Strona 1 z 2

[2.0 8v 90KM ABT ] problem z wtryskiem?

: 14 sie 2012, 20:00
autor: Thomeck
Witam.
Od nie dawna jestem posiadaczem Audi 80 B4 2.0 ABT z gazem (instalacja 7 lat) i mam pewien problem podejrzewam ze jest to wina wtrysku ale nie jestem pewien. No ale przejdźmy do problemu. Moje audi ma problem z odpaleniem gdy temp. silnika wynosi jakies od 30 do 60 stopni Celsjusza ciezko wtedy odpala i muszę ją trzymać na stacyjce a ono odpala jak zagęszczarka, a z tłumika wali się czarny dym i czasami czuć benzyne w kabinie. Takiego problemu nie ma gdy samochód stoi np całą noc albo 3h. lub gdy silnik dogrzeje się do 80, 90* no i moja teza jest taka, ten nadmiar paliwa przez noc lub przez te 3 h. postoju wyparuje no i podobnie jest przy temp. 80, 90* wtedy to własnie pali normalnie. Ja podejrzewam zapieczony wtrysk lub coś w tym rodzaju. A Wy co obstawiacie?

: 14 sie 2012, 20:07
autor: karolas123
Niebieski czujnik na kroccu głowicy oraz czujnik zasysanego powietrza na podstawie wtrysku do sprawdzenia. Wykasuj błędy.

: 14 sie 2012, 20:54
autor: Jasiu
Sprawdz czy na wolnych obrotach w czasie pracy na benzynie z regulatora ciśnienia paliwa który znajduje sie w górnej czesci zespołu wtryskowego nie cieknie paliwo.Bardzo czesto znajdująca się w środku membrama pęka ,starzeje się i puszcza paliwo na drugą stronę.To własnie nadmiar paliwa "zalewa' silnik.To takie pierdolstwo na czterech śrubach imbusowych.

: 15 sie 2012, 17:53
autor: Thomeck
Dziekuje za szybkie odpowiedzi. Jako, że w najbliższym czasie nie bede mógł podłączyć samochodu pod komputer i wykasować błędy tak jak radził karolas123 postanowiłem na początek skorzystać z rad Jasia no i mam pytanie czy to 'pierdolostwo' na tych 4 śrubach imbusowych to, to które zaznaczyłem na zdjęciu? No i ewentualnie jakbyś mógł mniej więcej wytłumaczyć w którym miejscu owa membrama się znajduje.

http://zapodaj.net/cf8413b80e570.jpg.html

: 15 sie 2012, 17:58
autor: karolas123
Nie regulator to te okragłe po prawej stronie obok taki dekielek na 4 torxy, pod nim jest sprezynka i membrana.

: 16 sie 2012, 18:51
autor: Thomeck
dziś dobrałem się do tej membrany no i nie wygląda chyba źle. Przynajmniej nie jest popękana no, ale ma trochę pofałdowane brzegi. Wg. mojej oceny chyba jest w porzadku. Dodaje zdjęcie (sorki za jakość) ale może coś wywnioskujecie. W najbliższym czasie postaram się podłączyć samochód pod komputer tak jak radził karolas123
http://zapodaj.net/6836cc23d16d8.jpg.html

: 16 sie 2012, 19:20
autor: karolas123
Wszystko z nia, ok nie jest dziurawa. prócz błędów sprawdz jeszcze czujniki.

: 17 sie 2012, 19:41
autor: Thomeck
podłaczyłem dziś samochód pod kompa i wywala 2 błędy mimo iż je kasowałem.
Daję fotkę:
http://zapodaj.net/745fe8014df0c.jpg.html

: 17 sie 2012, 21:49
autor: ignac112
Jak masz gaz to będzie się to Ci pojawiać

: 17 sie 2012, 21:55
autor: karolas123
Nie, prawda. Wynika z tąd ze do sprawdzenia masz, czujnik TPS przepustnicy, ale sprawdziłbym tez krokowy. Szkoda ze nie wrzuciłeś odczytów z czujników skoro juz miałeś na kompie.

: 17 sie 2012, 21:56
autor: Jarewa
Oj nie kolego.

Ma błąd 0670- czujnik położenia nastawnika przepustnicy

A to już nie ma nic wspólnego z gazem.

Czyli do sprawdzenia nastawnik.

To było do ignac...

: 17 sie 2012, 22:00
autor: Thomeck
Z tego co wyczytałem czujnik ten jest też odpowiedzialny za obroty silnika i za zapłon. Mam problemy z obrotami bo spadają poniżej 10 tys. w czasie pomiaru najpierw spadły do 9 a potem nawet do 8 tys. i samochód, że tak powiem czasami przerywa i lekko strzela. Myślicie że ten czujnik jest za to odpowiedzialny? Ten problem nie występuje cały czas. Wymieniłem kable, świece, kopułkę i palec jakieś 2 miesiące temu.

Karolas123 Jutro wstawię odczyty innych czujników ;-) żaden problem.

: 17 sie 2012, 23:18
autor: ignac112
Jeśli tak to sorry, nie chcę nikogo wprowadzać w błąd ale:
U mnie na benzynie się to nie pojawia, a na gazie już tak. Wszystkie czujniki sprawdzone i puki co to oszukuje mi szary czujnik na króćcu <ok>
A może ten drugi błąd u mnie trochę inny był? :roll: Jutro postaram się podpiąć go pod kompa i zobaczymy co będzie.
PS. co można ciekawego oprócz błędów sprawdzić w starym ABT z 92 roku (OBDI)?

: 18 sie 2012, 08:20
autor: Thomeck

: 18 sie 2012, 08:52
autor: karolas123
Wyglada zw wszystko ok niestety bedziesz musiał zainteresować sie silniczkiem krokowym oraz pomiezyć ustawienie tps. Jednak troche za krotki czas tego wykresu, i nie widać np czy wykres czujników nie bedzie sie rwał :-/