witam.
Mam w moim audi niepokojący problem. Podczas jazdy, gdy silnik jest już rozgrzany spod maski wydostaje się delikatny dymek, któremu towarzyszy zapach jakiejś spalenizny.
Przeczyściłem gaźnik, posprawdzałem przewody przy nim i nie mogę zlokalizować przyczyny.
Widzę, że jest tam brązowy nalot i to on się spala, ale zastanawia mnie skąd on wychodzi? może trzeba wymienić uszczelkę gaźnika?
miał ktoś podobny problem?
: 22 sie 2012, 05:34
autor: LUPO
jest to olej,ale nie za bardzo ma się tam z kąt wziąć
jedyna opcja która mi przychodzi do głowy to że uszkodzona jest rurka od odmy lub króciec w obudowie filtra
a tak naprawdę to zdejmij całą obudowę filtra i będziesz wiedział
: 22 sie 2012, 07:45
autor: maly81
a co ty tam masz pod gażnikiem mikser?
: 22 sie 2012, 08:49
autor: killalltoys
dzięki za odpowiedź. filtr już dwa razy ściągnąłem i przeczyszczałem wszystko.
Kolega LUPO trafił chyba w sedno, bo rzeczywiście odma jest pęknięta i zaklejona taśmą.
Uświadomiłeś mi, że trzeba ten króciec wymienić na nowy. Zobaczymy czy problem zniknie po wymianie.
dzięki.
[ Dodano: 2012-08-24, 11:29 ]
witam.
nie wiem o co chodzi i skąd się ten syf bierze, ale odma jest cała, a syf dalej się tam zbiera.
: 28 sie 2012, 21:52
autor: limal19
olej w gazniku raczej watpie przez odme leci costam kapke oleju ale raczej na filtrze zobaczysz slad a z pod gaznika to moze byc uszczelka walnieta pod gaznikiem , w jezdzie jest to odczuwalne zle jedzie auto :?:
: 01 paź 2012, 22:45
autor: killalltoys
witam.
no i dalej wali spalenizną jak jeżdżę.
Od strony kabiny na kolektorze w rowkach jest tego ciemnego płynu dość sporo i cały kolektor jest zalany tym syfem - jest tłusty w tej okolicy.
co do samej jazdy to nie ma zastrzeżeń, ani nie szarpie ani nie zamula. czasami tylko nie zapala od razu, trochę trzeba pokręcić i zaskakuje. zero kumy skąd to się bierze.
: 02 paź 2012, 12:50
autor: Audi 80 Polska
maly81 pisze:a co ty tam masz pod gażnikiem mikser?
To pewnie jakiś niemiecki system aby silnik spełniał wyższą normę emisji spalin bo widzę na foto więcej nieoryginalnych wężyków.
: 05 paź 2012, 22:36
autor: killalltoys
nie wiem co tam jest namieszane, nie znam zbyt dobrze tego silnika bo nigdy nic nie musiałem w nim robić, ma tylko 70tys przebiegu także wszystko jest jak nowe.
Ze zmian to wiem, że dodano mu katalizator spełniający nowe normy.
macie jakieś fotki lub schematy jak to wyglądało fabrycznie?
: 05 paź 2012, 23:15
autor: Audi 80 Polska
Jak masz dorzucony katalizator to pewnie dlatego jest tam tyle dorzucone tego ustrojstwa. Poszukaj książki "obsług i naprawa audi 80" tam były schematy podłączeń poszczególnych gaźników. Zresztą łatwo rozpoznać które rzeczy są fabryczne a które dołożone.
: 05 paź 2012, 23:35
autor: Krzysiek 84
Wolną odme zrobić i spokój może z tym bedzie. Moze też kolego jezdzisz na krótkich odcinkach i silnik nie dogrzewa Ci się i tak samo taki osad osiada sie wtedy na korku od oleju :idea:
: 08 paź 2012, 01:22
autor: limal19
[quote="Krzysiek 84"]Wolną odme zrobić i spokój może z tym bedzie. Moze też kolego jezdzisz na krótkich odcinkach i silnik nie dogrzewa Ci się i tak samo taki osad osiada sie wtedy na korku od oleju :idea:[/
jak pokonuje krotkie odcinki to to na bagnecie pojawi mu sie kasza olej zamieni sie w biala maz i zobaczy to na bagnecie i na korku oleju , ale dzieje sie to w okresie jesienno zimowym wiem bo sam tak mam lato spokuj jesien zima zamiast oleju kasza sie robi i pokonuje krotkie dystanse ( niedogrzany silnik)