Strona 1 z 2
[B4 ABT] Wolna odma
: 29 wrz 2012, 14:31
autor: szymmek
Mam takie pytanie, mam wolną odmę a moim ABT, wąż pociągnięty na dół, wlot w filtrze powietrza zaślepiony, ten który idzie do bloku silnika też zaślepiony. Czy jest to dobrze zrobione ? Bo spotkałem się z opinią iż silnik będzie miał przez to przedmuchy. Może lepiej zastosować trójnik od gazu, tylko wtedy odma znowu będzie połączona z filtrem, a tego już bym nie chciał, a może zostawić wolną odmę i połączyć te dwa wloty, z filtra z tym do bloku ?
: 30 wrz 2012, 18:09
autor: BLUECONECT
A co chcesz uzyskać tą wolną odmą? To jest chyba pyt. podstawowe. U mnie jest 'Oil catch tank'- separator oleju- a zrobione po to żeby nie syfiło wtrysku olejem i wodą... Efekty są bo wtrysk mam teraz czysty a w ;tanku' gromadzi się sporo wody i troche oleju.
: 01 paź 2012, 13:43
autor: szymmek
Chce mieć tak to zrobione żeby nie szkodziło, żeby nie syfiło olejem, tylko właśnie nie wiem czy mogą być zaślepione te 2 wloty tak jak mam teraz, rozumiem że ten oil catch tank oczyszcza to powietrze z odmy i powoduje że do filtra dostaję się czyste czy dalej czy powietrze jest wypuszczone tak jak przy wolnej odmie ?
: 01 paź 2012, 14:20
autor: Cris
Nie wyobrażam sobie jak można zaślepić silnik.Przecież tam zawsze tworzy się ciśnienie ....Wyrwie ci miske olejową ,bagnet albo pokrywę głowicy.Nie chce mi sie wierzć ,że mamy takich speców co robia takie rzeczy. Ale widocznie są na świecie rzeczy ,które nawet fizjologom się nie śniły.
: 01 paź 2012, 14:43
autor: szymmek
Nie zaślepiłem wylotu który idzie z pokrywy zaworów, założyłem wąż i puściłem na dół , źaślepiony jest tylko wlot do filtra powietrza i ten który idzie na dół, którego roli nie znam
: 01 paź 2012, 22:54
autor: BLUECONECT
Tak szymmek oil catch tank oczyszcza odme z syfu a do filtra trafia czyste powietrze- w niektórych autach jest taki 'wynalazek montowany fabrycznie, np. Lublin, Omega-poszukaj na Alledrogo.pl i wszystko ci się wyjaśni. Poza tym jak masz 'tanka' to nie czuć smrodu jak przy wolnej odmie a do filtra dostaje się ciepłe powietrze... <ok>
: 01 paź 2012, 23:58
autor: szymmek
dobra ale czy ciepłe powietrze jest wskazane do elpidżi ? czy może Ktoś z Klubu robił takiego oil catcha, własnej roboty ? do ABT
Chciałbym się jeszcze dowiedzieć jaka jest rola tego wlotu który okrąża z tyłu blok i wchodzi w niego z drugiej strony, przez taką rurke z wsuwką
: 02 paź 2012, 18:54
autor: Karol_90
Ja mam własnej roboty catch tanka, zrobiony ze słoika :mrgreen: kolanek miedzianych i kątownika żeby go zamontować. Może i prymitywne ale koszty niewielkie, bo choćby na allegro trzeba dać za niego prawie 100zł. Z tym że ja nie mam powrotu do filtra tylko wąż puszczony pod auto. Jak byłbyś zainteresowany to mogę zrobić foty ale to najszybciej w weekend.
: 02 paź 2012, 20:55
autor: szymmek
dobra, foty nie są mi potrzebne, dzięki, tylko mam pytanie co zrobiłeś z tym drugim wlotem, bo ja mam obecnie zaślepiony a wylot puszczony pod auto
: 02 paź 2012, 23:02
autor: BLUECONECT
Tylko, że jak zasyfi się takie coś puszczone wolno to może być słychać tylko huk z silnika
nie może być wszystko pozaślepiane bo to grozi poważną awarią
Przecież w sklepach są dostępne nawet filterki na odmę tylko, że ja bym tego nie założył
bo jak się zabrudzi i przyblokuje te gazy spalinowe... <ok>
: 03 paź 2012, 08:27
autor: szymmek
przecież cały czas piszę że wylot oparów z klawiatury mam puszczony pod auto, wolno nie do dolotu, zaślepiony jest wlot dolotu i ten drugi, który nie wiem jaką ma rolę i próbuje cały czas się dowiedzieć, większość samochodów ma odmę podłączoną tylko do dolotu, a w ABT jest trzeci wlot która nie wiem jakie ma zadanie
: 03 paź 2012, 15:37
autor: Karol_90
Drugi wlot(ze skrzyni korbowej) jest połączony trójnikiem z wężem z klawiatury i idzie do catch tanka. I u mnie nie jest nic zaślepione i raczej nie grozi przyblokowaniem bo cały syf zostaje w moim przypadku w słoiku, co jakiś czas wystarczy to wylać.
: 03 paź 2012, 18:52
autor: Cris
Przy pokrywie zaworów powinien być trójnik gumowy .Jedno wyjście z klawiatury ,drugie do filtra i trzecie do miski olejowej (po drodze filt) Jeśli miskę olejową wraz ze skrzynia korbową masz zaślepioną to gratuluje pomysłu.Możesz wstawić to ustrojstwo o którym piszą koledzy ,ale musisz to wszystko połączyć.Gdy masz zatkany wąż ze skrzynki korbowej to bedzie ci wywalało bagnet , a być może i olej.Jak zatkasz szczelnie bagnet to wywali ci uszczelkę pod miska olejową.Natomiast jeśli olej wali do filtra to trzeba się zastanowić nad wymianą uszczelniaczy zaworów (robiłem to niedawno i efekty są niesomowite) lub remoncik z wymianą pierścieni :shock:
: 03 paź 2012, 22:53
autor: szymmek
Karol_90 pisze:Drugi wlot(ze skrzyni korbowej) jest połączony trójnikiem z wężem z klawiatury i idzie do catch tanka. I u mnie nie jest nic zaślepione i raczej nie grozi przyblokowaniem bo cały syf zostaje w moim przypadku w słoiku, co jakiś czas wystarczy to wylać.
Rozumiem zrobię tak samo, rozumiem że wlot do dolotu masz zaślepiony ? jeżeli nie masz tam podłączonego węża tylko masz wolną odmę ?
: 04 paź 2012, 15:13
autor: Karol_90
Tak, wlot do filtra powietrza mam zaślepiony. Dodam tylko że u mnie w tym słoiku zbiera się woda i taka gęsta biała maź której ilość jest znikoma.