Strona 1 z 2

[b4 ABT] Zapłon na 6 st., ledwo wkręca się na obroty.

: 21 paź 2012, 20:03
autor: ignac112
Siema, wczoraj męczyłem swojego audika ustawieniami zapłonu. Mam lampkę stroboskopową bez regulacji kąta. Ustawiałem zapłon w ten sposób
1 Na kole zaznaczyłem kreskę na biało by ją było widać.
2 Rozgrzałem gruza do 90st.
3 Odłączyłem niebieski czujnik
4 Przegazówka 3 raz powyżej 3,5-4tys obrotów.
5 Obroty 2200-2400
6 Ustawiłem zapłon tak, by biała kreska (6st.) pokrywała się z dolną linią otworu w skrzyni.
7 Podpiąłem czujnik temperatury
8 Przegazówka 3 razy powyżej 3,5-4 tyś obrotów
9 Wyłączenie i ponowny start silnika
I jakie było moje zdziwienie, gdy silnik na benzynie i gazie ledwo co wkręcał się na obroty, gdy wciskałem gaz to wkręcał się jak star 244 pod górkę na 5 biegu. Z 1000 tyś na 2000 tyś wkręcał się 10 sek :mrgreen: Obroty silnika były w okolicach 800 obrotów...
Przyspieszyłem więc zapłon i silnik zaczął w końcu jakoś wkręcać się na obroty.

I tu pojawia się pytanie: dlaczemu tak?
I tu się pojawia kolejne pytanie, skoro tak, to czy nie powinienem zapłon ustawiać przy jałowych obrotach?
Dzięki i pozdro!

: 21 paź 2012, 20:14
autor: Jarewa
W tych silnikach zapłon ustawia się "normalnie" kreska to 6st. na biegu jałowym bez żadnych kombinacji.

: 21 paź 2012, 20:16
autor: Pieterb
Procedurę którą zastosowałeś dotyczy sinika ABK a w ABT zapłon ustawia się na wolnych obrotach bez blokowania kompa z tego co ja wiem.
Ale niech się wypowiedzą bardziej obeznani koledzy.

: 21 paź 2012, 20:46
autor: schack
Gazownik ustawi mi zapłon jak do niego podjadę na regulację?

: 21 paź 2012, 20:56
autor: Jarewa
Nie wszędzie ustawiają tak że jak się nie spytasz bezpośrednio to się nie dowiesz.

: 21 paź 2012, 21:15
autor: schack
ja tam wjadę to juz będę cisną, zeby all sprawdzali

: 22 paź 2012, 15:50
autor: ignac112
To w takim bądź razie jak wygląda procedura ustawiania zapłonu w abt?

: 22 paź 2012, 16:40
autor: schack
Mam zaplon 8 tak jak od nowosci bylo. Gazownikmi sprawdzal

: 22 paź 2012, 16:47
autor: ignac112
Z tego co wiem to powinno być 6 stopni dla auta jeżdżącego na benzynie, lecz można przyspieszyć zapłon gdy auto śmiga na lpg, z tego względu, że LPG ma większą liczbę oktanową i wymaga przyspieszonego zapłonu :) To wiemy, ale jak przebiega procedura ?

: 22 paź 2012, 16:57
autor: Hołowczyc20
musi być rozgrzany i nie odpinając niczego ustawiasz go na te 6stopni lub więcej ze względu na LPG za pomocą lampy i tyle bez kombinowania z blokowaniem sterownika :-P itp

: 22 paź 2012, 17:17
autor: ignac112
Dobra właśnie ustawiłem zapłon na ciepłym aucie, bez odłączania czego kolwiek na 6 stopni (miałem bardzo opóźniony, ok 0 stopni) i silnik zaczął działać z werwą, przyspieszyłem zapłon na ok 8-10 st. i dopiero od 4 tyś obrotów silnik zaczyna jechać :D

: 22 paź 2012, 17:18
autor: schack
w ABT nie było 8 stopni jak z linii schodziły?

: 22 paź 2012, 17:19
autor: Hołowczyc20
było 6 stopni ale to dla benzyny bez LPG

: 22 paź 2012, 17:25
autor: schack
Rozumiem, myślałem, że mam ori ale wychodzi na to, ze o 2 stopnie przyśpieszony :P Dzisiaj była wizyta u gazownika i jak stwierdził ustawione jest "igła"

: 22 paź 2012, 17:28
autor: Hołowczyc20
Tak bo na gazie ma być coś przyspieszony :-P i z tego co pamiętam tolerancja błędu wynosi +/- 1 stopień