[B4 ABK] Jak docierać silnik po kapitalnym remonie?
: 11 paź 2012, 12:58
Witam
Zrobiłem w swoim ABK kapitalny remont silnika.
Wymienione zostało dosłownie wszystko.
Zaznaczam że było robione szlifowanie wału na nadwymiar, nadwymiarowe panewki, szlif bloku - honowanie tulei cylindrowych na 1wszy nadwymiar, nowe tłoki itd itd...
Silnik po remoncie został zalany MOBILem 10w40 na pierwsze 1000km, później myślę o 5w50.
Jak docierać silnik aby był dynamiczny i żywotny?
Jak na razie zrobiłem po remoncie dopiero 200km.
Staram się nie przekraczać 3tys obrotów, delikatnie przyśpieszać...
Chyba że jadąc pod górkę to wkręcę czasami do 3.5tys jak jest ciepły.
Jadąc po prostej drodze staram się utrzymywać prędkość obrotową przy ok 2 tys obrotów chociaż czasami wiadomo jak to jest 60km\h na 4 biegu i obrotomierz pokazuję 1800obr.
Czasami trzymam go też przy prędkości jednostajnej tak od 1800 do 2300obr...
Czy dobrze robię?
Może jakieś wskazówki? : )
Proszę o rady, będę bardzo wdzięczny
Pozdrawiam!
Zrobiłem w swoim ABK kapitalny remont silnika.
Wymienione zostało dosłownie wszystko.
Zaznaczam że było robione szlifowanie wału na nadwymiar, nadwymiarowe panewki, szlif bloku - honowanie tulei cylindrowych na 1wszy nadwymiar, nowe tłoki itd itd...
Silnik po remoncie został zalany MOBILem 10w40 na pierwsze 1000km, później myślę o 5w50.
Jak docierać silnik aby był dynamiczny i żywotny?
Jak na razie zrobiłem po remoncie dopiero 200km.
Staram się nie przekraczać 3tys obrotów, delikatnie przyśpieszać...
Chyba że jadąc pod górkę to wkręcę czasami do 3.5tys jak jest ciepły.
Jadąc po prostej drodze staram się utrzymywać prędkość obrotową przy ok 2 tys obrotów chociaż czasami wiadomo jak to jest 60km\h na 4 biegu i obrotomierz pokazuję 1800obr.
Czasami trzymam go też przy prędkości jednostajnej tak od 1800 do 2300obr...
Czy dobrze robię?
Może jakieś wskazówki? : )
Proszę o rady, będę bardzo wdzięczny
Pozdrawiam!