Strona 1 z 2
[ABK] Specyficzny problem z odpalaniemna przy letnim silniku
: 28 lip 2012, 18:04
autor: masteretsam
Witam. Od razu zaczne od tego ze przepływomierz mam wymieniony na sprawny a regulator cisnienia paliwa jest nowyi sprawny, a problem polega na tym, ze gdy auto jest troche zagrzane to nie chce mi odpalac a jak juz zacznie odpalac to strasznie nie rowno na bardzo niskich obrotach i tylko z gazem w deche inaczej ni chu..a. Jak zimny pali na dotyk, jak gorący tez pali na dotyk tylko jak go dobrze nie zagrzeje albo jak mi mocniej ostygnie nie chce palic i juz ale to też nie zawsze bo zależy jaki bedzie miał humor. Jaka może być przyczyna?
: 28 lip 2012, 18:29
autor: krisiun1
Sprawdź kostkę wtryskiwacza rozruchowego, często przyczyną takiej bolączki jest ułamany przewód tej kostki.
: 28 lip 2012, 19:35
autor: masteretsam
masz na mysli ta co jest z przodu przymocowana do listwy wtryskowej? jakby na przeciwko regulatora cisnienia paliwa?
: 28 lip 2012, 19:57
autor: krisiun1
Nie, wtrysk rozruchowy wkręcony jest w kolektor stojąc przodem do maski z lewej strony, dochodzi do niego cienki przewód paliwowy.
: 28 lip 2012, 20:18
autor: masteretsam
to takie niebieskie? bo to ponoc czujnik temp. jakis a nic innego tam chyba nie ma
: 28 lip 2012, 20:22
autor: karolas123
Dochodzi do niego przewód paliwowy w stalowym oplocie i ma on faktycznie kolor niebieski.
: 28 lip 2012, 20:27
autor: masteretsam
Doczytałem juz wiem o którym mowisz a ten co ja miałem na mysli to gdzie indziej jest
jutro sprawdze wtyczke ewentualnie go wyczyszcze i zobaczymy
: 28 lip 2012, 21:07
autor: krisiun1
Czyścić to tam za bardzo nie ma co, czyści go benzyna.Sprawdź wtyczkę i przewody biegnące do niej.
: 29 lip 2012, 16:29
autor: masteretsam
zajrzalem i faktycznie kabelek sie upitolił to ja go podłaczyłem na nowo a ona teraz wogole nie chce odpalic czasem pyrknie jakby chciała odpalic ale nie odpala. I co teraz? pewnie nowy wtrysk
: 29 lip 2012, 19:09
autor: krisiun1
Za uruchomienie wtrysku przy zimnym rozruchu odpowiada niebieski czujnik temperatury umieszczony w króćcu przy głowicy.Pomierz rezystancję przy zimnym silniku i przy rozgrzanym i napisz jak to wygląda, przy 90 stopniach rezystancja tego czujnika powinna wynosić około 280Ohm.
: 29 lip 2012, 19:43
autor: masteretsam
własnie jutro miałem to zrobic tylko nie moge odpalic i nie mam jak pojechac do kumpla po omomierz i zeby silnik zagrzac bo na zimno tam miało byc 280 ohm chyba a na 90 stopniach 2800ohm. bede musiał go jakos odpalic na siłe.
: 30 lip 2012, 10:40
autor: krisiun1
Im wyższa temperatura tym niższa rezystancja 90 stopni = ~280 Ohm.
: 30 lip 2012, 11:32
autor: masteretsam
aha rozumie, najlepsze jest to ze jak go odlacze całkiem to odpala normalnie tak jak zawsze, nie za pieknie ale odpala.
[ Dodano: 2012-07-30, 12:52 ]
no i sprawdzałem ten opor ale tam nie ma zadnego oporu, nie wiem czy to dobrze robilem wiec opisze, wziałem omomierz mierzyłem na kilku zakresach, odpiałem wtyczke z niebieskiego czujnika i do tego czujnika podlaczałem kabelki omomierza czy tak to sie powinno robic? bo zadnego oporu na zadnym zakresie nie było.
: 30 lip 2012, 16:23
autor: Pieterb
masteretsam pisze:odpiałem wtyczke z niebieskiego czujnika i do tego czujnika podlaczałem kabelki omomierza czy tak to sie powinno robic?
tak, to pewnie czujnik jest bee
: 30 lip 2012, 19:14
autor: masteretsam
najwyrazniej był bo kupiłem drugi uzywany ze szrotu i elegancko na nim odpala tylko jak chce jechac na gazie to ni chu..a mocy nie ma, narazie musze jezdzic na starym czujniku wrazie problemow z odpalaniem bede go odpinał a za jakis czas sie wybiore do gazownika i wtedy właze nowy czujnik zeby na nowo na tym czujniku gaz ustawił bo to sekwencja ( a jeszcze wymieniłem pare innych czesci wiec regulacja na nowo napewno wskazana)