Strona 1 z 2
[80 B3 1,8 PM] sonda lambda - interpretacja wyników
: 31 paź 2012, 21:18
autor: hudy
Witam.Zmierzyłem dziś wartości jakie pokazuje sonda gdyż mam lekko falujące obroty. Na razie wyczyściłem krokowca ale nic nie pomogło.Wartości jakie pokazywała sonda na rozgrzanym silniku to:
Na wolnych obrotach - 0,60 - 0,62V
Po dodaniu gazu lekko sie podnosi do 0,64V lub spada do 0,56V a jak puszczę gaz całkowicie to spada do 0,00 po czym wraca do 0,60 - 0,62V
Po przełączeniu na gaz na wolnych obrotach wartość jest nieco wyższa bo 0,67V
Zanim silnik się rozgrzał wartości na wolnych obrotach były niższe bo 0,13 , 0,22 , 0,28 i rosły aż do 0,62 jak wzrastała temperatura silnika... Czy te wyniki są ok czy sonda do wymiany??
: 31 paź 2012, 21:57
autor: ignac112
Z tego co wiem to sonda lambda powinna mieć wykres od zerowo tętniący, tzn 0-1V, ale chyba dokładniej powinna oscylować od 0.2V do 0.9V.
: 31 paź 2012, 22:02
autor: hudy
ta sonda jest w zakresie bo ma 0,60 ale nie skacze góra dół tylko lekko o kilka numerków spada ub rośnie.Do zera spada jak dodam gazu i wejdzie znów na wolne obroty wtedy leci do 0 i wzrasta do 0,62...
: 31 paź 2012, 22:03
autor: schack
czym to mierzone ?
[ Dodano: 2012-10-31, 22:04 ]
a może inaczej, jak te wartości dorwać? Bo ja też musze zmierzyć te wartości.
: 31 paź 2012, 22:06
autor: hudy
zwykłym multimetrem mierzyłem, minus do - klemy aku a plus do sondy...
: 31 paź 2012, 22:09
autor: schack
ok, ja też biorę się za sondę bo spalanie oporowe ;]
: 01 lis 2012, 00:50
autor: gruszek01
sonde sobie odpuść tak ma być
radze sprawdzic stukowiec
: 01 lis 2012, 01:08
autor: hudy
Mówisz że te wartości sondy są ok?? A czujnik stukowy da się sprawdzić jakoś inaczej niż za pomocą lampy stroboskopowej?? oczywiście oprócz podmiany na inny...
: 01 lis 2012, 02:16
autor: m_an_ie_k
czujnik sutkowy możesz multimetrem sprawdzić tylko nie pamiętam pomiędzy którymi pinami ale chyba 2 i 3, jak stukniesz czymś metalowym w blok obok czujnika sutkowego powinno pojawić się na nim jakieś napięcie.
masz możliwość podpięcia auta pod komputer? sondę lepiej przez kompa sprawdzać, przynajmniej tak sądzę.
: 01 lis 2012, 08:26
autor: hudy
niestety nie mam możliwości podpięcia pod kompa.A stukowiec podczas badania multimetrem pokazuje wartości tylko gdy stuknę czy w ogóle coś pokazuje podczas pracy silnika??
: 01 lis 2012, 10:27
autor: Audi 80 Polska
gruszek01 pisze:radze sprawdzic stukowiec
Tylko że w PM oraz ABT nie ma czujników spalania stukowego.
hudy z tego co napisałem wygląda na to że sonda u ciebie nie pracuje, ale nie musi to być wina sondy. Faluje na gazie i benzynie?
Jeśli masz gaz na śrubę to patrząc na napięcie sondy przykręć dawkę gazu, jeśli silnik zacznie przygasać a napięcie nie spadnie to znaczy że na 90% sonda dead.
: 01 lis 2012, 18:41
autor: hudy
Tak faluje na gazie i na benzynie.Mam śrubę do regulacji wolnych obrotów i stałej dawki gazu.tobie chodzi o tą od wolnych obrotów tak?? Ale na benzynie i tak będzie falowało więc to raczej nie wina regulacji. Ale co z tą sondą?? Te wartości co podałem są złe?? spalanie jest na normalnym poziomie i innych objawów nie ma tylko to falowanie na wolnych obrotach...
: 01 lis 2012, 18:54
autor: m_an_ie_k
hudy pisze:niestety nie mam możliwości podpięcia pod kompa.A stukowiec podczas badania multimetrem pokazuje wartości tylko gdy stuknę czy w ogóle coś pokazuje podczas pracy silnika??
Napicie pojawia sie w momencie stuknięcia.
: 01 lis 2012, 19:08
autor: GerB3
hudy pisze:o falowanie na wolnych obrotach...
Nie szukaj po sondzie czy stukowcu którego nie masz tylko posprawdzaj podstawowe rzeczy typu guma po wtryskiem czy przewód od serwa. Jak sonda nie działa to PM nie wykazuje falowania, zresztą jak nie jesteś pewny sony to odepnij ją silnik przejdzie w tryb awaryjny to zobaczysz czy wystepuje falowanie.
: 01 lis 2012, 19:17
autor: Audi 80 Polska
hudy pisze:Tak faluje na gazie i na benzynie.Mam śrubę do regulacji wolnych obrotów i stałej dawki gazu.tobie chodzi o tą od wolnych obrotów tak??
Tą na wężu najlepiej ponieważ najłatwiej ustawić ją w położeniu z przed testu.