
Francis1982 pisze:Tam jest inny gwint. Trzeba by rozwiercać i gwintować. Nie wiem tylko jak się gwintuje w żeliwie. No i czy znajdziesz taki gwintownik. Są takie gotowe końcówki stalowe, krążki z gwintem do sondy. Wspawujesz niedaleko łączenia z dwururką. Tak by nie przeszkadzała.

Mi na całkiem wytłuczonym kacie sonda chodziła prawidłowo.


A przy strumienicy musisz trochę porzeźbić żeby połączyć z dwururką do kolektora.
W tej aukcji widac ze sonda moze byc w kolektorze pod 2 rurke:

http://allegro.pl/kolektor-wydechowy-au ... 51591.html

: 01 sie 2012, 20:05
autor: jabko_nb
wydaje mi się że kolektor od ABT nie podejdzie pod ABK inaczej jest dopasowany do bloku silnika

: 01 sie 2012, 21:01
autor: karolas123
jabko_nb, Ze czym sie to różni, bo same głowice raczej tylko portem pod wtryskiwacze.

: 01 sie 2012, 22:17
autor: PI7er
Pasuje, nawety w ABT byly 2 rodzaje kolektora, 4-1 oraz 4-2-1 ten sam co w ABK.

: 01 sie 2012, 22:24
autor: jabko_nb
skoro tak to w takim razie ten kolektor który jest na aukcji będzie pasować do ABK nie ściągałem jeszcze u siebie tego a nie chce kupić w ciemno. W sumie cena spoko jest jeśli z sonda i jest sprawna to oka . Czy ten biały ślad to nie pamiątka po spawie ?
Z tego co się orientowałem to sonda w ABK a ABT to nie jest ta sama

: 01 sie 2012, 23:33
autor: PI7er
Wkrec sonde w swoj kolektor, tam gdzie jest sruba, identycznie jak na aukcji.
Sondy ABT/ABK roznia sie dlugoscią przewodów.

: 01 sie 2012, 23:43
autor: Francis1982
Na aukcji widać końcówkę numeru kolektora.
Etka w ruch i porównujemy uszczelki kolektorów a głowicą oraz z dwururka.

Uszczelki ABK:
http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... le=1&wsk=O

Uszczelki ABT:
http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... le=1&wsk=O

Obie wyglądają tak samo.
Co do uszczelki kolektora i dwururki intercars jest niezbyt precyzyjny.
A, że na razie nie mam dostępu do etki to nie mam jak dokładnie sprawdzić po numerach wystawionego kolektora czy podejdzie do niego uszczelka z ABK.