Strona 1 z 1

[1.6 PP] Dławi się pod raptownym dodaniu gazu

: 12 paź 2012, 20:03
autor: PapaSmurf
Witam wszystkich forumowiczów , mam taki problem kupiłem drugie Audi 80 91 r 1.6 w czystej benzynie , oznaczenie PP . Samochód mi się dławi jak dodam raptownie gazu , jeżeli daje jej stopniowo to jest ok , wymieniłem filtr powietrza , paliwowy i dalej jest to samo , rozdząd mam dobrze ustawiony i zapłon mi sie wydaje ,że też .
Sąsiad ma taką samą tyle ,że w gazie i jest ok .
I jeszcze jedno , ona wcale nie ma ssania , gdzie szukac przyczyny braku ssania , w gaźniku jest jakiś elektro zawór , czy to działa na zasadzie temperatury płynu ?
Bo jak jest zimno to kręci , łapie , ale odpala dopiero po paru razach .
Proszę was o poradę bo już nie mam do niej zdrowia , jednak co 80 na wtrysku to na wtrysku ;)

Pozdrawiam .

: 13 paź 2012, 11:16
autor: goldi j51
początek zapoznaj się z tym
_uwaga
a póżniej postudiuj sobie to
https://audi80.pl/najczesciej-zadawa ... t34013.htm
a jak będziesz miał jeszcze jakieś pytania to pisz

: 13 paź 2012, 11:43
autor: ryju
Wymień kopułkę i palec koszt nie będzie duży, a u mnie pomogło. W jakim stanie masz kable? Świece były wymieniane?

: 13 paź 2012, 12:01
autor: PapaSmurf
ryju pisze:Wymień kopułkę i palec koszt nie będzie duży, a u mnie pomogło. W jakim stanie masz kable? Świece były wymieniane?
Palec , przewody i kopułke mam nową . Także to możemy wykluczyć .

: 13 paź 2012, 12:07
autor: Audi 80 Polska
PapaSmurf pisze:I jeszcze jedno , ona wcale nie ma ssania , gdzie szukac przyczyny braku ssania , w gaźniku jest jakiś elektro zawór , czy to działa na zasadzie temperatury płynu ?
Bo jak jest zimno to kręci , łapie , ale odpala dopiero po paru razach .
Proszę was o poradę bo już nie mam do niej zdrowia , jednak co 80 na wtrysku to na wtrysku ;)
Ma ssanie, ten gaźnik ma tyle elektroniki co wtrysk, na gazie miałbyś lepiej bo do gazu potrzebne są tylko sprawne przepustnice.
W tym gaźniku funkcje ssanie i "pompki zrywu" pełni przesłona wstępna (reguluje dawkę paliwa) i jest sterowana z komputera. Co do odpalania to sprawdź czujnik temperatury płynu dla ECU. Jeszcze może ta przesłona wstępna nie działać i powodować oba problemy. Poczytał FAQ do którego dał link goldi j51, tam jest cały dział o tym gaźniku.

: 14 paź 2012, 22:26
autor: PapaSmurf
Potrzebuje szybkiej informacji od was , problem juz praktycznie rozwiązałem , problemem był czujnik temp. wody tam przy głowicy , jutro muszę go kupic , ale nie znam numeru katalogowego , a ze zdjęcia jednak nie zawsze im sie uda dobrać .

Z góry dziękuje.

: 14 paź 2012, 23:14
autor: Audi 80 Polska
Chyba to będzie: 0 280 130 040 z białym plastikiem, bo jeśli zechcą Ci dać z niebieskim nie bierz bo gwint ma inny. Opisywałem tutaj: https://audi80.pl/80-b3-16-pp-pb-lpg ... htm#247232

: 15 paź 2012, 20:19
autor: PapaSmurf
Dziekuję bardzo wszystkim , problem rozwiązany . Wadlowy był czujnik temp. wody wysyłający impuls do ECU . Samochód teraz posiada ssanie i nie ma opcji zeby sie zadusił ;)

Można zamknać ;)