[80 b4 ABK lpg] Strzelił; zgasł; po odpaleniu zgasł ponownie
: 29 paź 2012, 09:57
autor: emotif
Witam.
Sytuacja wczoraj wyglądała u mnie tak:
Stoję na skrzyżowaniu, chcę jechać i nagle coś strzeliło (przytłumiony strzał jakby spod auta, lub z tyłu). Auto zgasło. Po odpaleniu momentalnie zgasł znowu. Odpalam go drugi raz i dodaje gazu, ale ten ciężko reaguje, jak puszczam gaz momentalnie gaśnie. I tak za każdym razem. Odpalam; jakby normalnie wszystko kręci; moment i gaśnie.
: 29 paź 2012, 11:45
autor: Audi 80 Polska
Zobacz pod maską czy wystrzał nie zrzucił albo rozerwało żadnego przewodu, szczególnie ten dużej gumy łączącej przepływomierz z przepustnicą. Jeśli wszystko będzie wyglądało zdejmij górną część filtra powietrza z przepływomierzem i zobacz czy klapka w przepływomierzu lekko się porusza i nie zacina.
Tu masz temat jak go reanimować: https://audi80.pl/audi-80-b4-abk-nie ... t15251.htm
: 29 paź 2012, 12:01
autor: garry99
Tak jaak kolega wyzej pisze tak zrob.przewody WN sprawdz przy okazji w jakim masz stanie swiece bo to ma duzy wplyw na strzaly gazu w abk
: 29 paź 2012, 15:18
autor: emotif
a czy w ogóle to może mieć coś wspólnego z niesprawnym parownikiem, ten uszkodzony przepływomierz? (jakiś czas temu gasł mi strasznie często na wolnych obrotach; gazownik mi to "jakoś" ustawił, ale zakomunikował że parownik jest do wymiany. A ja, oczywiście z oszczędności, to olałem i tak jeździłem ponad dwa miechy)
: 29 paź 2012, 16:40
autor: Audi 80 Polska
a czy w ogóle to może mieć coś wspólnego z niesprawnym parownikiem, ten uszkodzony przepływomierz?
Tak, to następna po niesprawnym układzie zapłonowym przyczyna wystrzałów. Jeśli wybuch nic nie zniszczył to mógł uszkodzić parownik i przez to gaśnie.
: 29 paź 2012, 19:48
autor: emotif
Dzięki chłopaki za naprowadzenie, dzięki waszym wskazówkom udało mi się zlokalizować w ogóle ten przepływomierz i filtr powietrza. Pooglądałem go ze wszystkich stron i okazało się że:
Tam gdzie jest opaska na zdjęciu przykładowym ABK (1) u mnie jest gumowa uszczelka - spadła ze swojego miejsca. Natomiast tam gdzie są takie dwa wężyki (2) dochodzące do filtra pow to jeden z nich (ten dolny) spadł. Po założeniu na miejsce tego wszystkiego silnik pracuje jak pracował wcześniej; czyli chyba jest GIT! <ok>
: 29 paź 2012, 20:09
autor: Audi 80 Polska
emotif pisze:Tam gdzie jest opaska na zdjęciu przykładowym ABK (1) u mnie jest gumowa uszczelka - spadła ze swojego miejsca.