Strona 1 z 1
[B4 ABT + LPG] Nie odpala jak trzeba
: 26 paź 2012, 19:04
autor: patrykzs
Witam, walczę od jakiegoś czasu z moim autkiem aby paliło na tkz. dotyk, ale żeby odpalić muszę pokręcić czasami 3 sekundy, czasami 2, wymieniłem kopułkę i kable na BERU a świece na NGK BUR6ET, zmieniłem przed chwilą podstawe wtrysku i dalej tak samo. Macie może pojęcie co może dolegać że niechce tak palić?
: 09 lis 2012, 21:09
autor: FilippoAudi80
Witam, mam taki sam problem w ABT jak kolega, rano na zimnym trzeba przytrzymać chwile żeby zapalił, nawet czasami dodaje lekko gazu żeby odpalił. Może ABT po prostu tak ma? Ale u mnie dodatkowo nie wchodzi od razu na normalne obroty jałowe tylko stopniowo, czemu?
: 10 lis 2012, 20:48
autor: Karol_90
Mój też tak odpala. Przeważnie za 3-4 obrotem. Nie wiem jak u was ale u mnie za późno zaczyna wtryskiwać paliwo. Nie wiem czemu tak się dzieje, być może to wina sterownika. Iskra jest od początku jak zaczyna kręcić a paliwo leje jak już trochę rozrusznik pokręci.
Ja sobie zrobiłem patent na to odpalanie. Dwa przyciski, jeden od pompy paliwa, drugi od wtrysku. Przytrzymuję 2-3 sekundy przycisk który włącza pompę, potem na chwilę drugi który otwiera wtrysk i wtryskuje paliwo. Efekt jest taki że odpala od razu. Jak na razie wszystko działa i efektów ubocznych nie zauważyłem. Muszę jeszcze podpiąć go pod VAGa czy nie ma żadnych błędów.
Jeśli ktoś byłby zainteresowany to mogę wrzucić schemat jak to zrobiłem.
: 10 lis 2012, 21:09
autor: pawel1985
Też posiadam silnik ABT i jest możliwe żeby odpalał na dotyk, u mnie trwa to może jeden obrót wału, na mój chłopski rozum obstawiam dwie rzeczy które można sprawdzić, pierwsza to czy to wina układu paliwowego - wystarczy przekręcić kluczyk w stacyjce tak żeby zapaliły się kontrolki (w tym momencie pompka przez chwile pracuje a wtrysk podaje dawkę paliwa) czynność można powtórzyć jeszcze ze 2-3 razy a potem spróbować odpalić. Jeżeli dygnie od razu to znaczy że cisnienie paliwa może być za małe ( robiłem tak jak miałem słabą baterię i chciałem żeby przy -26 C poprzedniej zimy od razu mi odpalił i żeby go za długo nie męczyć) co do drugiej rzeczy to kąt wyprzedzenia zapłonu ale tego bez lampy stroboskopowej już nie sprawdzimy. A jak wam odpala to muli i ma nierówną pracę czy wchodzi na ssanie i równo trzyma obroty dopóki się nie zagrzeje ??
: 10 lis 2012, 21:30
autor: patrykzs
Jak już odpali to bardzo powoli wchodzi na obroty, i chodzi jak stary ciapek albo i gorzej, jak jadę na benzynie po mieście to muli strasznie (rower by mnie wyprzedził) i nagle dostaje kopa, o ile się nie mylę to tak po 2000 tyś obrotów już ładnie ciągnie, masz kolego jakiś pomysł co z nim zrobić?
: 10 lis 2012, 21:52
autor: pawel1985
przez moment miałem podobny problem na wolnych był muł i przy dodawaniu gazu też nie reagował od razu dopiero jak się wkręcił na obroty dało się jechać, przyczyn może być wiele (pompka, wtrysk) i ciężko tak "na oko" powiedzieć, u mnie przyczyną była pompa paliwa która się kończyła, w końcu padła, na nowej było już ok.
Nie sugeruję nic, nie chcę żebyś po kolei wszystko wymieniał bo szkoda kasy nerwów i czasu
A masz też LPG ??
: 10 lis 2012, 22:09
autor: patrykzs
Tak mam gaz II generacji ale na gazie auto lata jak trzeba
: 10 lis 2012, 22:48
autor: pawel1985
czyli obstawiam układ paliwowy, bo reszta (elektryczny, dolot powietrza i nieszczelności ) też by na gazie szwankowała, musiałbyś zobaczyć jak wtrysk się zachowuje, czy ładnie rozpyla czy leje wachę i zalewa świece, można sprawdzić ale musi Ci ktoś pomóc - zdejmujesz dekiel od filtra powietrza, w nad gardzielą gaźnika jest wtrysk idą tam dwa podwójne kable (czarny i biały też warto oblukać bo lubią się przecierać) , druga osoba przekręca kluczyk w stacyjce tak żeby zapalić kontrolki, w tym momencie otwiera sie na sekundę wtrysk, obserwujesz czy leci mgiełka czy się z niego leje.
Kolejna rzecz to pompka paliwa, masz gaz, mnie pompka padła bo nieraz miałem mało wachy i pracowała na sucho, poza tym nie miala odpowiedniego chłodzenia (musi być zanurzona w benzynie czyli 1/3 zbiornika musi być)
Najlepiej byłoby sprawdzić ciśnienie jakie daje pompka, nie robiłem tego nigdy więc nie pomogę. Na forum coś byś na ten temat znalazł. Co do wtrysku - możesz dodać do benzyny jakiś preparat do czyszczenia wtrysku ( w motoryzacyjnych mają do wyboru) , koszt niewielki a zawsze bardziej pomoże niż zaszkodzi.
: 10 lis 2012, 22:59
autor: patrykzs
Szczerze mówiąc to nie raz miałem zdjętą tą obudowę i jak ja patrzałem a ktoś przekręcał na zapłon to nic nie widziałem, w momencie gdy samochód zapali,wtedy widzę jak paliwo się leje, nie rozpyla i nie widać żadnej mgiełki tylko tak jak mówię, to paliwo leje się po ściance, czasem jest tak że samochód odpali idealnie, zdążę ledwo kluczyk przekręcić a już odpalony, ale na to nie ma zasady, raz tak pali raz tak
: 10 lis 2012, 23:27
autor: pawel1985
U mnie wtrysk rozpyla mgłę ( można to porównać do takiej mgły jak jest z psikacza do mycia szyb) wiadomo im wyższe obroty tym bardziej. Może masz coś z wtryskiem, zasyfiony jest albo nie otwiera/zamyka się tak jak powinien, daje za mało albo za dużo paliwa ale jak go wkręcisz na wyższe obroty to już daje radę, mogę Ci poradzić żebyś spróbował z tym szuwarem do czyszczenia wtrysku.
Jak wtrysk będzie lał a nie rozpylał to zamiast podać tyle ile trzeba, zaleje świece i d.pa można sobie kręcić po kilka razy. I odwrotnie - jak da za mało to też nie odpalisz.
Jeżdzimy na gazie także po świecach nie sprawdzimy czy mieszanka jest za uboga czy za bogata (świece od gazu przeważnie są białe).
: 16 lis 2012, 12:09
autor: Orzesio
U mnie w ABT problemem był sterownik wtrysku, wymieniałem pompę paliwową która prawdopodobnie ma znamionowo inne ciśnienie niz ta która była orginalnie i z tego powodu komputer wywalał błąd, majster podpiął pod vaga, wykasował błąd zmienił troszke parametry i git