Strona 1 z 2

[B4 2,0 ABK]silnik szarpie na biegu jałowym i podczas jazdy

: 05 wrz 2007, 23:01
autor: grabon.a
Witam!

Niedeawno kupiłem audi 80 B4 93r 2,0 115KM 250tyś km, wszystko grało, dojechałem do domu no i zauwazyłem ze zaczął nieróno chodzic na biego jałowym (spadały obroty) potem zaczął tez szarpac w trakcie jazdy :/. Od tej chwili zaczeła sie przygoda z mechanikami :// odwiedziłem ok 5 warsztatów 2X był podłanczany pod komputer, zostało sprawdzonie lub wymienione:
-kable wys. napięcia (nowe)
-czujnik temp silnika (wymiana z innego ABK)
-aparat zapłonowy z cewką (podmianka z innego ABK) + ustawienie zapłonu
-Przepływomierz (wymiana z innego ABK)
- sonda lambda (sprawdzana miernikiem 2 razy, ale wydawało mi sie ze ci fachowcy za dobrze na mierniku sie nie zali :/ )
-silnik krokowy (wymiana z innego ABK)
-komputer (wymiana z innego ABK)-rozrząd był przestawiony o 1 ząbek :/ teraz jest dobrze ale tak samo chodzi :/

Silnik szarpie prawie zawsze na rozgrzanym silniku no i czasami na zimnym, zaczyna wtedy kopcic (jasny dym) kiedy silnik dobrze pracuje to nie dymi. Może łapie lewe powietrze :/ ale wszystkie wężyki wydają sie szczelne hmm. Moze uszczelka pod kolektorem ssącym puszcza lewe powietrze? Wogóle jak to sprawdzic?
PROSZE o POMOC bo juz pomału trace głowe no i nerwy :/

z góry dziękuje.

: 05 wrz 2007, 23:07
autor: marianb
Do tego skacze temperatura i pali jak smok, co :-D :?: Pisałem już o tym kilka razy :-) Przekaźnik pod kierownicą daje za niskie napięcie dla kompa a ten głupieje :-) pozdr

: 05 wrz 2007, 23:18
autor: grabon.a
no teraz pali mi ok 12l /100km bardzo spokojnie jezdziłem ale wydaje mi sie ze to przez te naprawy bo samochód był wiele razy odpalany no i u każdego troche pochodził na luzie. a z tą temperaturą to raczej nie skacze. Możesz bardziej opisac gdzie sie znajduje ten przekażnik i jak wygląda bo mam możliwosc przełozenia go z innego audi.

pozdr

: 05 wrz 2007, 23:28
autor: marianb
też mi palił ok 11l/100km teraz ok 8l/100km. I tu jest mały problem bo nie wiem który to jest ,bo nie ja to naprawiałem :-( Stary ma jakiś symbol 357-906-381 :-/ Wiem że znajduje się pod kierownicą (musisz odkręcić półeczkę) Może dojdziesz po tym numerze jakoś. Widziałem że jak diagnosta go dociskał to na kopie (VAG-u :?:) od razu robiło się 14V. Wymienił na nowy i po kłopocie. Probuj, może jakoś sobie poradzisz. Tam jest tylko kilka przekaźników :-)

: 05 wrz 2007, 23:40
autor: grabon.a
ok dzięki powinienem sobie z tym poradzic niestety jutro mom służbe 24h więc dopiero w sobote spróbuje to sprawdzic. Jeszcze raz dzięki

: 06 wrz 2007, 08:44
autor: czarekj
Witam Bydgoszcz. Wymontuj przekaźnik numer 30 z panelu przekaźników dodatkowych (nad nogami kierowcy) i popraw w nim luty.

: 06 wrz 2007, 09:47
autor: marianb
czarekj pisze:Witam Bydgoszcz. Wymontuj przekaźnik numer 30 z panelu przekaźników dodatkowych (nad nogami kierowcy) i popraw w nim luty.
Dokładnie, chodzi o ten przekaźnik :-)

: 06 wrz 2007, 22:36
autor: Dr Klauf
Witam chetnie tez sprawdze ten przekaznik tez mam delikatne drgania obrotow na biegu jalowym i pali 15 l lpg w miescie wiec moze jest to jakas przyczyna i tak samo jak u kolegi kopci a instalacja gazowa ma jakies 15 tys kilometrow dopiero i bylem na regulacji bez efektow a niestety lpg kosztuje juz 2,29 zl i idzie w gore :cry:

: 06 wrz 2007, 22:40
autor: Danek
Dr Klauf pisze:i tak samo jak u kolegi kopci a instalacja gazowa ma jakies 15 tys kilometrow dopiero i bylem na regulacji bez efektow
A sondę lambda sprawdzałeś? Bo coś mi to sondą pachnie.

: 06 wrz 2007, 22:59
autor: Dr Klauf
Jeszcze nie ale jak pojade do elektyryka sprawdze i sonde przy okazji

: 07 wrz 2007, 12:33
autor: grabon.a
woow!! mieliscie racje z tym przekaznikiem ;] Wielkie dzięki!!
jeszcze go nie wymieniłem ale przeczyściłem styki i poprawiłem luty chociaz wyglądały wzorowo no i działa, obroty równe ;]

: 07 wrz 2007, 20:07
autor: ozzy
mam podobne objawy, ale silnik ABT, czy ten przekaznik jest w tym samym miejscu co w ABK

: 07 wrz 2007, 21:19
autor: marianb
ozzy pisze:mam podobne objawy, ale silnik ABT, czy ten przekaznik jest w tym samym miejscu co w ABK
Powinien być w tym samym miejscu.
grabon.a pisze:woow!! mieliscie racje z tym przekaznikiem ;] Wielkie dzięki!!
jeszcze go nie wymieniłem ale przeczyściłem styki i poprawiłem luty chociaz wyglądały wzorowo no i działa, obroty równe ;]
Po to jest forum, żeby sobie pomagać. Wspólnymi siłami można dojść do wszystkiego :-) Życzę wszystkim żebyśmy się nie spotykali w dziale silnik, a spoty i zloty :-) Pozdr

: 07 wrz 2007, 22:37
autor: Doc
grabon.a pisze:woow!! mieliscie racje
A było od nas zacząć, a nie od mechaników za pięć dwunasta ;-) :-)

: 09 wrz 2007, 17:33
autor: ozzy
u mnie w ABT w tym mijscu jest tylko przekaznik o numerze 318 i 214 czy to o któryś z nich chodzi