Strona 1 z 2

[ 80 b4 ABT] nie działa silniczek krokowy

: 21 paź 2012, 11:33
autor: piter58
Witam
Ostatnio mam problem z moją B4 (2.0 94r.) a mianowicie jest problem z obrotami, na tą chwilę silniczek krokowy nie pracuję w ogóle a wolne obroty są rzędu 500obr/m na benzynie a na LPG gaśnie lub trzyma obroty 200obr/m. Silniczek krokowy w mojej B4 to wersja 6-pin

Pin 1-0V
Pin 2- około 12V
Pin 3-0V
Pin 4-0V
Pin 5-0V
Pin 6-Chyba Masa?

Na krótko po podłączeniu do pin 1 i pin 6 12V silniczek działa.
I teraz pytanie co steruję silniczkiem krokowym? jest jakiś przekaźnik za to odpowiedzialny?

: 21 paź 2012, 14:03
autor: karolas123
Jednostką steruje Ecu, jeśli podłaczyłeś do niego 12V to prawdopodobnie uszkodziłeś go. Proponuje podłaczyć do komputera i zobaczyć co w trawie piszczy. Mozesz tez sprawdzić ciągłość wiazki.

: 21 paź 2012, 16:58
autor: piter58
Zczytałem błędy ktoś może wie co to może być?
516 Styki biegu jałowego -F60
przerwa lub zwarcie do plusa
282 Regulator położenia przepustnicy-V60
nieprawidłowy sygnał
515 Czujnik Halla -G 40
brak sygnału
516 Styki biegu jałowego -F60
przerwa lub zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY
670 Czujnik zespołu przepustnicy-G127
brak sygnału - BŁĄD SPORADYCZNY

Po skasowaniu odrazu pojawiają się
516 Styki biegu jałowego -F60
przerwa lub zwarcie do plusa
515 Czujnik Halla -G 40
brak sygnału

: 21 paź 2012, 18:20
autor: karolas123
Uszkodzony krokowy.

: 21 paź 2012, 19:34
autor: piter58
Ok. w silniczku jest ten styk biegu jałowego? Dodam że jak go teraz wyciągnąłem z silniczka wyskoczyła ta główka razem z tą sprężynką :roll:

Ehh
Kupić org używany? czy zamiennik nowy? (ten który teraz miałem wymieniłem około 2lata temu na nowy org bosh) dlatego miałem nadzieję że to jednak nie on jest uszkodzony.

: 21 paź 2012, 19:55
autor: karolas123
Loteria, uzywka moze sie szybko zepsuć, oryginalny moze sie zepsuć i ten tani coś koło 80 zł moze sie zepsuć decyzja zalezy od budżetu.

: 21 paź 2012, 20:59
autor: Piotrekdriver1
Witam.Dołączam się do tematu.Jakiś czas temu wariowały mi obroty,wolno schodzily czasem nawet się zacinały.Wymieniłem ten nastawnik przepustnicy(krokowiec)na używany Boscha od seata ibizy.Pomogło.Pojezdziłem miesiąc i temat powrócił.Co prawda obroty nie zacinają się ale wolno schodzą.Pytanie,czy znowu walnął ten krokowiec?

: 25 paź 2012, 12:12
autor: dawid91
Raczej on. Przemyj go może w benzynie ekstrakcyjnej, powinno pomóc na jakiś czas.

: 25 paź 2012, 12:44
autor: piter58
Panowie po wymianie krokowca na nowy śmiga aż miło :) wymieniłem na zamiennik z 12M-c gwarancji dziękuję za pomoc w temacie.

: 25 paź 2012, 15:57
autor: karolas123
Tam, nie ma co myć.

: 25 paź 2012, 21:42
autor: Piotrekdriver1
Ja się dziwie co tam się psuje jak on składa się tylko z silniczka i przekładni:)

: 26 paź 2012, 10:03
autor: karolas123
Z czasem mechanizm nabiera oporu i pada sam silnik, ale gorsze jest to ze jest tam jeszcze czujnik halla sprawdzający pozycje nastawnika i to on jest powodem 99% anomalii.

: 26 paź 2012, 17:17
autor: Piotrekdriver1
A jeszcze mam pytanie,czy coś może powodować szybsze zużycie tego tzw.krokowca?

: 10 gru 2012, 11:50
autor: majekk
U siebie zdiagnozowałem także problem z krokowcem.

516 Styki biegu jałowego -F60
przerwa lub zwarcie do plusa

670 Czujnik zespołu przepustnicy-G127
brak sygnału - BŁĄD SPORADYCZNY


Tyle, że błędy skasowałem i chwilowo nie powracają. Czy możliwe jest, iż krokowiec się zawiesił czy coś w tym stylu ? Czy jak już raz się problem pojawił to będzie się powtarzać i lepiej od razu krokowca wymienić ?

: 25 sty 2013, 10:03
autor: vlodek
Odkopuje bo mam podobny problem.
Jak odpalam auto przy niskich temp. to krokowiec praktycznie nie reaguje a obroty są rzędu 500obr/min. Czasami pomaga jak troche podeptam pedalem gazu tak aby przepustnica popukala w krokowca i wtedy jest ok. Jeśli to nie pomaga to vag wyrzuca bład 516 czyli styk biegu jałowego. Jak silnik złapie ze 70*C to krokowiec nagle ożywa a sterownik nie widzi żadnych błędów. Czujniki temp wody i powietrza są sprawne
Rozbierał ktoś tego krokowca, żeby podpowiedzieć na co uważać?