Strona 1 z 1

[B4 ABK] wymiana; rozrzadk,uszczelka glowicy - jaki klucz

: 10 lis 2012, 17:32
autor: teeree
Witam,
potrzebuje w miare szybkiej odpowiedzi;
bede wdzieczny :)
mianowicie zabralem sie za wymiane rozrzadu i uszczelki pod glowicą,
(mialem tego nie robic tylko dac mechanikowi, ale znajomy mowi ze dam rade, wiec zaczelem)
i stanelem w miejscu,

1.
jaka to nasadka/klucz,
zeby odkrecic to kolo od paska rozrzadu na samym dole?
wchodzi mi tam nasadka bodajze 21, ale przygladajac sie blizej jest to 'gwiazda' z takim drobnym ząbkiem,

chce to kupic, ale niewiem czego szukac? :roll:

2.
czy te 4sruby na imbus na okolo tej duzej 'gwiazdki' tez musze odkrecic?
bo poluzowalem 3, a niestety czwarta 'lipa' obrobilo sie gniazdo,
jesli musze odkrecic, to
Czy poradzi ktos jak to teraz odkrecic?

3.
klucz dynamometryczny,
na jaką koncowke kupic ? 1/2 , 1/4 czy 3/8 cala ??


Przeczytalem kilka watkow o wymianie rozrzadu, ale nic nie znalazlem, mozliwe ze gdzies przeoczylem,

Dlatego prosze,
jesli ktos zna odpowiedzi na powyzsze trzy pytania,
bede wdzieczny

: 10 lis 2012, 17:45
autor: czarekj
Ja dolne kółko wymieniam co drugi pasek. Jeżeli nie chcesz dolnego koła zębatego zmieniać to tej dużej śruby nie muszisz odkręcać.
Te 4 śruby na imbus musisz niestety odkręcić, bo nie zdejmiesz dolnej plastikowej osłony paska. Wbij w otwór w śrubie końcówkę typu torx i śruba powinna dać się wykręcić.
Ja bym kupił klucz z końcówką 1/2 cala.

: 10 lis 2012, 17:57
autor: teeree
czarekj pisze:Ja dolne kółko wymieniam co drugi pasek. Jeżeli nie chcesz dolnego koła zębatego zmieniać to tej dużej śruby nie muszisz odkręcać.
Te 4 śruby na imbus musisz niestety odkręcić.
Ja bym kupił klucz z końcówką 1/2 cala.
raczej niechcial bym wymieniac tego kolka,wydaje sie byc dobre,
ale to okaze sie jak je sciagne,

a tak wogule to po co je wymieniac, ono sie jakos zużywa?

Gdzies wyczytalem ze jak odkrece tą dużą srube to te male na imbus moge odkrecic jak kolo bede mial juz w rekach zdemontowane,

bo nie ukrywam jesli jest tak jak wyczytalem czyli jak bym odkrecil tą duza srobe 'gwiazdke' i kolo by mi zeszlo to latwiej by bylo odkrecic tego obrobionego imbusa,
(ide do garazu nabic torxa)

A orientujesz sie jaki to klucz/nasadka, nazwa/rozmiar zeby odkrecic ta duzą gwiazdke?

: 10 lis 2012, 18:27
autor: pawel1985
Witam. Z tego co pamiętam, tą dużą gwiazdkę udało mi się odkręcić zwykłą nasadką o rozmiarze 20. A jak odkręcisz gwiazdkę zejdzie Ci całość bo 4 imbusami są dwa koła połączone.
Pozdrawiam

: 10 lis 2012, 18:37
autor: teeree
dzieki Panie ''czarekj"

odkreciłem,
nabilem torxa45 i poszlo :)

do "pawel1985"
u mnie na tą gwiazde wchodzi 21, ale jak robie obrot to przeskakuje,
20 jest za mala, (chyba ze trzeba by ja nabic?, ale szkoda gwiazdki)
dlatego mysle ze sie odkreci ale musialbym miec taką nasadke z gwiazdką,

ale jesli udalo mi sie poluzowac/odkrecic te 'imbusy,
to czy musze odkrecac duza 'gwiazdke'?
czy bez tego uda sie wymienic pasek rozrzadu?

poki co jeszcze nie sciagam tych kol bo musze ustawic rozrzad na te znaki,
na gorze ustawilem juz OT na kole ze strzalka na obudowie,
i na dole kreske na oby dwoch kolach,
i niewiem czy to juz wszytsko,
bo gdzies wyczytalem ze jeszcze zaplon mam ustawic, sciagnac kopulke i 'palec' ustawic?

