Strona 1 z 1

[B3 2.0 QUATTRO 3A] Rozrząd

: 31 sie 2012, 23:57
autor: adi456
Witam, dalej szukam usterki związanej z zwiększonym spalaniem (20/100), palec rozdzielacza był całkowicie rozwalony więc jest do wymiany ale czy wymienić też kopułkę (foto poniżej)? Poza tym zastanawiam się czy sprawdzić rozrząd czy jest ok, ustawiłem koło zamachowe na pozycji 0 i znaki na kole od zaworów zupełnie się nie zgadzają (poniżej foto zdjęcia tego koła gdy zamachowe ustawione jest na 0) pytanie teraz czy tak może być? Zastanawiam się czy rozbierać i sprawdzać rozrząd w dolnej części osłony (jest z tym trochę roboty) ale dużo już mam rozkręcone, czy zostawić to w spokoju, wymienić palec i zobaczyć reakcje? Przy okazji może ktoś stwierdzić na podstawie zdjęć czy wymieniać rozrząd? Podobno silnik 3A jest bezkolizyjny więc jest sens?

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: 01 wrz 2012, 00:51
autor: andi00
pokrec silnikiem jeszcze troche i zobacz jak ci sie znaki pokryja ale porzadnie pamietaj ze dwa pelne obroty dolem daja jeden pelny u gory takze sprawdz to dokladnie

mam blizniaczy silnik AAD i tak jest bezkolizyjny

: 01 wrz 2012, 10:37
autor: LUPO
wymień kopułkę to nie majątek 30zł płaciłem za beru

ROZRZĄD-
na obudowie rozrządu tam gdzie jest koło pasowe powinna być strzałka,na kole pasowym powinno być nacięcie!ustaw tam na znaki! na kole od wałka nacięcie (nie kropka!)powinno pokrywać się ze strzałką na górnej obudowie (foto 1)
(jest to zapłon na pierwszy gar!!!)

aparat zapłonowy-przy tym ustawieniu na znaki jak zdejmiesz kopułkę palec rozdzielacza powinien dłuższą stroną być skierowany miej więcej w stronę rogu bloku od strony czwartego cylindra.

sprawdzenie koła pośredniego.
przy powyższym ustawieniu rozrządu na znaki zdejmujemy koła pasowe z wału głównego i odkręcamy obudowę-zakładamy koło pasowe z nacięciem i nacięcie z koła pasowego powinno się zgrywać z nabitą kropką na kole pośrednim (nie nacięciem)
wtedy masz na 100% rozrząd dobrze ustawiony

: 03 wrz 2012, 16:17
autor: adi456
zrobiłem zanim przeczytałem no i problem, koło pośrednie ustawiłem cholera na nacięcie (OT) wszędzie w opisach była widoczna kreska a nie kropka, rozebrać to i przestawić na kropke? Dodam że palec ustawiłem na koniec czwartego tłoka, w jakimkolwiek innym położeniu nie palił.

: 03 wrz 2012, 20:14
autor: rafalaudi1
Tu masz pdf z tą różową książką do audi i tam powinna być pomoc dla ciebie.
http://chomikuj.pl/rafalaudi1/Audi/Tech ... e+prospekt

: 04 wrz 2012, 00:42
autor: adi456
książki przerobiłem nie pisze tam czy ustawiać na kropke czy na pasek, śmiga elegancko wiec zostawić tak? poza tym to nie prawda że silnik 3A jest bezkolizyjny! Na przestawionym rozrządzie nic się nie dzieje ale gdy pasek się urwie można liczyć tylko na farta.

: 12 wrz 2012, 12:06
autor: Ladi
adi456 to ze silnik bezkolizyjny nie oznacza ze nie wymieniasz rozrządu. masz tak jak ja na pasku wiec wymieniac musisz go regularnie. Tylko rozrzad na łańcuchu teoretycznie jest niewymienialny. Wymiana zalezy od tego jak jeździsz, tzn. jak mało jeździsz to tak co 80-90 tys lecz jak duzo jeździsz to tak co 100-110 tys. i nie ma znaczenia czy pasek i rolki sa ładne. Chcesz miec dobry silnik to dbaj o niego.