Strona 1 z 1

[B4 ABT] - bałagan z czujnikami ciśnienia oleju.

: 14 lis 2012, 17:41
autor: DanielsD
Mam pytanie, szukałem, czytałem ...i chyba za dużo bo już sam zgłupiałem. Otóż w moim białasie chyba ktoś namieszał w czujnikach od ciśnienia oleju:
czujnik górny (chodzi o sposób mocowania a nie o górne ciśnienie)- idzie do niego niebieski kabelek, mam podłączony czujnik brązowy
czujnik dolny (chodzi o sposób mocowania a nie o dolne ciśnienie)- idzie do niego biały kabelek mam podłączony czujnik szary.
Chciałbym je wymienic bo juz mam wymienione wszystkie uszczelki i te czujniki to jedyne co zostało cieknącego, ale jak czytam to widzę że w waszych ABT są jakieś inne kolory a co za tym idzie wartości. Jednak wypowiedzi jest tak dużo, że juz sam nie wiem.
Proszę o jednoznaczne określenie:
-u góry czujnik kolor... o wartości ...bar
-u dołu czujnik kolor... o wartości ...bar
I czy ewentualna zamiana tych czujników mogła mieć na celu ukrycie np nie gasnącej kontrolki?
Proszę o odpowiedzi, myślę że takie jednoznaczne postawienie sprawy posłuży też potomnym.
Z góry dziękuję i Pozdrawiam.

: 14 lis 2012, 19:10
autor: m_an_ie_k
u góry czujnik 0,3 bar kolor niebieski (widziałem również brązowe i czarne - pewnie kwestia producenta)
na dole czujnik 1,8 bar kolor biały ( z innymi kolorami sie nie spotkałem, ale pewnie producenci mogli coś namieszać)

a sposobem na kontrolkę jest posiadanie sprawnych czujników, i nie pourywanych przewodów od nich, warto posprawdzać stan przewodów żeby wykluczyć ich usterkę, ponadto winą mogą być zimne luty w liczniku.

W najgorszym wypadku mamy awarię układu smarowania.
czasem winny jest zapchany filtr oleju, ew uszkodzony zaworek w filtrze (problem filtrów z plastikowymi zaworkami) lub zbyt wyrobiony już olej, jeśli ktoś nie wymienia go w terminie.

Jeśli z czymś się mylę niech mądrzejsi i bardziej doświadczeni koledzy mnie poprawią

: 14 lis 2012, 19:14
autor: Leo
proszsz. Ciebie dotyczy poz 1 i pierwsza poz nr 2

: 14 lis 2012, 19:37
autor: DanielsD
Dzięki Panowie <piwo> się należy. Zgłupiałem bo w trzech sklepach dziś nie umieli się jednoznacznie określić, proponowali wstawić takie jak są a tu zonk. He.
A dodatkowo jeszcze pytanie co się dzieje jeżeli
zamiast czujnika 0,3 bara (niebieski) siedzi 1,4 bara (brązowy), podpięty kabel niebieski
a zamiast 1,8Bara (biały) siedzi 0,9bara (szary), podpięty kabel biały
czyli kable prawidłowo. Dodam, że kontrolka zachowuje się normalnie.
Chodzi mi o to że może ta zamiana czujników miała na celu ukryć świecenie kontrolki, czy raczej nic by to nie dało?
Mam nadzieje, że nie zamotałem za bardzo :)

: 14 lis 2012, 19:49
autor: Leo
oczywiście, że by dało, tak samo jak wsadzenie czujnika szarego (o.9 bar) zamiast białego 1.8 bar. A to dlatego, że czujnik 1.8bar sprawdza ciśnienie pow. 2000 rpm, i jeśli tam siedzi 0.3 bar, to na 100% zawsze to ciśnienie, nawet na silniku z luzami na panewkach i tłokach grubości ciosanego kołka, będzie miał.

: 14 lis 2012, 20:42
autor: DanielsD
Leo pisze:oczywiście, że by dało, tak samo jak wsadzenie czujnika szarego (o.9 bar) zamiast białego 1.8 bar. A to dlatego, że czujnik 1.8bar sprawdza ciśnienie pow. 2000 rpm, i jeśli tam siedzi 0.3 bar, to na 100% zawsze to ciśnienie, nawet na silniku z luzami na panewkach i tłokach grubości ciosanego kołka, będzie miał.
dzięki Leo właśnie o to mi chodziło.
Temat można zamknąć, niech pozostanie dla potomnych.