Strona 1 z 1

[80 B4 ABT 92R +Lpg]Problem z zapowietrzajacym sie uk.chlodz

: 16 lis 2012, 19:55
autor: djpumba
Witam

Mam nastepujacy problem

Od czasu do czasu moja niiunia dostaje temperatury jak elegancko trzyma 90 stopni tp nieraz dojdzie do setki i nie chce spaść oczywiscie gasze auto okazuje sie w tedy ze układ sie zapowietrzył wiec staram sie go odpowietrzyc i wsio ok jest np przez tydzien.

Pytanie 1
Co może być powidem tego zapowietrzania
Termostat jest nowy, czujnik temperatury tez, pompa wody pracuje poprawnie.


Pytanie 2
Jak najszybciej i najskuteczniej odpowietrzyc moje autko ?

: 16 lis 2012, 20:33
autor: Cris
odpowietrzasz oczywiście zaworkiem pod maską na wejściu do nagrzewnicy ! ?Czy ten łącznik plastikowy na którym są dwa czujniki jest cały i nie przecieka? Umnie ostatnio ubuwało płynu i okazało się ,że uszczelki na tych czujnikach szlak trafił. Tam wszystko szybko wysycha i trudno to zauważyć.Najgorszą rzeczą byłoby to ,że płyn ucieka do silnika...Opisz dokładniej jak to wygląda.

: 16 lis 2012, 20:51
autor: djpumba
ten zaworek jest na jaki klucz bo u mnie cały jest ze rdzy :P łącznik z czujnikami jest suchy jak by wysychało to by został taki chyba nalot po płynie petrygo. Uszczelka raczej nie jest wydmuchana autko dobrze jeździ oleju mu nie przybywa:P Przed chwila jeździłem i znow 100
po czym podjechałem pod dom upusciłem korka od wlewu płynu troche powietrza odbiło i po 5 min właczył sie wentylator i spadła temperatura ale za to cały zbiornik wody wciagło prawie a rano wstane to bedzie pełny zbiornik nie wiem o co w tym wszystkich chodzi

: 17 lis 2012, 17:23
autor: Cris
Jeśli w zaworku masz rdzę to znaczy ,że nie ma orginalnej śrubki do odpowietrzania.Orginalna jest plastikowa i często się urywa.Musisz to świNstwo wykręcić i dobrać coś co będzie pasowało .Ja znalazłem taką śrubkę ze stali nierdzewnej i dałem pod nią uszczelkę.Starą musiałem rozwiercić ,ale to tylko plastik .Nie wiem czy można kupić ogyginał.Natomiast to może być przyczyną zapowietrzania. Nagrzewnica dobrze grzeje ? zaworek oryginalny odkręca się palcami ,ale ma też wycięcie na śrubokręt.Jeśli będziesz odpowietrzał to zagrzej silnik i nie odkręcaj korka przy zbiorniczku tylko delikatnie tą śrubkę .Gdy przestanie lecieć powietrze dokręć śrubkę. Powtórz tę czynność po jakimś czasie .Obawiam się ,że masz pożądnie zapowietrzony blok silnika.Tak się dzieje jak jest spuszczany płun z bloku. Natomiast w układzie na ciepłym silniku zawsze powinno być ciśnienie i po odkręceniu korka może wywalić płyn.

: 17 lis 2012, 18:38
autor: LUPO
inna opcja odpowietrzenia to popuszczenie przewodu od nagrzewnicy i zsunięcie go lekko tak by mógł się odpowietrzyć

: 17 lis 2012, 22:08
autor: ignac112
LUPO pisze:inna opcja odpowietrzenia to popuszczenie przewodu od nagrzewnicy i zsunięcie go lekko tak by mógł się odpowietrzyć
Tak i ja właśnie robię, nawet szybszy sposób niz ori odpowietrznikiem, bo jest większa powierzchnia którą powietrze może się wydostać.

: 18 lis 2012, 17:26
autor: Ramalho
Podepnę się pod temat :) po wymianie uszczelki pod głowicą nie mogę dojść do ładu z układem chłodzenia :/ (ABT 2.0 b4) temperatura ciągle rośnie, a dolny przewód jest zimny :( Wymieniłem termostat, pompę wody i nic nie pomaga :( Dodam, ze ogrzewanie dziala normalnie.

: 18 lis 2012, 17:28
autor: ignac112
Termostat sprawdzony przed założeniem? Dobrze samochód odpowietrzony?

: 18 lis 2012, 17:33
autor: Ramalho
Termostat w garnku ladnie i szybko sie otwiera. Wydaje Mi sie ze odpowietrzony.

: 18 lis 2012, 19:08
autor: audiktom
Ramalho, a płyn jesteś zmuszony dolewać? ubywa w zborniczku?

djpumba,popuść korek na zbiorniku i tak jeździj przez jakiś czas powinno się ustabilizować.

: 18 lis 2012, 19:36
autor: Ramalho
Problem rozwiązany.. To termostat :/ Kutwa, żeby części nowe po tydzień czasu wytrzymywały ???!!! Złożyłem układ bez termostatu i wszystko wróciło do normy