Strona 1 z 1
[B3 PP] gaźnik pierburg 2EE
: 24 sie 2012, 21:04
autor: david3058
Witam. Kolegów miłośników i znawców Audi. Proszę o pomoc. Mam Audi B3 1.6 70 KM rok 1991. Problem jest z gaźnikiem (PIERBURG 2EE) na gazie (LPG) silnik na biegu jałowym pracuje na wyższych obrotach co daje się słyszeć (nie wiem dokładnie na jakich nie mam obrotomierza). Z kolei na benzynie faluje i są to wg mnie za niskie obroty. Dotychczas problem ten dotyczył tylko pracy na LPG i pojawiał się tylko zimą ale po zgaszeniu i odpaleniu wszystko było OK. Czy ktoś wie co może być przyczyną ? Być może ktoś miał już podobne problemy ? :?:
Pozdrawiam.
: 24 sie 2012, 21:10
autor: Ptaku KST
możesz zacząć szukać nowego gaźnika te gaźniki sa zakałą po prostu wiecznie coś z nimi jest nie tak
: 24 sie 2012, 22:05
autor: david3058
Dzięki za radę. Taką ewentualność wziąłem pod uwagę.
Pytanie tylko co z sterowaniem do gaźnika ?
jeśli kupię nowy mogę się podpiąć pod to sterowanie (jeżeli można to tak nazwać)
: 24 sie 2012, 23:04
autor: amath
nastawnik przepustnicy, nastawnik przesłony wstępnej. różnie wołają na to.
http://www.google.pl/imgres?q=pierburg+ ... 9,r:2,s:16
odepnij kostkę od tego, obroty ustaw na stałe na śrubie w gaźniku. wtedy zobacz jakie będzie zachowanie na LPG i pomyślimy
: 24 sie 2012, 23:28
autor: Krzysiek 84
Miałem to ustrojstwo w golfie mk2. To są te same silniki. Znalazlem kolesia co wymienia te gaźniki na 2E. Skąd jesteś :?: Jak niedaleko Suwałk to moge Ci dać namiar na tego mechanika. Gaźnik zmieniałem w 2005 r i 350zł płacilem . W tym jest cena gaźnika, montaź i regulacja <ok>
: 24 sie 2012, 23:33
autor: glowsonix
Nie ma się czego bać w tym nastawniku <ok>
Jeżeli ma jeszcze wolne obroty to nie jest tak źle popatrz najpierw czy wężyki podciśnienia są całe i czy nastawnik ogólnie wygląda dobrze nie zardzewiał itp..
: 24 sie 2012, 23:38
autor: amath
wy to jacyś wszyscy strachliwi.
zobaczą silnik PP ,, o boże wymieniaj gaźnik '' xD
zobaczą 3A, AAD ,, te silniki nie działają na gazie,gazu nie zakładaj '' xD
u mnie PP po usterce działo kosztem kilku minut pracy. ( 350 zł drogą nie chodzi ).
a 3A już 70 tys na gazie zrobiło i ma się dobrze, a co najlepsze nadal śmiga na PB.
a tu z kolega dobrze mówi, nie ma się czego bać
: 24 sie 2012, 23:44
autor: Krzysiek 84
U mnie wywalona była membrana i niestety, albo drugi taki gaźnik lub na forum golfa bylo , że przerabiali na jednopunkt z RP'ka a tam juz przeróbka z 1500 kosztowała wtedy bo troche graty kosztowały.
: 25 sie 2012, 00:12
autor: david3058
Wg mnie nastawnik z zewnątrz wygląda dobrze. Przewody podciśnieniowe też są w porządku. Pytanie tylko. czy jeżeli membrana jest pęknięta to gaźnik zachowuje się tak jak opisywałem ? :-|
: 25 sie 2012, 00:26
autor: Krzysiek 84
Wtedy ten nastawnik nie potrafi utrzymać obrotów. A podstawy czasem nie wymieniałeś ostatnio :?:
Kup nowy przewód na początek i wymień wszystkie te podciśnieniowe, koszt nieduży a może pomóc.
: 27 sie 2012, 06:59
autor: david3058
Witam przełożyłem nastawnik podciśnieniowy od golfa 2. Po przełożeniu wszystko było ok. Silnik pracował równo na benzynie i na gazie (na wolnych obrotach oczywiście). Tylko, że przez 1 dzień :evil: po przejechaniu około 30-40 km zaczęło się to samo. Nie wiem czy przyczyna tkwi gdzieś indziej ? Czy miałem takiego pecha, że pękła druga membrana ?
: 07 paź 2012, 12:53
autor: Bożuch
A w którym miejscu jest ta membrama bo mam podobny problem tylko że mi nie schodzi z obrotów albo sam je dodaje.
: 07 paź 2012, 17:09
autor: goldi j51
: 07 paź 2012, 17:35
autor: mariusz122
Na allegro znajdziecie membrany do nastawników.Miałem tez PP .U goscia który ma to w sprzedarzy mozna tez zregenerować nastawnik-koszt to 150 zł.Nie pamietam linku bo było to 2 lata temu.
: 14 paź 2012, 20:03
autor: david3058
Wysłałem nastawnik do regeneracji założyłem i wszystko działa. tak nawiasem firma która regeneruje gaźniki to Rengaz z Kalisza. Polecam. W razie jakichkolwiek problemów powiedzą co i jak przez telefon.