[B3 3A]Problemy z silnikiem - klekotanie, rzężenie i koszty
: 03 sie 2012, 18:53
autor: dawid91
Witam, mam problemy z moją osiemdziesiątką. Zacznę od klekotów wydobywających się z okolicy zaworów. Wcześniej ich nie słyszałem, jedynie dwa razy zdarzyło się i to miesiąc temu ostatnio, że przy odpalaniu zapaliła się kontrolka oleju wtedy całkiem silnik chodził jak diesel przez czas gdy kontrolka się świeciła (~5 sekund), gdy kontrolka zgasła, silnik zaczął normalnie pracować. Stan oleju był w porzadku.
Wczoraj przejechałem 2km i przy otwartej szybie usłyszałem wydobywający się lekkie klekotanie, kontrolka oleju się nie zapaliła. Nagrałem, zobaczcie jak to brzmi http://www.youtube.com/watch?v=mhHLmiBPth0. Te klekotanie raczej wydobywa się gdzieś z góry silnika (zawory, popychacze?), więc chyba raczej nie panewki. Silnik osiągnął 90°C, ale klekotało dalej. Jaka jest wasza diagnoza? Wiem, że tak ciężko z filmiku powiedzieć, ale co to mniej więcej może być?
A drugi problem to rzężenie przy około 2,5tys obrotów, rzęzi tak na jałowym, też przy przy puszczaniu sprzęgła w czasie zmiany biegów. Co to może być?
Zobaczcie filmik i się przysłuchajcie. Nie mogę określić skąd się wydobywa, pod maską zagłusza silnik, ale chyba okolice skrzyni biegów.
Pomóżcie proszę
[ Dodano: 2012-08-06, 01:11 ]
Nikt nie pomoże?
: 07 sie 2012, 21:07
autor: lipek21
sprawdz ciśnienie pompy oleju , myśle że kończy swój żywot
: 08 sie 2012, 19:37
autor: dawid91
Dzięki lipek21 za wypowiedź <ok>
Będę jechał do mechanika niedługo i właśnie chcę coś wiedzieć na temat tych usterek, żeby nie być całkowicie zielonym i nie dać się naciągnąć. Także proszę jeszcze o jakieś wiadomości.
: 08 sie 2012, 19:43
autor: lipek21
na to by wskazywała kontrolka oleju , no i klekotanie , kiedy ostatni raz olej zmieniałeś ? i filtr oleju ? za sprawdzenie ciśnienia biorą od 20-40zł sprawdz na wolnych obrotach
: 09 sie 2012, 17:32
autor: dawid91
Ok, sprawdzę ciśnienie. Olej i filtr zmieniał jeszcze poprzedni właściciel prawie rok temu, ale przejechane od tego czasu jest tylko 5 tysięcy km, samochód więcej stał niż jeździł.
: 11 sie 2012, 11:47
autor: lipek21
nie wierzy się w to co mówią "poprzedni właściciele " filtry i olej powinno się zmienić zaraz po zakupię auta
PS: olej zmienia się raz na rok lub po przejechaniu km w zależności od klasy oleju więc napewno zmiana by się przydała
: 14 sie 2012, 21:12
autor: keczy
dawid91, padly Ci panewki i niekoniecznie musi zapalic sie kontrolka oleju, tym bardziej, ze juz raz sie zapalila czyli nie bylo cisnienia w chwili awarii. popychacze hydrauliczne nie wydaja z siebie takiego dzwieku. nie wymieniaj oleju bo to nic nie da i bedziesz musial i tak go wymienic po wymianie panewek i na Twoim miejscu bym kupil pompe oleju ktora kosztuje ok 100pln. koszta takiej operacji od 500pln w gore.
lipek21, cisnienie oleju sprawdza sie przy 2000obr i rozgrzanym oleju.
: 25 wrz 2012, 18:10
autor: dawid91
Ciśnienie oleju jest ok. Mechanik stwierdził, że to popychacze hydrauliczne.
Czy tak może rzęzić łożysko oporowe sprzęgła?
Ten dźwięk wydostaje się z okolic skrzyni biegów, choć trudno jest go zlokalizować. Pod maską tego nie słychać tylko wewnątrz samochodu i jak stanie się przy drzwiach. Jest to dość irytujące, praktycznie przy każdym puszczeniu sprzęgła to rzężenie słychać, no i na luzie przy przygazowaniu tak jak na filmiku. Czy to może być łożysko?
: 09 paź 2012, 16:38
autor: tomeklup
jesli na odpalonym silniku wrzucisz na luz i bedziesz wciskal i puszczal pedal sprzegla a dzwiek bedzie sie zmienial lub przestawal yc slyszalny to najprawdopodobniej bedzie lozysko wyciskowe sprzegla. a lozysko pracuje pod najwiekszym obciazeniem wtedy gdy wciskasz pedal sprzegla. jesli slychac je gdy sprzegla jest puszczone to albo jest juz calkowicie rozwalone alb0o szukaj przyczyny gdzie indziej.
: 08 maja 2014, 19:28
autor: dawid91
Drugi problem rozwiązałem jakiś czas temu. Sprężyna znajdująca się przed katalizatorem miała luz i oddawała taki odgłos.
Ale popychacze dalej klekoczą i zastanawiam się nad ich wymianą. INA są za 18zł na allegro, będę wymieniał rozrząd i przy okazji można by wymienić te szklanki. Zaczęły klekotać kiedy założyłem ten temat czyli od prawie dwóch lat, jednak zrobiłem od tego czasu tylko około 8,5tys km więc może gniazda jeszcze niewyrobione?
Ten klekot jest mniej słyszalny " na żywo" niż na filmiku w pierwszym poście, bardziej ten to odzwierciedla
Popychacze wyraźnie klekoczą rano przy odpaleniu przez 3s chodzi jak diesel i klekot ustaje, ale mniejszy klekot "cykanie" pozostaje i jest lekko słyszalne tak jak na video powyżej. Warto robić czy dać sobie spokój?