Strona 1 z 1

[B4 ABT] Wysoka temperatura 100 st.

: 24 wrz 2012, 17:26
autor: ignac112
Siema, mam problem z wysoką temperaturą w swoim aucie.
Na początku wskaźnik pokazywał 90-91st. i przy 93 włączał się wentylator, później wskaźnik pokazywał 95st. i przy 97st. włączał się wentyl, teraz pokazuje 98-99st. i przy ponad 100st. włącza się wentyl, przy czym żeby włączył się wentyl na prawdę muszę cisnąć auto lub czekać na upały.
Gdy włożę palucha do zbiorniczka płynu wyrównawczego (auto nagrzane do tych 99st.) to jakoś nie czuję, by taka temperatura była (chodź może być w okolicy 90 st. termometru w paluchu nie mam). Górny wąż chłodnicy gorący tak samo jak góra chłodnicy, dół chłodnicy jak i dolny wąż nieznacznie chłodniejsze.
Auto nagrzewa się do ponad 90st. po ok 6km, do 99st. gdzieś 9-10km. Nagrzewnica zaczyna podawać ciepłe powietrze po ok. 0,5-1km, po 2km jest już ciepłe powietrze. Gdy auto się nagrzeje z nawiewów leci gorące powietrze.
Zauważyłem, że temperatura czasem zejdzie do 95st.
3 opcje:
- licznik (już najmniej prawdopodobne - to będzie do zrobienia w ostateczności)
- czujnik temperatury (nie mam gdzie podmienić, bo u kumpli oszukują)
- termostat

Moje abt jest z 92 roku, czyli vagiem nic nie sprawdzę, ale mam miernik uniwersalny i może udało by mi się sprawdzić jakoś ten czujnik?
Czujnik jak i termostat nie są drogie, ale po co wymieniać coś co jest dobre?

: 24 wrz 2012, 17:38
autor: kacel5
Na mój rozum wina leży po stronie termostatu , jeżeli dół jest chłodniejszy termostat nie otwiera się lub otwiera się minimalnie :-> górny wąż jest gorący i chłodnica bo się cofa nie ma ujścia dołem przez termostat , taka jest moja teoria ;-)

: 24 wrz 2012, 17:41
autor: Pieterb
ignac112 pisze:czyli vagiem nic nie sprawdzę
vag`iem możesz porównać sobie tem jaką widzi komp(czujnik niebieski) a jaka jest na desce(czujnik szary)

: 24 wrz 2012, 17:51
autor: piotrpiter
termostat sie zawiesza , otwiera na hybił trafił .jak motor sie raz nagrzeje do tej 92 i termostat sie uchyli to chłodnica bedzie hot, jak otworzy sie przy 97 to z miejsca załaczy sie wiatrak , tak samo przy 100 stopniach ,jak termostat otworzy sie na niższej to wiatrak bedzie stał bo płyn mało ciepły, swoją drogą to wydaje mi sie ze i układ miałes od dłuższego czasu zapowietrzony , skoro dopiero teraz czujesz ze ogrzewanie działa chwile po odpaleniu auta .termostat jest zacięty i płyn sie rozszeza pod wpływem cieopła i nagrzewnica wtedy jest peła i oddaje ciepło .płyn napewno ci kipiał przez korek , do pewnego poziomu i teraz na zimnym z rana jest go za mało .jak najszybciej wymień termostat jak niechcesz mieć wiekszych wydatków ...........
można by było przy okazji zlewania płyny przepłukać nagrzewnice przed zimą .
i potem porzadnie odpowietrzyć układ

: 24 wrz 2012, 19:03
autor: ignac112
Płyn nie kipi przez korek, nagrzewnica zawsze dawała ciepłe powietrze po krótkim dystansie, czy to lato, czy to zima. Ukł odpowietrzony, odpowietrzałem za każdym razem, gdy coś robiłem, nawet gdy wyciągałem czujniki temperatury. Gdy odkręcę korek przy nagrzaniu płyn mi nie wyleci. Poziom płynu w zbiorniczku przy nagrzanym silniku jest o 1-1,5 cm wyżej niz przy chłodnym silniku. Zauważyłem, że gdy dam ciepłe ogrzewanie na full to temperatura silnika jest niższa o 5 st (albo dużo wolniej się nagrzewa).
Wiem jak sprawdzić termostat, ale bez termometru to ja sobie za dużo nie popatrze, co najwyżej będę widział czy się otwiera i czy się zacina, ale nie będę wiedział w jakiej temperaturze otwiera się.
Vagiem mogę u siebie co najwyżej sprawdzić błędy, chyba, że ktoś podpowie w której sekcji to się znajduje.

