Strona 1 z 1

[B3 1.8 DZ] Silnik po remoncie-problem z odpalaniem

: 06 sie 2012, 10:43
autor: never_tomek
Witam,
Posiadam Audi B3 1.8 benz. z LPG. Właśnie ukończyłem mały remont silnika, niestety silnik podczas rozruchu nie chce zaskoczyć. Paliwo podaje ale coś z iskrą nie tak, nie wiem czy w odpowiednim momencie dochodzi do zapłonu. Mechanik , który podjął się ustawień rozrządu okazał się słabym fachowcem i zrezygnował. Mam pytanie, czy w tym silniku ze względu na złe ustawienia rozrządu i złe ułożenie tłoków mogło dojść do uszkodzenia zaworów ? Mechanik twierdził, że to silnik bezkolizyjny. Podczas rozruchu silnika nie było jakiś szczególnych objawów mówiących o uszkodzeniu. Dzwoniłem do innego warsztatu i gość stwierdził , że mogło dojść do uszkodzenia zaworów, jaka jest teoria na ten temat bo nie wiem co teraz robić.

: 06 sie 2012, 11:54
autor: ignac112
W audi silniki 1.8 i 2.0 na 8 zaworach są bezkolizyjne, rozrząd jak jest źle ustawiony to właśnie nie ma synchronizacji między układem korbowo tłokowym, a układem rozrządu, paliwowym i zapłonowym, a iskra np. może pojawić się w suwie wydechu.
Ja ustawiłbym rozrząd, później kąt wyprzedzenia zapłonu. Powinno wystartować.

Iskra jest taka jak być powinna?

: 06 sie 2012, 12:00
autor: Dregan
a wszystkie kostki itp powpinane?

: 06 sie 2012, 12:22
autor: never_tomek
Kostki podłączone. Problemem jest ustawienie wszystkich znaków. Mechanik Fachowiec miał z tym problem i dał sobie spokój po ok 40 minutach zabawy. Zauważyłem , że silnik podczas rozruchu ciężko się kręci. Aparat zapłonowy mógł zostać przestawiony ponieważ wyjmowałem pompę olejową . Wiem, że posiadam czujnik HALLA w aparacie zapłonowym. Remont silnika dotyczył w szczególności regeneracji głowicy oraz wymiany pierścieni. Paliwo podaje raczej prawidłowo. Układ wtryskowy K-Jetronic podczas rozruchu słychać uderzenia talerzyka odpowiadającego za otwieranie przepustnicy dla wtrysków ale wyłącznie podczas wciśnięcia cięgna gazu , talerzyk ten znajduje się w komorze dolotu powietrza- filtr powietrza.Nie wiem jakie powinny być ustawienia.

: 06 sie 2012, 13:01
autor: Patrique
Kolego sprawdź znaki na rozrządzie, a jak nie to zrzuć pokrywę klawiatury i obudowę rozrządu. Pierwszy i czwarty tłok mają być w górze znak "0" na kole zamachowym ma być chyba na wysokości dolnej krawędzi tego okienka. Wałek pośredni ustaw tak, żeby palec rozdzielacza pokazywał pierwszy cylinder tj. w stronę styku kabla WN w kopułce aparatu zapłonowego, a pierwsza krzywka od strony koła zębatego rozrządu głowicy ma być w górze, a ostatnia (od strony skrzyni) ma prawie naciskać szklankę od lewej strony. Musi zagadać <ok> . Sprawdź też czy masz podłączoną trzypinową kostkę do aparatu zapłonowego, podłączenie przewodów do alternatora i wszystko od wtrysku.

[ Dodano: 2012-08-06, 12:03 ]
Sprawdź też czy nie pomylono kolejności podłączenia kabli WN (kolejność 1-2-4-3).

: 06 sie 2012, 13:12
autor: never_tomek
jeżeli chodzi o kolejność kabli to pamiętam, że gość ustawiał coś jak 1-3- i chyba 4-2 w takiej kolejności.Palec patrzył na pierwszy tłok od skrzyni ale kable były zamienione tak aby ustawienia o których pisze były prawidłowe. Podobno jak patrzy palec nie ma znaczenia według jego wiedzy. Pozamieniał kable ale dalej nic.

[ Dodano: 2012-08-07, 07:53 ]
Wczoraj audi odlapila , znajomy ustawił mi na znaki i lampę. Dzisiaj będziemy kończyć regulację i mam nadzieję że będzie ok. Nie wiem dlaczego słychać sztuki z pokrywy zaworów , Popychacze tak stukaja ? są nowe a po oddaleniu silnika na jakieś kilkanaście sekund hałas nie milknie. nie wiem czy smarowania jest ok.

[ Dodano: 2012-08-07, 19:03 ]
Dzisiaj była długa próba odpalenia silnika, niestety silnik odpala ale dosłownie na kilka sekund i gaśnie. Znaki zostały ustawione chyba prawidłowo. Nie wiem dlaczego tak trudno jest uruchomić prawidłowo motor. Czy jest taka możliwość aby pomimo prawidłowo ustawionych znaków silnik nie chciał odpalić.Podczas rozruchu silnika motor stawia poważne opory tzn. mocny akumulator czy też próba rozruchu na kablach i tak stanowi ciężki i powolny rozruch silnika. Czy jest taka możliwość aby któryś wałek stawiał tak duży opór ? Po kilku nieudanych próbach uruchomienia silnika zauważyłem, że olej silnikowy zmienił swoje wartości tzn. budową przypominał już wodę, czuć było spaliny w oleju. Pewnie zalewa silnik. Dlatego poszukuję mądrego fachowca i proszę o pomoc, dzięki.

[ Dodano: 2014-05-24, 12:02 ]
Przyczyna usterki. Jak zauważyli koledzy, źle ustawiony rozrząd i uszkodzony oring uszczelniajacy kanał paliwowy w rozdzielaczu paliwa k-jetronic. Problem usunięty, wtryski pracują.