Strona 1 z 1

[b4 2,0 abk automat] smarowanie

: 18 wrz 2012, 12:05
autor: piotrpiter
witam! w maju kupiłem kolejna a80tkę .procedura standardowa była po zakupie czyli uszczeli , rozrz,ad planowanie głowicy ,szklanki olej był zalany 5w40 jak zekomo był wczesniej lany .po jakis 5000 km zaczeła pomrugiwać kontrolka oleju czasami gasła po odpaleniu po 5 -10 sekundach , na zimnym silniku po odpaleniu i dłuzszym podstoju min8godzin było słychać zawory , czasami tez błysła w trakcie jazdy w zakresie około 2000 obrotów na pare sekund,.duzo nie myslac wymieniłem olej na 10 w40 ,i sytuacja raczej sie nie zmieniła a nawet doszło klamocenie w silniku po odpaleniu przez chwile jak stary mercedes w dieslu.
Pytanie czy to bedzie siadać pompa oleju?
dodam ze oleju nie bierze , spaliny na diagnostyce wychodzą idealnie ,silnik poprostu szumi zadnych dodatkowych efektów nie zapodaje ..........

: 18 wrz 2012, 18:02
autor: Piachuu
Sprawdź ciśnienie oleju.Ewentualnie czujnik/czujniki( bo skoro pokazuje się koło 2tys obrotów to ten 1,8bara.) do wymiany. Popatrz przewody idące do czujników.

: 18 wrz 2012, 20:00
autor: m_an_ie_k
w pierwszej kolejności wymień biały czujnik od ciśnienia oleju, temat już nie raz wałkowany na forum. później wrzucę foto o który czujnik dokładnie chodzi

: 18 wrz 2012, 20:29
autor: Piachuu
Przed wymianą czujnika szczególnie białego 1,8bar który jest obok filtra oleju sprawdził bym kabel bo wystarczy że gdzieś jest przerwany i będzie się kontrolka pokazywać przy 2tys.Ja osobiście miałem taki przypadek i jeszcze 3 osoby które znam.Z czego jedna wymieniła czujnik i bez zmian bo przewód był naderwany prawie przy samej wsuwce.Są 2 czujniki ciśnienia niebieski 0,3bar wkręcany góry i 1.8bar biały wkręcany od dołu
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/302 ... 37090.html

Temat naprawdę wałkowany na forum już sporo razy.

: 18 wrz 2012, 22:53
autor: piotrpiter
oki .a co do głosnego grania zaworów w chwile po zapłonie?w tym tygodniu załatwie manometr do badania cisnienia i dam znac ile wskazuje

: 18 wrz 2012, 22:58
autor: m_an_ie_k
Piachuu, uprzedził mnie z fotką, i tak jak pisze dobre połączenia to podstawa i poprawiam się ze pierwsza kolejność to one, ale przy okazji sprawdzania kabelków możesz sprawdzić czy w środku tego kapturka nie ma oleju, i czy wsuwka od czujnika nie jest mokra, jak jest to syf wytrzyj i szczelnie zasłon i za jakiś czas sprawdź czy znowu wsuwka nie jest mokra, bardzo często oznaką uszkodzenia tych czujników jest sączenie się przez nie oleju, właśnie po wsuwce.

sam czujnik to koszt nie wielki, granica 20zł

[ Dodano: 2012-09-19, 00:21 ]
co do głośnego grania zaworów to jest to normalne ze będzie je słychać zanim dotrze do nich olej u mnie najbardziej jest to odczuwalne jak auto stoi dłużnej niż jeden dzień a stukanie słychać nie dłużej niż 7 sekund, dodam jeszcze ze silnik zalewam olejem półsyntetycznym valvoline 10w40

: 19 wrz 2012, 13:04
autor: Piachuu
m_an_ie_k pisze:czy znowu wsuwka nie jest mokra, bardzo często oznaką uszkodzenia tych czujników jest sączenie się przez nie oleju, właśnie po wsuwce.
m_an_ie_k pisze:co do głośnego grania zaworów to jest to normalne ze będzie je słychać zanim dotrze do nich olej u mnie najbardziej jest to odczuwalne jak auto stoi dłużnej niż jeden dzień a stukanie słychać nie dłużej niż 7 sekund, dodam jeszcze ze silnik zalewam olejem półsyntetycznym valvoline 10w40
Dobrze gada <piwo>
piotrpiter, posprawdzaj to co mówiliśmy i daj znać co ,,wyszło''

: 21 wrz 2012, 20:58
autor: piotrpiter
dziś zamówiłem czujnik w aso 52 zet ,wole dac wiecej i niech pochodzi pare lat , prawdopodobnioe manometr tez bedzie jutro ,jutro odpisze co i jak

[ Dodano: 2012-09-24, 18:00 ]
czujknik wymieniony jest git lampka od razu gaśnie , :-)

: 25 wrz 2012, 11:04
autor: Piachuu
No i malina ;-)