: 24 wrz 2012, 19:12
autor: Pieterb
ignac112 pisze:Vagiem mogę u siebie co najwyżej sprawdzić błędy, chyba, że ktoś podpowie w której sekcji to się znajduje.
grupa I blok 2, pokazuję tam temp z niebieskiego czujnika

: 24 wrz 2012, 22:08
autor: Jarewa
ignac112 pisze:Moje abt jest z 92 roku, czyli vagiem nic nie sprawdzę
PieterB pisze:vag`iem możesz porównać sobie tem jaką widzi komp
PieterB pisze:grupa I blok 2, pokazuję tam temp z niebieskiego czujnika
Raczej skoro pisał że ma pierwszy mono motronic do 07.92r to jest tylko grupa zerowa co prawda jest temperatura ale w danych co odczytać stanowi wielki problem bo nigdzie nie ma danych.

Zmierz rezystancje przy tych 98-99stC to powiem czy czujnik nie oszukuje.

: 25 wrz 2012, 06:48
autor: Pieterb
Jarewa pisze:ignac112 napisał/a:
Moje abt jest z 92 roku, czyli vagiem nic nie sprawdzę
sorry mój błąd :oops:

: 25 wrz 2012, 10:58
autor: Hołowczyc20
Panie coś mi się zdaje że uszczelka pod głowicą powiedziała papa ja miałem to samo nie tak dawno w B3 i dwa lata temu w B4 też się grzały do 100stC i tak samo węże,chłodnica gorące i nie było efektu gotowania w zbiorniczku .Po zrobieniu głowic w jednym i drugim przypadku wszystko wróciło do normy. ;-)

: 25 wrz 2012, 20:17
autor: ignac112
Uszczelka raczej nie.
Dzisiaj jadę, po 15km sprawdzam górny wąż - gorący, dolny - ciepły. Na wskaźniku 99st. C.
Przy okazji zamieniłem się z kolegą na czujniki. Wracam do domu, czujnik pokazuje 95 st. C. Ale uwaga: sprawdzam dolny wąż - gorący, jak górny ! ! ! Włączył się nawet wentylator. A gdy rano jechałem mimo, że na wskazówce było 99 st. C. wentylator nawet nie chciał zagadać.
Ogólnie gdy wskazówka pokazuje 99 st. C to wentylator nie chętnie się włącza.

: 25 wrz 2012, 20:39
autor: Audi 80 Polska
Wg. mnie twoje problemy to objaw hipochondryzmu motoryzacyjnego. W nowszych autach producenci robią tak że dla temperatury cieczy w zakresie 80-100° wskaźnik pokazuje równo 90° aby ludzie nie panikowali.
W Audi 80 wskaźniki temperatury i paliwa zazwyczaj pokazują co im się podoba, przez to amatorzy wypalania paliwa do ostatniej kropelki nie dotarli do stacje zanim paliwo się skończyło.
Monitorowanie temperatury najlepiej robić przez VAGa albo dołożyć dodatkowy precyzyjny wskaźnik, ktoś z forum pisał że wstawił sobie termometr na termoparze i nawet bez prądu pokazuje temperaturę.

Jeszcze anegdota z naszego shoutboxa (autentyczna rozmowa):
- kedy wskaźnik paliwa pokazuje wiarygodny poziom paliwa? Podczas postoju czy gdy jadę?
- Nigdy.

: 26 wrz 2012, 15:18
autor: ignac112
Nie no spoko, wiem, że trochę oszukują no ale 10st. to już moim zdaniem nie jest mało ;) Po prostu lubię, jak mi wszystko chodzi tak jak powinno, a to nie są drogie i trudne sprawy więc czemu tego nie zrobić <ok>

: 29 wrz 2012, 01:53
autor: Majas
Kiedyś też mi się tak podniosła temperatura w centrum Warszawy w korku, zaczęła się panika co się stanie, podskoczyło do może 100 stopni i stało w miejscu przez dobre 1.5 godziny potem podczas jazdy opadło. Co prawda wymieniłem po tym chłodnicę i dalej jest to samo więc raczej nie ma się czym przejmować.

: 13 paź 2012, 15:37
autor: ignac112
Jutro dostane termostat wahler'a i zobaczymy co się stanie. Dlaczego termostat? Bo zauważyłem, że gdy temperatura na budziku wynosi 99st. to dolny wąż chłodnicy jak i dół chłodnicy jest ciepły, jak temperatura na budziku wynosi 95st. to chłodnica i przewody są jednakowo gorące, a gdy cisnę dosyć szybko to temperatura spada do 93st C. Jak to nie pomoże, to przyjże się chłodnicy, która już może nie mieć wnętrza. Pompa wody z tego co zauważyłem wtłacza ciecz do zbiorniczka wyrównawczego ;)

:-)

[ Dodano: 2012-10-07, 14:53 ]
Uszczelka termostatu pękła i blokowała termostat ;)
Siemanko powodem takiej temperatury był termostat! Pękła uszczelka i zaplątała się wokół termostatu, przez co nie otwierał się do końca.
Teraz założyłem nowy termostat i autko trzyma idealnie 90 st. C. :)

(Musiałem wymienić przy okazji jeszcze raz termostat, pompę i obudowę pompy wody - poukręcane śruby..)