: 10 lis 2012, 18:47
autor: pawel1985
Uda ci się bez tego bo na dużą gwiazdkę przykręcone jest koło zębate (od rozrządu) a jego nie musisz zdejmować, wykręcasz imbusy, ściągasz koła pasowe (z tego co pamiętam są dwa, jedno do alternatora na szeroki pasek a drugie na wąski do pompy wsp i wody) potem ściagasz plastikową obudowę rozrządu i możesz wymieniać pasek rozrządu. Co i jak ustawić znajdziesz w książce bo tego już nie pamiętam :mrgreen:

: 10 lis 2012, 18:50
autor: LUPO
jak się nie mylę sróba centralna to 19,lub 20 i trzeba kupić taką która ma w środku gwiazdę,a nie sześć ścianek

jak na foto http://www.narzedziowy.com.pl/img_prod/ ... atna_1.jpg

: 10 lis 2012, 18:51
autor: pawel1985
zapłon ustawiasz kołem zębatym po prawej stronie nad wałem (na zębatce będzie punkt)
Co do gwiazdki mnie się udało odkręcić kluczem 20 albo 21 ale nie miałem tej gwiazdkowej nasadki, nawet śruby mocno nie zmolestowałem poszła od razu, potem udało mi się zwykłą nasadką dokręcić dodatkowo wkręciłem ją na klej tak dla pewności, trzyma się do dziś :) ale jak masz możliwość kup nasadkę gwiazdkową (ja nie miałem tej możliwości i improwizowałem )

: 11 lis 2012, 22:33
autor: czarekj
Postaraj się zmienić pasek bez przestawiania koła od zaplonu bo jako początkujący nie poradzisz sobie potem z ustawieniem zapłonu.
Dolne koło zębate zmienia się jak pasek rozrządu zaczyna się zsuwać do zewnętrznej krawędzi koła rozrządu - ocieranie o plastikową oslonę.

: 11 lis 2012, 22:46
autor: teeree
czarekj pisze:Postaraj się zmienić pasek bez przestawiania koła od zaplonu bo jako początkujący nie poradzisz sobie potem z ustawieniem zapłonu.
Dolne koło zębate zmienia się jak pasek rozrządu zaczyna się zsuwać do zewnętrznej krawędzi koła rozrządu - ocieranie o plastikową oslonę.
mmh w takim razie u mnie to oslona jest przytarta od paska,
i wlasnie zastanawialem sie czemu:)

tylko ze teraz to niewiem czy obecnie obcieralo czy wczesniej i zostalo to juz zrobione,
bo podobno rozrzad byl zmieniany 20tys temu ale wymieniajac uszczelke pod glowica, chce odrazu zmienic rozrzad dla pewnosci,

a takie dolne kolo to ile kosztuje? w motoryzacyjnym bez problemu dostane?

Ok, co do kola od zaplonu, postaram sie go nie przestawic,

[ Dodano: 2012-11-12, 18:41 ]
edit:

pytalem w sklepie o kola, male po 25zl duze 35zl
i mam pytanie do "Czarekj"
chce wymienic to kolo
bo u mnie pasek okolo pol milimetra wychodzi poza obrys kola zebatego
i obudowa jest mocno przytarta

Wymienic to tylko to jedno na dole? czy wszystkie trzy sztuki?
te dwa duze , oby dwa sa takie same?

i jak odkrecic to dolne kolo?
kupilem nasadke gwiazdke rozmiar19, pasuje idealnie,
probowalem odkrecic,uzylem rury metrowa i nic,
powkrecalem sruby (imbusy) w to kolko zaparlem i dalej nic sruby sie krzywią,
a ta gwiazda ani drgnie?
chyba ze jest tam lewy gwint?

Poza tym sprawdzalem ustawienie paska, na te znaki,
i u mnie jest przestawione, tzn gorne kolko od walka rozrzadu jest ok (strzalka rowno z OT) , na skrzyni punkt 'zero' jest okey w polowie sie przecina,
pierwszy cylinder jest na samej gorze,
a walek posredni (kropka na kole) nie zgrywa sie z nacieciem na dolnym kolku,
brakuje mu okolo 2cm,
i ile razybym nie krecil to nie ma opcji zeby to sie zgralo,
dlatego domyslam sie ze ktos wczesniej zle to ustawil i skorygowal to zaplonem ?
i tak mysle że jak bede zakladal nowy pasek ustawie wg znakow to bedzie czekac mnie ustawienie zaplonu (ale tym sie poki co nie martwie),
wazniejsze jest teraz odkrecenie tej duzej srubki gwiazdki

: 12 lis 2012, 19:29
autor: czarekj
Zacznij od wymiany tylko małego koła. Najlepiej kupić oryginał to wtedy jest pewność że nie zetnie klina i nie będzie bicia.
Odkręcanie zacznij od użycia klucza pneumatycznego.
Jak nie będzie szło to wtedy mocny klucz nasadowy i stukanie młotkiem w ramię tegoż klucza.

: 12 lis 2012, 20:16
autor: teeree
niestety nie mam klucza udarowego,

i probowalem wlasnie zaprzec to kolo,
zaparlem na twardo,
i ulamalo sie 1/3 kola,
klucz caly nic sie nie pogielo:)

zastanawiam sie czy przypadkiem nie odkrecam w zla strone?
krece w lewo

[ Dodano: 2012-11-13, 00:19 ]
dobrze krecilem, odkreca sie w lewo,
no i odkrecilem,
glowica zdjeta- jutro jedzie do planowania

[ Dodano: 2012-11-17, 23:13 ]
wszystko poskladane, pali od strzala,

Dziekuje wszystkim za pomoc