Strona 1 z 2

Audi 80 B3 87r [1.8 S - JN] - BRAK ISKRY

: 03 lis 2012, 12:26
autor: Pit3r
witam. problem z moja audiczka polega na tym ze rano normalnie odpalil do pracy lecz po pracy juz silnik nie chcial odpalic. diagnoza?- brak iskry. jakis czas temu wymienione (na nowe) kable, swiece, kopulka, palec. teraz wymienilem (na uzywki) cewke i modul zaplonu. nadal nie odpala. miernikiem sprawdzilem, podczas proby zaplonu do cewki dociera prad ale momentalnie spada i nie ma go wcale - krotko mowiac jest tylko skok napiecia i to wszystko, silnik kreci, kreci ale nie odpala. Juz mi race opadaja i trace nadzieje na uratowanie autka :-( silnik 1.8 S z wtryskiem wielopunktowym. czy aparat zaplonowy mialby jakis wplyw na takie zachowanie silnika? POMOCY!!

: 03 lis 2012, 14:55
autor: Audi 80 Polska
Zdejmij wtyczkę z aparatu, podłącz pod środkowy styk jakiś kabelek, podłącz świece bezpośrednio do cewki (zdejmij przewód cewka-aparat i w niego włóż świece i zapewnij jej styk z masą). Włącz zapłon i zacznij szybko wcześniej podłączonym kabelkiem dotykać do masy, powinna zacząć przeskakiwać iskra. Jeśli iskry niema poproś kogoś aby popatrzył czy wskazówka obrotomierza podskakuje a i wtedy dotykaj kabelkiem do masy z jak największą częstotliwością. Jeśli wskazówka podskakuje a iskry dalej niema podłącz zamiast cewki żarówkę i patrz czy będzie migać gdy podczas kręcenie rozrusznikiem albo powyższego zabiegu z kabelkiem.

: 03 lis 2012, 15:14
autor: Pit3r
wiec... iskry dalej nie ma. zarowka swieci przez sekunde a pozniej gasnie (podobnie tak szybko jak spadalo napiecie na mierniku) a wskazówka owszem delikatnie podskakuje ale w momemcie jak przekrecam kluczyk juz w pozycje "OFF"

[ Dodano: 2012-11-03, 15:41 ]
zaczynam podejrzewac ze modul albo cewka.. wymienilem walniete na walniete...

: 03 lis 2012, 16:41
autor: damianek1234561
kolego a czujnik hala masz jak podmienic?

: 03 lis 2012, 16:58
autor: Pit3r
czujnik hala znajduje sie w aparacie zaplonowym? niestety nie mam jak go podmienic...

: 03 lis 2012, 17:33
autor: damianek1234561
czujnik hala jest w aparacie zaplonowym skoro wymieniles wszystko to jeszcze to zostalo a nie masz przypadkiem jakos zabezpieczenia antykradziezowego? moze to odcina iskre

: 03 lis 2012, 18:02
autor: Pit3r
zadnych bajerow antywlamaniowych.. nawet centralnego zamka nie mam :-P a czy z tym czujnikiem sa problemy by go wymienic? musze caly aparat zaplonowy wyciagac?

: 03 lis 2012, 18:05
autor: damianek1234561

: 03 lis 2012, 18:32
autor: wento
najlepiej kolego jak podmienisz cały aparat zapłonowy. na szrocie ok 50-100zł i będzie wszystko wiadomo, bo też uważam że to hall, innej możliwości raczej nie ma..

: 03 lis 2012, 19:27
autor: Pit3r
a jakies zdjecia lub opis jak wymienic sam czujnik hala? czy trzeba wyjmowac caly aparat zaplonowy?

[ Dodano: 2012-11-03, 19:37 ]
mowicie koledzy ze to na 100 % czujnik halla..? ale dlaczego nawet jesli wyciagnalem srodkowy przewod z kopulki i przylozylem do masy to dlaej nie ma iskry? czujnik halla jest za to odpowiedzialny?

: 03 lis 2012, 20:57
autor: adr0444
ja bym stawial czujnik w aparacie lub moze kostke w stacyjce... w golfie mialem cos takiego ale winny byl przewod cewka-aparat wiec u ciebie chyba odpada... a kable markowe zalozyles czy jakas lipe?

: 03 lis 2012, 21:06
autor: Pit3r
wszystko nowe co zalozylem to firma BERU. ale czy da sie wymienic ten czujnik bez wyciagania aparatu? i czy po wymianie tego czujnika bede mial problemy z ustawieniem zaplonu?

: 03 lis 2012, 21:28
autor: adr0444
aparat raczej bedziesz musial wyciagac... najlepiej zalozyc inny aparat i zobaczyc czy wogole bedzie roznica... bo jesli bedzie odpalal to tylko podjechac do kogos zeby lampa ustawil zaplon... z moich znajomych nikt nie zmienial czujnika halla tylko wlatywal caly aparat

: 03 lis 2012, 21:39
autor: wento
dokładnie jak kolega powyżej mówi, sam czujnik drogo kosztuje i nie ma gwarancji, że to, to, cały aparat na szrocie kupisz dużo taniej

: 03 lis 2012, 22:11
autor: Audi 80 Polska
Co wy się uparliście z tym aparatem i hallem, jeśli niema iskry podczas "symulowania" pracy tego czujnika to przyczyna jest gdzieś dalej :!:
Pit3r pisze:wskazówka owszem delikatnie podskakuje ale w momemcie jak przekrecam kluczyk juz w pozycje "OFF"
To nic nie znaczy, ma się podnosić gdy hall pracuje albo jest symulowany jego impuls.

A po włączeniu zapłonu między zaciskiem 15 cewki ma minusem akumulatora jest prąd :?: Sprawdź miernikiem albo żarówką.

Halla można wymienić samego (nawet są w sprzedaży) ale to delikatna operacja.