Strona 1 z 1

[B3 1.9E SD] Dolać płyn wspomagania czy wymienić?

: 08 wrz 2012, 21:58
autor: domagalag
Wiem, że płyn do mojego auta to mineralny zielony o specyficznym oznaczeniu, kupiłem taki ale waham się go dolać do zbiorniczka (w zbiorniczku lekko poniżej minimum), dlatego, że nie wiem jaki tam jest wlany? Wleję ten co potrzeba, a on się zmiesza z tym który jest w zbiorniczku i coś się może zepsuć? Może tak być? Nie mam książki serwisowej więc nie wiem co tam jest wlane, czy jakiś inny płyn, czy zwykły olej? Brązowy jest ten płyn i wygląda jak olej silnikowy.

Czy coś się stanie jeśli je pomieszam? Wleję ten zgodny z oznaczeniem do tego czegoś brązowego? A może dla bezpieczeństwa lepiej wymienić cały płyn?

A jeśli wymienić to proszę o dokładną instrukcję - co odkręcić aby wypuścić cały płyn, żeby nic nie zostało w układzie tego czegoś brązowego, i czy trzeba też silnik odpalić? I co robić przy napełnianiu i czy też silnik powinien pracować? Coś też gdzieś słyszałem, że przy uzupełnieniu kierownicą trzeba kręcic w obie strony?

P.S - No i jak wymienić to ile muszę mieć tego płynu? Mam tylko 1 litr, bo jak mało to bym dokupił.

: 09 wrz 2012, 07:42
autor: Pieterb
Też miałem taki dylemat jak Ty jakiś czas temu :-P
I postanowiłem jednak go wymienić bo nie wiedziałem co jest tam zalane i kiedy wymieniane.
Co do wymiany to odkręć przewód przy pompie idący od zbiorniczka trochę płynu wyleci następnie odpal na chwilę auto a pompa sama wygoni resztę płynu. Przynajmniej ja tak zrobiłem.
Po zalaniu świeżego płynu odpowietrzasz kręcąc kierownicą do oporu w lewo i w prawo tak ze 2 razy i po tym sprawdź poziom bo może będzie potrzeba dolania płynu. I po sprawie <ok>

[ Dodano: 2012-09-09, 07:45 ]
domagalag pisze:P.S - No i jak wymienić to ile muszę mieć tego płynu? Mam tylko 1 litr, bo jak mało to bym dokupił.
mi litr wystarczył, a czy wszystkie układy mają taką samą pojemność, nie wiem ale myślę że tak

: 09 wrz 2012, 10:15
autor: kylo40
Ja taki zabieg robiłem 3 tygodnie temu.
Układ zalany był ATF (czerwonym),a raczej juz był ciemno brązowy :mrgreen:
zmieniłem bo pompa niedomagała jak wchodziłem ostro w zakręty to później przez jakiś czas "wyła" . Do wymiany zakupiłem 1 litr płyny (zielonego) wg.specyfikacji AUDI i 2 litry nafty.
Odkręciłem przewód przy pompie od dołu na klucz 22 lub 24 już nie pamiętam spuściłem syf , zakręciłem lekko i zalałem naftą i płukanka układy wspomagania zabieg powtórzyłem jeszcze raz. Aby było czysto w środku, bo te dwa płyny się wzajemnie nie lubią .Po przepłukaniu ukł.
zalałem 0,5l płynu do zborniczka i odpaliłem silnik, wsadziłem synka za kierownice i machał raz w lewo raz w prawo (dla niego radocha dla mnie wielka pomoc :mrgreen: ), a ja dolewałem (robiłem to na podniesionym przodzie)
1 Litr spokojnie wystarczy , czas ok. godzinki .

: 13 wrz 2012, 14:39
autor: pieczar
Na opakowaniu/pudełku nie masz napisane, czy można mieszać, czy nie?

Niektórzy producenci twierdzą, że można. Ja mimo wszystko nigdy nie mieszałem, a zawsze wymieniałem (czyli dwa razy do tej pory hehe).

pozdrawiam