Strona 1 z 1

[80 B4 2.0 ABK] Połączenie rury kolektora z katalizatorem

: 04 wrz 2007, 19:05
autor: vikus
Witka!

Mam pytanko odnośnie połączenia rury kolektora z katalizatorem. W mojej B3 miałem skręcany kat z tą rurą na 3 śruby na któych były sprężyny. W mojej teraźniejszej B4 nie mam sprężyn na żadnej z tych śrub ale niestety nie są one skręcone na maxa tylko jest między rurą a katem przerwa i strasznie mi pierdzi. Skręciłbym to na maxa ale boję się żeby coś się nie urwało.

Sprawdzałem w książce i raz piszą że sprężyny są tylko na dolnych śrubach a raz na rysunku nie ma wogóle sprężyn.

W etce nie ma wogóle spręzyn na tych śrubach.

Jak myślicie, czy nic się nie stanie jeśli poprostu skręcę na sztywno to połączenie?

A jak jest u Was moi mili?

Pozdro...
Wiktor

: 04 wrz 2007, 19:26
autor: Danek
Witam, co prawda Ja mam ABT, ale wydech chyba się nie różni (poza "portkami"). U mnie kat jest skręcony na sztywno. Też niedawno musiałem to skręcać, bo od nowości prawdopodobnie nikt tego nie ruszał i urwały się (przeżarła ruda) dwie z trzech śrub. Musiałem ponawiercać otwory, żeby wybić te stare. Wewnątrz na tym łączeniu jest taki pierścień uszczelniający. Posmarowałem go pastą uszczelniającą i skręciłem całość na sztywno. Za tłumienie drgań w tym miejscu odpowiada zdaje się ta sprężyna na której wisi wydech.

: 04 wrz 2007, 20:28
autor: IC69
W moim ABK też nie ma sprężyn, katalizator jest skręcony na sztywno. Wiem bo sam skręcałem :mrgreen:

: 04 wrz 2007, 21:04
autor: czester-11
a u mnie w 3A sa 3 sruby ze sprezynami, a miedzy rura a katem jest pierscien,
na polaczeniach gietkich musisz miec sprzezyny bo ci od drgan silnika popeka rura.

: 04 wrz 2007, 21:53
autor: pajak100
Więc sprawy mają się tak. Przeżyłem z tym walkę. Pierścień wykonany z metalowej siatki jest nie do dokupienia, sprężyny są mniejsze i większe i posiadają(już nie pamiętam które) w środku tulejkę co uniemożliwia dokręcenie do końca. Tulejki możesz wyjąć co zwiększy siłę docisku sprężyny. Możesz próbować także jak już ktoś wspomniał pasty uszczelniające. U mnie te wszystkie metody zawiodły, a ze względu na sondę znajdującą się dalej stwierdziłem że musi to być szczelne. Wpadłem więc do kanału z migomatem i zaspawałem to na stałe. Przy okazji jak już tam byłem to łomem przebiłem na wylot katalizator :mrgreen:

: 05 wrz 2007, 10:00
autor: czarekj
pajak100 pisze: Pierścień wykonany z metalowej siatki jest nie do dokupienia, sprężyny są mniejsze i większe i .......
Według katalogu Bosal-a ten pierścień jest pełny, tzn. wykonany jako odlew i jest bez problemu do kupienia.

: 05 wrz 2007, 11:06
autor: Danek
czarekj pisze:Według katalogu Bosal-a ten pierścień jest pełny, tzn. wykonany jako odlew i jest bez problemu do kupienia.
Dokładnie tak i kosztuje grosze, ok. 6 zł. Zwróć tylko uwagę na średnicę, bo do różnych autek są stosowane pierścienie o różnych średnicach. Ale ten pierścień raczej się nie zużywa, ja też zanim przybrałem się do roboty to kupiłem ten pierścień ale okazało się, że niepotrzebnie bo stary był w idealnym stanie.

: 05 wrz 2007, 20:21
autor: vikus
Hejka!

Dzięki za odpowiedzi. U mnie pierścień jest ok a kupowałem pieściń na łączenie ostatniego ze środkowym i nawet mieli odrazu na stanie.

Spróbuję skręcić to na sztywno.

Pozdro...
Wiktor

: 06 wrz 2007, 11:57
autor: marianb
Skręć na sztywno, tak ma być. Ja ostatnio skręcałem bo wyrwałem cały tłumik w Białymstoku :-/ Nie ma żadnych sprężyn w B4 ABK. Śruby i nakrętki też nie są na stałe połączone nigdzie, więc powinny dać się wybić. Z resztą z tych śrub już prawie nic nie zostało po tylu latach. Bez żadnych rozwierceń i spawania :shock: powinno się obejść.

: 08 wrz 2007, 20:58
autor: vikus
Skręciłem i zasmarowałem pastą uszczelniającą i teraz nawet nie piardnie ;]

Pozdro...