Strona 1 z 2

[B4 ABK benzyna + LPG] faluja obroty

: 29 sie 2012, 17:30
autor: koziolmc60
Witam. Wlasnie niedawno wracajac do domu mialem nie mila przygode. Zjezdzajac z ronda lekko dalem gazu a tu zamulka to mu wiecej wcisnolem a tu strzal gazu i silnik ledwo chodzi ale nie zgasl. To mu znowu gazu depnolem i znowu strzal ale silnik nie zgasl. Dalem go na paliwo zeby z ronda jakos zjechac i na paliwie ledwo co doczlapalem sie na pobocze. Zgasilem maszyne. Po paru minutach odpalilem i efekt jest taki ze pierdziela sie obroty na biegu jalowym. Raz normalnie raz spadaja a raz trzyma troche wyzej na obrotach. Jak rozpedzilem auto i na luz dalem to zgaslo. Czyzby przeplywomierz szlak trafil?? Aha dodam tez ze jak odpalilem silnik to odpiolem ta kostke na przeplywomierzu i zero reakcji silnika bylo. I co panowie o tym myslicie?

: 29 sie 2012, 18:27
autor: Piachuu
Sprawdź układ dolotowy powietrza,od strzału mogła guma(idąca od przepływki) pęknąć.Zrobiła się dziura i łapie lewe powietrze.Ale możliwe że też przepływke ruszyło,ale wątpię.Sprawdź centymetr po centymetrze tą gumę i oczywiście łączenia z przepływką itd.

: 29 sie 2012, 18:40
autor: koziolmc60
Bylem teraz troche pojezdzic i popatrzec co sie dzieje no i jak dam na luz podczas jazdy to chwile trzyma obroty tam z 1200 i nagle spada dzies tak do 200 i podnosi na 800 i to na gazie i na paliwie tak samo sie dzieje. Zauwazylem jeszcze ze jak by slabszy teraz byl, musze wiecej wciskac pedal gazu zeby przyspieszal tak jak przed tymi strzalami dziwnymi i chwilowa utrata mocy. Zaraz ide wyjac ta gume (nerke) i zobacze czy ja nie rozerwalo gdzies. A o co biega z ta wtyczka na przeplywomierzu? Odlaczalem ja i podlaczlem na wlaczonym silniku i zero reakcji.

: 29 sie 2012, 19:38
autor: Piachuu
koziolmc60 pisze:A o co biega z ta wtyczka na przeplywomierzu? Odlaczalem ja i podlaczlem na wlaczonym silniku i zero reakcji.
Na wolnych obrotach go odłącz i po chwili podłącz,podczas podłączania i odłączania powinny obroty lekko spaść/wzrosnąć.

: 29 sie 2012, 20:00
autor: koziolmc60
No niby cos tam reaguje ale to nie duzo. Wyjolem gume od przeplywki obejrzalem po centymetrze i jest cala. Ten caly anty bum czy jak to zwal tez wyjolem i tam jakas klapka jest ale ona se lata luzno. Tak ze pierun wie co mu nie pasi. Kurde chyba znowu do mechaniora bedzie trzeba dac auto i koszta znowu z kosmosu bo zara powie ze to tamto i sramto bylo do wymiany. ehhhhh

: 29 sie 2012, 20:16
autor: Pieterb
Piachuu pisze:koziolmc60 napisał/a:
A o co biega z ta wtyczka na przeplywomierzu? Odlaczalem ja i podlaczlem na wlaczonym silniku i zero reakcji.

Na wolnych obrotach go odłącz i po chwili podłącz,podczas podłączania i odłączania powinny obroty lekko spaść/wzrosnąć.
u mnie zupełnie gaśnie po dopięciu przepływki
A jak klapka w przepływomierzu luźno chodzi i nigdzie nie ociera :?:

: 29 sie 2012, 20:33
autor: koziolmc60
To zaznaczone zdjolek i tam jakas klapka jest i ona se luzniutko lata.

Obrazek

: 29 sie 2012, 20:39
autor: romeo
pewnie sie nie chciało wymieniac kabli wn i reszty el z układu zapłonowego a to podstawa przy ABK i LPG i teraz problemy jaki gaz?
jeszcze cos sprawdz klapke przepływki czy chodzi bez zaciec to co zaznaczyłes to mało istotne

: 29 sie 2012, 20:41
autor: Pieterb
Ale chodzi mi o klapkę w samym przepływomierzu a nie o klapkę antywybuchową, bo nie rozumiem którą dokładnie sprawdzałeś :?:
Obrazek

Jak ściągniesz tą gumę to trzeba palcem lub czymś spróbować ją popchnąć czy idzie bez oporu.

: 29 sie 2012, 20:43
autor: koziolmc60
PieterB, a jak to badziewie sciagnac? Do gory normalnie podwadzic srubokretem?

romeo, swieczki wymienione w poniedzialek a kable 3 tygodnie temu a po niedzieli jeszcze kopulka i palec leci do wymiany

: 29 sie 2012, 20:46
autor: Pieterb
koziolmc60 pisze:PieterB, a jak to badziewie sciagnac? Do gory normalnie podwadzic srubokretem?
narazie tego nie ściągaj tylko zajrzyj do środka po przez ściągnięcie tej gumy i zobaczysz tam taką właśnie klapkę

[ Dodano: 2012-08-29, 20:50 ]
tu masz temat o przepływomierzu może Ci troszkę rozjaśni https://audi80.pl/audi-80-b4-abk-nie-boj-sie-swojego-przeplywomierza-vt15251.htm

: 29 sie 2012, 20:50
autor: koziolmc60
Znaczy mam sciagnac ta gume tak zwana nerke i ten antywybuch zeby zajrzec do srodka?? Czy to od gory ta taka pokrywa plaskitowa BOSCH co zaznaczyles? Mi to wiesz musisz pisac jak krowie na granicy bo ja sie nie znaju.

ok zaraz poczytam troche

: 29 sie 2012, 20:51
autor: KoralB3
koziolmc60, albo po prostu odepnij góre filtra i ściągnij go tam od środka też powinno być widać klapkę od przepływki :) . Sprawdź najpierw przewody i ogólnie cały układ (paluch,kopułka,świece,przewody)

Skoro miałem strzał to ściągnij gume od przepływki obudowe posprawdzaj bo może ma gdzieś dziure i Ci powietrze łapie.

: 29 sie 2012, 20:51
autor: Pieterb
koziolmc60 pisze:Znaczy mam sciagnac ta gume tak zwana nerke i ten antywybuch zeby zajrzec do srodka??
tak

: 29 sie 2012, 21:34
autor: koziolmc60
A i jeszcze jedno a mianowicie jak go bardziej przycisne albo jade na 4 lub 5 biegu i dam na luz to gasnie przewaznie. Bo ze slabszy sie zrobil to juz chyba pisalem ze teraz musze wiecej gazu wciskac zeby normalnie przyspieszal.

[ Dodano: 2012-08-30, 20:42 ]
Dziaij wytargalem przeplywomierz i niestety klapka chodzi ciezkawo i sie troszke przycina. To chyba juz jest winowajca znaleziony