Strona 1 z 1
B4 ABK +LPG problem z wchodzeniem na obroty
: 30 sie 2012, 10:30
autor: allbun
Witam
Mam problem z samochodem, na gazie chodzi super za to na benzynie jest problem z przejściem pomiędzy 1600 a 2200 obrotów. Silnik się dławi, chce gasnąć. Jak już się uda brzebić przez ta barierę 2000 obrotów (pompowanie gazem) to póżniej juz ciągnie ładnie.
Miał może ktoś podobne objawy, może jakieś pomysły jak to wyeliminować?
: 30 sie 2012, 16:44
autor: schack
A to nie przypadkiem objawy przepływomierza?
: 30 sie 2012, 17:55
autor: romeo
w moim przypadku przy takich objawach winna byla sonda a na zimnym tez to samo?
bo jesli na zimnym normalnie przyspiesza a po nagrzaniu muł to sonda do wymiany raczej ale sprwdzic zawsze możesz
: 31 sie 2012, 10:06
autor: allbun
romeo pisze:w moim przypadku przy takich objawach winna byla sonda a na zimnym tez to samo?
bo jesli na zimnym normalnie przyspiesza a po nagrzaniu muł to sonda do wymiany raczej ale sprwdzic zawsze możesz
Właśnie jest na odwrót, na zimnym jest problem w przyśpieszaniem w zakresie ok 2 tys obrotów silnika, po przejściu tego progu jest ok. Na ciepłym silniku problem zanika, jest tylko czasami problem z odpaleniem bardzo goroącego silnika na benzynie.
A jeśli chodzi o przepływomierz to nawet jak go odepnę to tylko mi troszke obroty spadają a silnik nadal chodzi, ale problem z ciągnięciem na zimnym silniku pozostaje.
: 31 sie 2012, 12:02
autor: ab_ccc
Odłącz sondę i napisz jak się zachowuje silnik czy wkręca się dość dobrze na obroty. od kiedy masz ABK i czy coś wymieniałeś??
: 31 sie 2012, 12:10
autor: Francis1982
Jaki masz gaz? Starszą generację czy sekwencję? Pytam bo chodzi o to czy był strzał w przepływomierz. Do sprawdzenia klapka czy nie jest przypadkiem wygięta. Ogólnie jak sprawuje się mechanicznie.
1. Na końcu listwy jest regulator ciśnienia paliwa. Z niego idzie cieniutki wężyk powietrzny i jeżeli w nim jest paliwo to regulator padł. (Problem odpalenia gorącego silnika).
2. Sondę sprawdzisz wpinając miernik i na włączonym silniku na wolnych obrotach ma skakać od 0,1 do 0,9V. Miernik wpinasz między czarny sygnałowy przewód sondy oraz masę akumulatora. Do sprawdzenia również zasilanie grzałki. Na dwóch białych masz mieć to co na akumulatorze.
3. Do przemierzenia TPS. Czujnik położenia przepustnicy, który się pod nią znajduje.
Zwłaszcza ważne są przerwy na ścieżkach.
4. Przeszukanie nieszczelności w dolocie. Jak zachowuje się na wolnych obrotach?
5. Do przemierzenia jeszcze niebieski czujnik. Dane jakie ma wskazywać były sąna forum.
Masz dostęp da vaga? W sumie możesz zacząć od rzeczy, które najłatwiej zrobić.
: 31 sie 2012, 20:28
autor: romeo
skoro na zimnym problem a na ciepłym ok to do sprawdzenia rezystancja niebieskiego czujnika i moze jeszcze wtryskiwacz rozruchowy
: 06 wrz 2012, 18:10
autor: allbun
Witam
Już po problemie, sonda lambda była skopana. Dziękuje za podpowiedzi.