Strona 1 z 7

[B4 1.6 ADA] ustawienie zapłonu

: 17 wrz 2012, 17:25
autor: poljas81
Witam, mam raczej pytanko do klubowiczów z okolicy Jastrzębie Zdroju, Wodzisławia, a mianowicie posiadam śliczną czarną audiczkę o atrakcyjnym wyglądzie i szkoda że nie jedie tak jak wygląda i dlatego szukam dobrego mechanika który miałby pojecie i potrafiłby ustawić zapłon w mojej audicy i ogólnie zdiagnozować w jakiej jest kondycji silnik. Mam takie wrazenie że moje autko jest troszkę mułowate, a podczas przyspieszanie jedzie jakby ciągną za soba przyczepę. Bardzo proszę o pomoc (530 508 204) Obrazek

: 18 wrz 2012, 21:17
autor: Jarewa
W ADA nie ustawia się zapłonu.
poljas81 pisze:Mam takie wrazenie że moje autko jest troszkę mułowate, a podczas przyspieszanie jedzie jakby ciągną za soba przyczepę
To tylko 1.6 wiec cudów się nie spodziewaj ma tylko 127Nm

: 18 wrz 2012, 21:41
autor: manfred19
poljas81 silnik masz zagazowany czy tylko benzin?? Tak jak kolega Jarewa napisał jest to 1,6 z małym momentem. Trzeba go wysoko kręcić żeby się bujał. Co do mechaników to niewiele Ci pomogą przy tym silniku. Steruje nim japończyk Hitachi i chyba z tego powodu w niemieckiej dokumentacji nie ma za dużo info o tym silniku. Pierwsza sprawa to podłącz silnik pod vag'a i zobacz czy jakieś błędy nie siedzą. Sprawdź dokładnie sondę czy dobrze pracuje. U mnie po wymianie sondy silnik o wiele lepiej zaczął się kręcić ;-)

: 18 wrz 2012, 21:50
autor: karolas123
Ten sterownik zwykle ma z 40 błedów jak nie był podpinany nigdy, potrafi złapac bład zbyt niskiego napiecia na aku i przestawiac zapłon. Nie wiem czemu nie doszedłem jakim to sie sposobem dzieje.

: 18 wrz 2012, 22:37
autor: manfred19
Hehe bo ten sterownik to czeski film.....nikt nic nie wie ;-) U mnie tylko jakiś błąd sondy wywala ale to zapewne od emulacji bo silnik na podtlenku lpg śmiga. Sonda pracuje na benie i gazie normalnie.

: 20 wrz 2012, 19:36
autor: poljas81
Silnik mam zagazowany (II generacja). Ale ktoś mi powiedział że jak auto ma ponad 200 tyś. przebiegu to powinno się sondę wymienić pomimo że nie wyskaczy na kompie jako błąd to i tak działa z opóźnieniem ze względu na wiek. Obrazek

: 20 wrz 2012, 23:12
autor: manfred19
Ponadto wydech z czasem koroduje i niekiedy sonda potrafi gubić masę. U sienie założyłem sondę boscha uniwersalną i póki co śmiga elegancko ;-) Jedyne co to muszę u siebie czujnik spalania stukowego wymienić bo czasami mam wrażenie że sterownik jak by opóźniał delikatnie zapłon.

: 21 wrz 2012, 19:54
autor: poljas81
A gdzie ten czujnik spalania stukowego się znajduje i za co odpowiada? Bo sondę to napewno wymienię tyle tylko że oryginalną.

: 21 wrz 2012, 20:30
autor: Pieterb
czujnik ten znajduje się na bloku sinika po lewej stronie patrząc w kierunku jazdy przynajmniej u mnie tu jest

: 21 wrz 2012, 20:38
autor: karolas123
manfred19, Odłącz czujnik jak sie nie polepszy to znaczy ze to nie on.

: 22 wrz 2012, 02:06
autor: manfred19
karolas123 a czy po odłączeniu czujnika powinno wywalić błąd na kompie?? Na vag'u w którymś bloku (nie pamiętam dokładnie w którym) wyświetlało mi knock sensor 6 lub 8 stopni. Za bardzo nie wiem o co kaman.

: 22 wrz 2012, 11:31
autor: karolas123
Bład sie pojawi ze knock sensora nie ma ale wtedy jedzie w open loopie i bierze wartości z mapy.

: 22 wrz 2012, 17:52
autor: Jarewa
manfred19 pisze:Na vag'u w którymś bloku (nie pamiętam dokładnie w którym) wyświetlało mi knock sensor 6 lub 8 stopni. Za bardzo nie wiem o co kaman.
Zależy czy na plusie czy minusie, ogólnie to opóźnienie lub przyspieszenie zapłonu.
karolas123 pisze:jedzie w open loopie i bierze wartości z mapy.
Nie wiem dokładnie jak w tym modelu ale w innych staje na wartości stałej.

Bo trzeba pamiętać że ten czujnik w pewnym sensie indefikuje po części na jakim paliwie jeździ (zawartość oktanów) jak sama nazwa wskazuje czujnik spalania stukowego wychwytuje nierównomierne spalanie mieszanki, gdy wystąpi takie spalanie ecu opóźnia zapłon.

W starszych modelach innych firm bywały wtyczki kodujące (Pb95 czy Pb98) albo i wogólę w nowszych system sam indefikuje.

: 22 wrz 2012, 18:27
autor: karolas123
Jarewa, Ten sterownik ma mape i w razie awari czujnika przyjmuje wartość z mapy poprostu w komórkach sa zapisane wartości instrumentów w zaleznosci od obrotów. Mysle ze najłatwiej było by podpiąć oscyloskop i wywołać na czujniku harmoniczna zeby sprawdzić jego odczyty.

: 23 wrz 2012, 15:57
autor: manfred19
W jednym bloku faktycznie mam "Map1". Po odpięciu wtyczki od czujnika nie wywala mi żadnego błędu w sterowniku. Mój czujnik raczej kwalifikuje się do wymiany ponieważ izolacja na jego przewodzie delikatnie mówiąc wykruszyła się.