Strona 1 z 1
[b4] ABM Glowica kolektory
: 29 sie 2007, 22:29
autor: Bodek
Witam.
Mam kilka pytanek zwiazanych wlasnie z wymiana uszczelki pod glowica??? Bo sie wlasnie za to zabralem i sie zastanawiam czy domowym sposobem da sie to zrobic??? Chodzi mi mianowicie o koektory jak jest przykrecony ssacy na 4szpilki na ampula bo tylko tyle zauwazylem??? i czy po odkreceniu ich zdejmie sie on?? Ktory pierw sie zdejmuje ssacy czy wudechowy czy oba razem??? czy w pierwszej kolejnosci trzeba odkrecic ta puche co zbiera cieple powietrze z kolektora wydechowego ale wydaje mi sie ze dolne szpilki go trzymaja, czy cos stosowac na zapieczone szpilki by ich nie ukrecic??? Czy portki tez trzeba odkrecac od kolektora wydechowego, czy zdejmie sie go odsuwajac go lekko w bok z calym wydechem??? Prosil bym o jakies wskazowki jak do tego sie zabrac.
Z gory dzieki...
: 29 sie 2007, 22:36
autor: pawelbicz
Kolektor ssący przykręcony jest na sześć śrub imbusowych (cztery krótkie i dwie długie)
W kolejności: K-krótka
D-długa
K D K K D K
: 29 sie 2007, 22:42
autor: czarekj
Bodek posłuchaj. Ja bym odkręcił śruby pomiędzy portkami a kolektorem wydechowym. Natomiast głowicę wyjąłbym z samochodu razem z oboma kolektorami ssącym i wydechowym. Jak już całość będziesz miał na wierzchu, wtedy będzie łatwiej wszystko zobaczyć i odkręcić. Przed odkręceniem szpilek pukam w nie młotkiem przez klucz (tak by ich nie zaklepać) a zardzewiały gwint oczyszczam szczotką drucianą i polewam coca-colą. Proponuje splanować głowicę przed założeniem nowej uszczelki. Jak uszczelka to tylko firmy GOETZE, żadnej innej nie polecam. Postaraj sie kupić uszczelke w miarę nową. Jak już dojdziesz do tego etapu to zmień uszczelniacze na trzonkach, to raptem osiem śrubek więcej do odkręcenia.
Co do szpilek to ja zawsze zakładam drugi komplet, bo one się wyciągają.
No i na koniec rada stara jak świat - wyczyśc gwinty w bloku, tak by nie było w nich oleju bądź płynu chłodniczego, bo nie dociągniesz szpilek odpowiednim momentem.
: 29 sie 2007, 23:01
autor: Bodek
Niestety nabylem juz elringa. Czy tak samo skladac razem z pozkrecanymi kolektorami??? Czy nie bedzie przeszkadzac w zalozeniu z nowa uszczelka???
Przy wkladaniu glowicy z nowa uszczelka slyszalem ze dobrze jest stare szpilki wykozystac jako prowadnice scinajac im łby, czy da rade bez tego spasowac to wszystko prawidlowo???
: 29 sie 2007, 23:11
autor: czarekj
Bodek pisze:Niestety nabylem juz elringa. Czy tak samo skladac razem z pozkrecanymi kolektorami??? Czy nie bedzie przeszkadzac w zalozeniu z nowa uszczelka???
Elring też może być. Załóż głowicę z kolektorami, tylko wcześniej poluzuj uchwyt tłumika przy katalizatorze, by było łatwiej. Jeśli masz to załóż drugi oring gumowy pomiedzy kolektor ssący a głowicę, bo one po demontażu lubią cieknąć.
: 29 sie 2007, 23:17
autor: Bodek
Mam ten oring tylko cholercia nie mam uszczelki pomiedzy portkami mam paste do tlumikow chyba zastosuje to ze stara uszczelka, warsztat co planuje glowice nie bedzie mial przeciwskazan jesli bedzie ona z walkiem czy trzeba wywalac zawory???
: 29 sie 2007, 23:24
autor: czarekj
Do planowania głowicy musisz odkręcić obydwa kolektory i wyjąć wałek rozrządu i szklanki. Ponumeruj je po wyjęciu tak by potem trafiły na swoje miejsce. Im mniej będzie miał do rozkręcania frezer tym mniej zapłacisz.
Myślę, że ta pasta wytrzyma, jeżeli jest z zawartością glinki krzemowej i ma temperaturę do ok. 1000 stopni. Jest tego pełno w sklepach nie powinieneś mieć problemu ze zdobyciem.
: 30 sie 2007, 00:15
autor: Bodek
Mam paste walkera dosc dobra powinna wyrobic, to tym samym i zawory trzeba numerowac by trafily tam gdzie poprzednio???
: 30 sie 2007, 08:29
autor: czarekj
Do planowania głowicy nie trzeba zaworów rozpinać i wyjmować.