Strona 1 z 1
[B3 1.8] Problem z odpalaniem po odłączeniu akumulatora
: 19 wrz 2012, 15:11
autor: pompex
Witam,
2 dni temu normalnie wsiadłem do auta , odpaliłem i jechałem do sklepu... kiedy nagle, w aucie padła cała elektryka i auto zaczęło zwalniać, musiałem je zepchać na boczek i po małych oględzinach zobaczylem, ze pękła mi klamra (-) od akumulatora, po założeniu nowej auto znowu ma elektryke, ale niestety nie chce mi odpalić, kręciłem chyba z godzinę i nic, czasami wydaje takie dźwięki jakby chciał załapać ale nic z tego.
Wie ktoś co mogło się uszkodzić przy takim incydencie?
Pozdrawiam.
: 19 wrz 2012, 15:29
autor: tuitop
naładuj aku
: 19 wrz 2012, 15:41
autor: pompex
aku jest ok, bo przecież kręci rozrusznik ...
: 19 wrz 2012, 18:09
autor: ignac112
Kręci rozrusznikiem ale cały prąd idzie na rozrusznik a na cewkę już może nie trafić na przykład.
: 19 wrz 2012, 18:11
autor: pompex
DOBRA
: 20 wrz 2012, 00:22
autor: kylo40
Prąd może nie trafiać do cewki WN , jak są wyrypane tulejki na rozruszniku i ma zbyt duże obciążenie wtedy cały prąd idzie na rozruch, w takim przypadku pomagało tzw.palenie na popych. Jak miałeś pękniętą klemę na aku. to i tak powinieneś jechać dalej przecież pod maską jest alternator który "robi"prąd na całą elektrykę.
Ja osobiście bym zaczął od zobaczenia czy pasek rozrządu jest cały i czy jest naprężony (uszkodzenie mechaniczne :?: ) , jak jest ok. to zobaczył czy jest iskra na świecach.
: 20 wrz 2012, 15:42
autor: pompex
Podładowałem dzisiaj akumulator i to samo... dodam, że podczas kręcenia dzisiejszego dnia dość ładnie "strzeliło" z rury, poza tym to normalnie jakby chciał wskoczyć na obroty ale mu to nie wychodzi
: 24 wrz 2012, 19:12
autor: pawelrybak15
Strzeliło z rury ? To wygląda jak źle ustawiony zapłon, może coś sie przestawiło ? Sprawdź pasek rozrządu, sprawdź czy jest iskra na świecach, sprawdź ustawienie zapłonu. Jeśli nadal nie będzie chciał palić to sprawdź czy dostaje paliwo choć chyba dostaje skoro walnęło z rury wydechowej. Masz gaz czy sama benzyna ?
Co Ty masz za silnik, bo w profilu masz NG a to był 2,3 10V rzędowa 5 cylindrówka na mechanicznym wtrysku a w opisie tematu podajesz 1,8 a tych było kilka odmian, bo były na gaźnikach (np SF), na wtrysku jednopunktowym (np PM), a także był cudak na mechanicznym wtrysku (DZ i chyba JN). Sprecyzuj jakiego silnika dotyczy problem i wtedy będziemy w stanie pomóc coś więcej <ok>
: 29 wrz 2012, 05:29
autor: pompex
Pasek rozrządu cały nówka, czy jest iskra to nie wiem zbytnio jak sprawdzić ponieważ jestem w tych sprawach zielony prawdę powiedziawszy. Silnik 1.8 PM
: 09 paź 2012, 16:43
autor: tomeklup
a moze masz fabryczna blokade zaplonu? sproboj zamknac i otworzyc kluczykiem dzwi od pasazera.
[ Dodano: 2012-10-09, 16:44 ]
co do sprawdzenia czy dostaje paliwo daj mu w filtr. plakiem do tapicerki jak odpali to niedostaje paliwa jak nieodpali to problem z elektryka