Strona 1 z 1

[b4 ABT] problem z pompą wspomagania ?

: 14 paź 2012, 23:20
autor: LoveShakerz
Witam znalazłem podobne tematy na tym forum ale żaden nie wyjaśnił mi mojego problemu. Na początek chciałem zaznaczyć że w czerwcu wymieniłem pompę wody wraz z płynem chłodzenia bo pompą wydawała dźwięki chrapotania przy wyższych obrotach silnika teraz jest to samo kiedy silnik jest zimny to wszystko jest ok ale kiedy tylko dostanie temperatury zaczyna wydawać dziwne dźwięki. Dodam że czasami kręcąc kierownica niemal w miejscu pojawiał się odgłos jakbym musiał naoliwic kolumnę kierowniczą bo wytwarzało się jakieś tarcie i zgrzyt ale myślę że to wina pompy która stopniowo się kończyła. Fakt nie cieknie ni nic poprostu denerwuje mnie jej dziwny odgłos na wolnych obrotach przy ciepłym silniku na pedalach hamulca i sprzęgła czuć że to coś się wykancza co jest na pasku ponadto mam jeszcze jeden problem zerknalem na pompę i zauważyłem ze jest skrzywiona więc chciałem to naprawić ale okazało się ze napinacz paska pompy wspomagania ktoś zniszczył bo ząbki są powylamywane zauważyłem ze też można to raczej wymienić tylko gdzie to dostać ? ;( odpada bo u nas nie ma 80tek na nim poza tym chciałbym poczytać porady jak to naprawić tańszym kosztem niż zakup nowej pompy wspomagania za kilkaset złotych wystarczy wymiana łożyska ? Jak je wymienić ? Gdzie mogę dostać napinacz ? I czy trzeba odpowietrzac układ kierowniczy ? I jak to ewentualnie zrobić ? Pozdrawiam

: 14 paź 2012, 23:44
autor: LUPO
szczerze ten twój post jest tak napisany że kupy się nie trzyma

: 15 paź 2012, 03:20
autor: m_an_ie_k
zamotane strasznie, napinacza do pompy wspomagania szukaj po szrotach lub allegro i inne serwisy aukcyjne, na forum tez jest dział giełda, możesz tez tam spróbować napisać post co ci jest potrzebne i może któryś z klubowiczów odstąpi za bilety NBP potrzebne Ci części.

a sama regeneracja pompy wspomagania łatwa raczej nie będzie i wątpię żeby któryś klubowicz się w to bawił, ale może się mylę, zawsze można szukać używki w dobrym stanie

: 15 paź 2012, 08:06
autor: Cris
Piszesz ,że chrobotanie słychać jak używasz sprzęgła i chamulca. Te dwa mechanizmy mają osobne wspomagania .Może końcówki drążków Ci szlak trafił ,albo inny przegub się kończy ?Najlepiej we dwóch takie rzeczy sprawdzać? Klocki chamulcowe też mogą się kończyć.

: 15 paź 2012, 21:49
autor: LoveShakerz
Sory chłopaki że napisałem to tak a nie inaczej ale chciałem w jednym temacie powiedzieć wszystko co zauważyłem w ostatnim czasie ... Cris Powiem Ci tak nie wciskałem sprzęgła ani hamulca poprostu lekko miałem nogi na pedałach i odczuwalem drganie co jakiś czas ... przegub wewnętrzny - new, osłony nowe w przeguby zewnętrzne zaglądałem i są ok końcówki drążka drążek stabilizatora a co do klocków to raczej one nie są słyszalne na postoju przy 2500 obr/min z napinaczem to może być problem to fakt a kupować w ciemno używkę to też może być nie za fajnie no ale trzeba bedzie pomyśleć nad tym.