Witam. Chcę wymienić niebieski czujnik ponieważ silnik trzyma za niskie obroty i zdarza się mu falować a czasami nawet trochę poszarpać.
Niebieski czujnik mam niestety zamontowany od dołu:
Tutaj moje pytanie: Ma ktoś jakiś patent jak wymienić ten czujnik tak, żeby nie było trzeba spuszczać płynu z chłodnicy? Chciałbym to zrobić po prostu na parkingu pod blokiem.
Z góry dzięki za pomoc.
: 24 wrz 2012, 15:04
autor: Audi 80 Polska
Trzeba mięć szybie ręce, zresztą przez tą dziurę dużo nie wyleci jak nawet nie będzie się zmieniać z prędkością światła.
To zdjęcie twojego silnika? Bo jeśli tak to nie jest silnik o oznaczeniu PM.
Jeśli to twój silnik to masz mechaniczny wtrysk a tu już sprawa nie jest taka prosta, bo podstawowe umiejętności w wymianie części* to za mało.
*choć to za dużo powiedziane w twoim przypadku jeśli pytasz jak wymienić czujnik
: 24 wrz 2012, 15:15
autor: kamilziomek23
No to jest zdjęcie mojego silnika. To, że wtrysk jest mechaniczny to wiem, po prostu nie bardzo ogarniam te oznaczenia i stąd ten błąd.
Wiem jak wymienić ten czujnik (chyba się nie zrozumieliśmy). Chodzi mi o to czy ma ktoś pomysł na to żeby jakoś spuścić tylko trochę płynu (z tego przewodu) żebym nie musiał spuszczać całego płynu. Chodzi tez o to żeby sobie całego silnika nie zalać płynem z chłodnicy.
W takim razie, wymieniać ten czujnik na własną rękę? Kiedy mówiłeś, że nie wyleci dużo płynu to mówiłeś o moim silniku?
I jeśli to nie problem to mógłby ktoś wrzucić zdjęcie tego czujnika? tzn wyciągniętego bo gość w sklepie pokazywał mi dwa rodzaje.
: 24 wrz 2012, 17:15
autor: Audi 80 Polska
Oznaczenia silników w Audi są aby rozróżnić rodzaj zasilania paliwem (rodzaj wtrysku, rodzaj gaźnika). PM to 1.8 na wtrysku jednopunktowym a JN (widzę że poprawiłeś) to 1.8 na mechanicznym wtrysku, podaje się te dane aby inni wiedzieli o czym się rozmawia i mogli lepiej pomóc.
O ile się nie mylę główną różnicą między białym a niebieskim jest rodzaj gwintu, biały ma drobniejszy.
: 24 wrz 2012, 17:23
autor: kamilziomek23
może tak być, ponadto niebieski (który mam teraz założony) jest na inny klucz - 22 a ten biały - 19.
Zauważyłem też, że różnią się one tą częścią, która zanurza się w płynie. ten biały ma bolec a niebieski, który gość pokazywał mi w sklepie był po tej stronie po prostu płaski. Jest znaczenie jaki założę? Czy oba działają tak samo? Bo różnią się tylko tym.
: 24 wrz 2012, 17:56
autor: piotrpiter
najpierw wszystko sobie przygotuj ,klucz , czujnik , ewentualnie obetnij bańke po płynie i nawkładaj kilka szmat miske z bańki po płynie pod czujnik i do dzieła , wyłyną ci ze 3 setki płynu .oczywiście na zimnym silniku
: 24 wrz 2012, 18:30
autor: Audi 80 Polska
kamilziomek23 pisze:niebieski, który gość pokazywał mi w sklepie był po tej stronie po prostu płaski.
A nie był on bez gwintu? Bo w nowszych modelach był wtykany i zabezpieczany zawleczką.
Najlepiej wykręć swój dokładnie obejrzyj albo zanieś do sklepu na wzór.
: 25 wrz 2012, 10:52
autor: kamilziomek23
aldi pisze:
kamilziomek23 pisze:niebieski, który gość pokazywał mi w sklepie był po tej stronie po prostu płaski.
A nie był on bez gwintu? Bo w nowszych modelach był wtykany i zabezpieczany zawleczką.
Miał gwint, może to był jeszcze jakiś inny. Najlepiej wykręcę i wezmę go ze sobą na wzór.
Jeszcze jedno pytanie: Lepiej kupić zamiennik w sklepie? Czy jednak poszukać oryginalnego na szrocie?
: 25 wrz 2012, 11:33
autor: Audi 80 Polska
kamilziomek23 pisze:Lepiej kupić zamiennik w sklepie? Czy jednak poszukać oryginalnego na szrocie?
Kupić oryginał boscha w sklepie, będzie kosztował jakieś 50-70zł a nie 15-20 jak za tanie zamienniki.
: 27 wrz 2012, 22:42
autor: kamilziomek23
Czujnik wymieniony ale problem nie znikł. Macie pomysł co może być na rzeczy?
: 27 wrz 2012, 23:10
autor: Audi 80 Polska
Jak to przy mechanicznym wtrysku trzeba posprawdzać szczelność dolotu głownie chodzi o wszystkie gumowe elementy. Czasem rozpadają się origngi wtryskiwacze i tamtędy ciągnie lewe powietrze. Masz LPG? Wystrzał gazu mógł pokrzywić talerz przepływomierza.
W JN chyba niema typowego silniczka krokowego jest tylko zawór, który otwiera się gdy obroty spadną poniżej jakieś wartości.
: 27 wrz 2012, 23:53
autor: kamilziomek23
aldi pisze:Jak to przy mechanicznym wtrysku trzeba posprawdzać szczelność dolotu głownie chodzi o wszystkie gumowe elementy. Czasem rozpadają się origngi wtryskiwacze i tamtędy ciągnie lewe powietrze. Masz LPG? Wystrzał gazu mógł pokrzywić talerz przepływomierza.
W JN chyba niema typowego silniczka krokowego jest tylko zawór, który otwiera się gdy obroty spadną poniżej jakieś wartości.
nie mam LPG więc przepływomierz raczej odpada.
: 28 wrz 2012, 08:06
autor: piotrpiter
zbadaj rure przepływki ,moga byc malusieńkie pękniecia, raczej bedą napewno ,ja do uszczelnienia posłużyłem sie czarnym silikonem
: 29 wrz 2012, 08:23
autor: marcin80
pod kolektorem ssacym masz zawor dodatkowego powietrza i to jest ponoc najczestsza przyczyna falowania w tym silniku, z tego co pamietam to jak odepniesz od niego wtyczke na cieplym silniku to bedzie chodzil rowniutko, jezeli tak sie stanie to zawor do wymiany, ja u siebie wymienilem i chodzi rowno
: 29 wrz 2012, 23:39
autor: kamilziomek23
sprawdzę i dam znać o efektach.
[ Dodano: 2012-09-30, 15:21 ]
marcin80 pisze:pod kolektorem ssacym masz zawor dodatkowego powietrza i to jest ponoc najczestsza przyczyna falowania w tym silniku, z tego co pamietam to jak odepniesz od niego wtyczke na cieplym silniku to bedzie chodzil rowniutko, jezeli tak sie stanie to zawor do wymiany, ja u siebie wymienilem i chodzi rowno
możesz kolego poratować mnie jakimś zdjęciem albo schematem pokazującym gdzie znajduje się ten zawór z wtyczką? Szukałem dzisiaj i nie mogłem go znaleźć.