Strona 1 z 1

[B3 1.8 PM] problem z uruchomíeniem silnika na benzynie

: 10 lis 2012, 09:51
autor: Ciepły92
Witam wszystkich. Mam dość nietypowy problem. W mojej audi znajduje się silnik 1.8PN+wtrysk LPG. Kiedy silnik jest zimny na benzynie muszę kręcić około mínuty żeby zapaliła a jak już złapie pracuje nierówno przez chwilę. Jak silnik jest ciepły pali na dotyk dosłowníe. Martwi mnie jeszcze falowanie obrotów kiedy silnik się rozgrzeje skaczą od 1000 do 1800 a w czasie jazdy po wrzuceniu luzu zawieszają się na 1800. Jeśli ktoś zna przyczynę to z góry dziękuję za pomoc

: 10 lis 2012, 17:20
autor: mariusz122
Co to jest PN+ WTRYSK LPG? Może masz PM-a z gazem.Bo PN to nie kojarze takiego oznaczenia.Sprawdż dobrze oznaczenie silnika bo wydaje mi sie,że chodzi ci o PM-wtrysk jednopunktowy mono-jetronic.A jesli mam racje to do wymiany nastawnik biegu jałowego[silniczek krokowy]Odpowiada on za regulacje obrotów,a na zimnym działa jak ssanie w gaznikowych.

: 12 lis 2012, 01:06
autor: Ciepły92
sorrki faktycznie PM nie popatrzyłem dobrze na wlepę w bagażniku. W temacie audi jestem świeży auto mam od kilku dni dopiero. Co do LPG to mechanik stwierdził to w tym aucie nie ma zaworu do regulacji na wężu idącym do kolektora ssącego tylko taka dziwna bańka i wiązka kabli chyba 3 ich jest. Silniczek ok co do falowania obrotów ale na zimnym motorze jak zapalam musze trzymać gaz w podłodze żeby zapalić. :-/

: 12 lis 2012, 18:04
autor: mariusz122
Bo nie masz ssania.Przypuszczam ,że jak jest ciepły to pali od strzała.Wymien nastawnik biegu jałowego.Silnik jest zimny,czyjnik odczytuje temperature jaka odczytuje i podaje do kompa,a on poprzez nastawnik odpowiednio do temperatury reguluje dawke paliwa,żeby utrzymac optymalne obroty,w miare nagrzewania sie silnika dawke ta zmniejszajac.Przy ssaniu recznym trzeba było samemu cofac dżwignie od ssania bo w miare nagrzewania sie silnika obroty były coraz wyższe.Miałem kiedyś taką audi na gazniku keihin.Możesz mieć regulacje gazu na mieszalniku[parowniku],a po co chcesz majstrowac przy gazie.

: 12 lis 2012, 18:20
autor: Ciepły92
dzisiaj na ciepłym silniku odłączyłem czujnik temperatury ten na dole tego króćca przy bloku i obroty spadły do ok 900 podłączyłem z powrotem przegazowałem i spadły znowu na 900. Czy może być winny ten czujnik? Dzwoniłem do kumpla który troche ma z tym do czynienia powiedział żebym go wymienił i wszystko ok powinno być.

: 12 lis 2012, 19:16
autor: mariusz122
Czujnik ten odpowiada też za obroty jak napisałem w moim drugim poscie w twoim temacie.Czy obroty ci faluja czy auto wyje na obrotach,czy czasami sie zawieszaja.Nie wiem ile kosztuje czujnik ale koszt nastawnika to 150zł prywaciarski, a oryginalny bosch 450 zł.Ja mam PM-a 2 lata i u mnie winny był nastawnik.Ten nowy roczny tez już padł i w tej chwili jeżdze bez niego,a obroty ustawiłem ręcznie.Fakt na zimnym gasnie więc prawa noga na gazie a lewa na sprzegle lub hamulcu ale na razie tak musi być.

: 12 lis 2012, 21:05
autor: Ciepły92
czasami się wkręci na obroty i spadnie do 1000 a czasem trzyma prawie 2000. Silniczek krokowy słychać po każdym przekręceniu zapłonu że się przestawia. Przez ten czujnik może być też tak że na zimnym ssania ECU nie załącza albo daje nieduże bo według czujnika silnik ma temperaturę niewielką ale jednak i na ciepłym nie potrzebuje tyle paliwa i stąd te obroty. Przed chwilą podmieniałem silníczek który kiedyś wygrzebałem na złomowisku do golfa 2 1.8 i dzieje się to samo. Tak samo reaguje na odłączenie tego czujnika.

: 13 lis 2012, 18:22
autor: mariusz122
No wiec sam sobie rozwiazałes problem,daj znac o efektach wymiany czujnika

: 13 lis 2012, 19:44
autor: Ciepły92
wymieniłem go. Kosztował 40zł. Efekty od razu tylko zanim go wymieniłem rozłączyłem akumulator na 2 godziny bo wcześniej mi tata majstrował zrzucał po kolei kostki ze wszystkiego. Po podpięciu aku zrobiłem jej adaptacje i malina :-D dzięki za podpowiedzi. Pozdrowienia. Szerokości przyczepności <ok>

: 23 gru 2012, 17:49
autor: Łukaszek KSZO
witam. mam ten sam problem. Mianowicie nie odpala na zimnym. Wymieniłem czujnik temperatury(dolny) wymieniłem wtrysk, zregenerowałem rozrusznik, wymieniłem filtr paliwa, zmierzyłem ciśnienie pompy jest 1.2 bar. Po zdjęciu pokrywy filtra zauważyłem , że wtrysk nie daje paliwa na zimnym silniku. Co to może być?

: 23 gru 2012, 22:20
autor: Thomson26
Łukaszek KSZO pisze:witam. mam ten sam problem. Mianowicie nie odpala na zimnym. Wymieniłem czujnik temperatury(dolny) wymieniłem wtrysk, zregenerowałem rozrusznik, wymieniłem filtr paliwa, zmierzyłem ciśnienie pompy jest 1.2 bar. Po zdjęciu pokrywy filtra zauważyłem , że wtrysk nie daje paliwa na zimnym silniku. Co to może być?
Łukasz kiedyś u brata w PM była ta samo co u ciebie ( ja mam JN ale to co innego - pełny wtrysk ) i u brata był wtrysk ZAMARZNIĘTY !!! Tak dobrze widzisz , Zamarznięty - woda w paliwie a było to w zimie tak jak teraz. Po odpięciu wtrysku i wyjęciu ogrzałem go " suszarką do włosów " aż zrobił się gorący i odparował. Potem złożyłem wszystko i autko zagadało :)

: 23 gru 2012, 22:21
autor: Audi 80 Polska
Łukaszek KSZO pisze:zmierzyłem ciśnienie pompy jest 1.2 bar.
Zmierzyłeś to ciśnienie przed tym "trudnym" odpaleniem?

: 24 gru 2012, 00:16
autor: Łukaszek KSZO
ciśnienie mierzyłem po dojeździe do mechanika autkiem odpalonym na gazie , był jeszcze zimny silnik i nadal nie odpalał na benzynie.