Strona 1 z 2

[B3 1.8S] wymiana pompy olejowej

: 07 sie 2012, 20:03
autor: turbofin
Ciśnienie oleju przy okolo 80 stopniach przy 1000 obrotach wynosi u mnie 0,8 bara, przy 2000 około 1,8 - 1,9 bara.

Czy jest sens wymiany pompy olejowej na nową?
Czy przy jej wymianie trzeba wyciagać silnik?
W jaki sposób ja wymienić?

: 07 sie 2012, 21:12
autor: PI7er
Robilem 2 dni temu, wystarczy opuscic wozek odkrecajac 2 przednie sruby, odkrecic metalowa podkowe laczaca od dolu silnik ze skrzynia i mozemy odkrecac miske.

Re: [B3 1.8S] wymiana pompy olejowej

: 07 sie 2012, 21:15
autor: Patrique
Co do ciśnienia to może niech się wypowiedzą fachowcy :mrgreen: .
Natomiast co do wymiany samej pompy to z racji konstrukcji trawersu silnika miski nie wyciągniesz za nic. Nawet po odkręceniu silnika od łap, nie podniesiesz go na tyle (zapiera się skrzynią o budę i drążki kierownicze), żeby miska przeszła swobodnie przez wystający smok pompy olejowej. Także są dwie opcje:
:arrow: wyciąganie silnika (opcja bezpieczna)
:arrow: demontaż przedniego zawieszenia wahacze plus trawers (opcja ryzykowna, ze względu na możliwość uje....nia śrub a właściwie gwintów w podłużnicach. W przypadku urwania trzeba potem ciąć otwory w podłodze lub podłużnicach, w zależności oczywiście w którym miejscu się upitoliła).

[ Dodano: 2012-08-07, 20:18 ]
PI7er, ta łapa od skrzyni tez bywa na czarnej liście. Także jeśli już tak bardzo proponujesz odkręcanie ww. śrub to dodaj żeby na nie uważać :mrgreen: .
Miałeś jakiś patent przy ich wykręcaniu tzn. środki zapobiegawcze żeby nie urwać nic?

: 07 sie 2012, 21:38
autor: PI7er
Mi w B4 puscily bez problemu, odkrecalem rok temu to wymiany tulejek.
Do pompy oleju wystarczylo odkrecic tylko przednie 2 sruby i odchylic w dol sanki.

: 07 sie 2012, 22:12
autor: Patrique
PI7er, odkręciłeś grzechotką, przedłużką czy udarem?

: 07 sie 2012, 23:11
autor: PI7er
Grzechotką.

: 08 sie 2012, 21:46
autor: jaco80
U mnie też śruby odkręciły się bez żadnego problemu. Niedługo powtórka z rozrywki, pompa oleju w pudełeczku już czeka. Ale szanse że wymiana pomoże u mnie na ciśnienie oleju, oceniam na 30%. Ostatnie podejście, jak nie pomoże to zajeżdzam obecny silnik do końca a potem szukam innego. Co do opuszczania sanek to zalecam podwiesić na czymś przód silnikaw B3, ja po partyzancku przywiązałem łapę silnika do pasa przedniego;-)

: 08 sie 2012, 21:55
autor: Patrique
jaco80 pisze:...ja po partyzancku przywiązałem łapę silnika do pasa przedniego;-)
I nie wygięła się ta blacha przedniego pasa?

: 11 sie 2012, 12:10
autor: jaco80
Nie, silnik ani drgnął, to było takie zabezpieczenie tylko.

: 14 paź 2012, 18:21
autor: turbofin
Pompa wymieniona, dwie śruby od sanek odkręciły sie bezproblemowo, podparłem tylko skrzynie, zeby zbytnio nie obciazać pasa przedniego i poduchy skrzyni ;-)

: 15 paź 2012, 15:55
autor: jaco80
I co, poprawiło się ciśnienie?

: 16 paź 2012, 19:57
autor: turbofin
tak poprawiło się chociaż myślałem, że po zalożeniu nowej pompy będzie znacznie wyższe, ale jest ok.

: 17 paź 2012, 00:11
autor: jaco80
Napisz jeszcze o ile na jałowych chociaż;-) Sorry że tak wypytuje ale stoję przed tym samym zabiegiem i jestem ciekaw.

: 18 paź 2012, 14:38
autor: turbofin
Na jalowym przy 1000 RPM mam 1 bar

: 18 paź 2012, 14:40
autor: Leo
bardzo mało....
większość audików ma 1.5 do 2 bar na wolnych i rozgrzanych silnikach.