Mój problem polega na tym że gdy rano chcę odpalić silnik na benzynie zaczyna mi szarpać, szarpanie ustaje tak po 20s poza-tym wszystko jest ok. Dodam tylko że na gazie pali bez żadnego szarpania.
Wymieniłem już kable, świece, kopułkę i paluch ale to nie pomogło.
Moim zdaniem wina stoi po:
-Pompce paliwowej
-podgrzewaniu filtra powietrza (nie ma gumy od kolektora do filtra)
-czujnik temperatury ale tu mam wątpliwości ponieważ kiedyś jak kupiłem audi to miałem czujnik na 2 kable tylko że na tym czujniku był tylko jeden przewód i tu zaczęły się schody ponieważ znalazłem drugi przewód tylko nie wiem czy na pewno jest on od czujnika temperatury ponieważ z tyłu silnika jest drugi czujnik i to prawdopodobnie od ciśnienia oleju, ale jednak wymieniłem czujnik na 1 przewód jednakże nie przyniosło to oczekiwanego rezultatu.
Z góry dzięki za pomoc i czekam na wasze odpowiedzi.
: 12 sie 2012, 17:22
autor: Cris
Mam inny silnik ,ale z tego co się orientuję nie ma aż takich różnic. Po pierwsze czujniki ciśnienia oleju(u mnie dwa) umieszczone są tylko przy filtrze oleju. Po drugie w takich przypadkach w 90 procentach winny jest niebieski czujnik od temp. płynu chłodzącego ,który idzie na komputer.Drygi czujnik temp. (siwy trzypinowy )idzie na kontrolkę temp. i nie ma znaczenia jak chodzi silnik.Pompę paliwa na razie sobie odpuść.Po trzecie ,kiedy wymieniałeś filtr powietrza ? Sprawdż niebieski czujnik....
- przy 0°C 5000...6500 Ω
- przy 10°C 3300...4500 Ω
- przy 20°C 2200...3000 Ω
- przy 30°C 1500...2000 Ω
- przy 40°C 1000...1400 Ω
- przy 50°C 700...950 Ω
- przy 60°C 540...680 Ω
- przy 70°C 400...500 Ω
- przy 80°C 275...375 Ω
- przy 90°C 200...275 Ω
- przy 100°C 150...225 Ω
: 12 sie 2012, 18:35
autor: mariusz122
Sprawdziłbym jeszcze nastawnik biegu jałowego
: 12 sie 2012, 23:44
autor: napoleon1111
Czujnik mam nowy nowy tylko jak pisałem wcześniej kiedyś miałem na 2 kabelki a teraz kupiłem na 1 i nie wiem czy on jest wo-gule dobrze podłączony, najpierw proponował bym sprawdzić pod które przewody ma być podpięty a jeżeli chodzi o sprawdzenie to niech mi ktoś powie jak sprawdzić go takim miernikiem :
A jeżeli chodzi o nastawnik biegu jałowego to proszę o podpowiedz gdzie on jest i jak go sprawdzić
: 13 sie 2012, 00:39
autor: LUPO
czujnik niebieski musi być na dwa kabelki!!!
i taki wstaw
: 13 sie 2012, 08:12
autor: Cris
Jeśli chodzi o miernik to przewody wkładasz w dwa dolne otwory i ustawiasz na omy czyli na dole po lewej ( K ) . Ten czujnik na jeden kabelek to pewnie jest czujnik od ciśnienia oleju .To nie ten....Od temp .jest na takim króćcu u góry,przy rurze którą idzie płyn na chłodnicę.
: 13 sie 2012, 09:44
autor: napoleon1111
ok kupie dzisiaj nowy czujnik taki na 2 przewody i napisze co i jak, tylko jedno pytanie, jak podłączyć przewody czy to już jest obojętne
: 13 sie 2012, 10:07
autor: Pieterb
napoleon1111 pisze:jak podłączyć przewody czy to już jest obojętne
a wtyczki tam nie masz?
: 13 sie 2012, 10:21
autor: Cris
Zrób zdjęcie tego czujnika w samochodzie bo coś mi tu nie pasuje....Do niebieskiego czujnika temp. iczie wtyczk dwupinowa z dwoma przewodami !
: 13 sie 2012, 15:17
autor: napoleon1111
ten czujnik nie jest niebieski tylko biały nawet w sklepie gość nie mógł znaleźć mi do tego samochodu niebieskiego czujnika bo widocznie ma być biały a tu jest zdjęcie starego czujnika
napoleon1111 pisze:ten czujnik nie jest niebieski tylko biały nawet w sklepie gość nie mógł znaleźć mi do tego samochodu niebieskiego czujnika bo widocznie ma być biały a tu jest zdjęcie starego czujnika
a z kąt ten czujnik wykręciłeś że tak zapytam :?: , bo to raczej nie ten o którym koledzy piszą
[ Dodano: 2012-08-13, 18:34 ]
chodzi o, ten czujnik do którego podpięta jest niebieska wtyczka
: 13 sie 2012, 18:40
autor: mariusz122
Nastawnik znajduje sie po prawej stronie'gażnika'-monowtrysku,jakbyś stał od przodu auta.Ale jesli na lpg jest normalnie to niekoniecznie to ,lecz warto sprawdzic.
: 13 sie 2012, 22:02
autor: napoleon1111
Mój czujnik jest w tym samym miejscu tylko że u mnie ten trójnik jest metalowy i tam te czujniki są wkręcane, nawet gość w sklepie pokazywał mi czujnik taki niebieski jak na zdjęciu też zatrzaskowy. A najlepiej ja jutro zrobię zdjęcie mojego trójnika i wstawię na forum i może będzie wszystko jasne.
: 14 sie 2012, 09:04
autor: Pieterb
No jak masz metalowy króciec to oki. Ja zapożyczyłem to zdjęcie od jednego z kolegów który też miał PM i sądziłem że wszystkie tak mają a wychodzi że nie.
A co ważniejsze kolega napisze czy po wymianie jest git czy też nie <ok>
: 14 sie 2012, 11:23
autor: Patrique
Ja mam ori PM (1989) i również z metalowym króćcem czujników. Dwa czujniki od góry wkręcane (podgrzewanie kolektora ssącego i czujnika wskaźnika deski rozdzielczej), a od spodu czujnik temp. ECU odpowiedzialny za ssanie i wolne obroty.