Strona 1 z 1

[ABK] Wariujące obroty na ciepłym silniku

: 22 lis 2012, 01:35
autor: pproniuk
Witam.

Opis problemu: gdy odpalam auto na zimnym silniku, np. po nocy, ciężko pali, ale obroty zachowują się normalnie - jak już zapali to stają w miejscu. Gdy silnik już pracuje zdarzają się minimalne falowania tych obrotów - zauważyłem także, że bardziej odczuwalne jest bardziej, im cieplejszy silnik. Wielkich spadków nie ma, wskazóweczka sobie drga i troszeczkę czuć. Rzecz jasna wszystko na luzie. No i teraz kolejna sprawa - jak odpalam ciepły motor to zaczynają się schody, bo odpala zdecydowanie łatwiej niż na zimnym, ale mam na samym początku duży spadek obrotów (niekiedy zgasnąć potrafi), a po chwili podnoszą się i stają na właściwym miejscu.

No i teraz zastanawiam się, z co się zabrać, co by to naprawić. Przepływka, krokowiec czy coś innego? Dodam, że wymienione zostało: oba czujniki temp cieczy (szary i niebieski), przekaźnik 30, przewody zapłonowe, świece, kopułka i palec (generalnie cały zapłon). Wymiana tych rzeczy nie pomogła, bo wcześniej było dokładnie to samo.

Dzięki z góry za odp.
Pozdrawiam!

: 22 lis 2012, 07:08
autor: Pieterb
Sprawdź regulator ciśnienia paliwa znajduje się na końcu listwy wtryskowej. Jest tam taki gumowy wężyk odepnij go, jak będzie w nim paliwo to regulator do wymiany.

: 22 lis 2012, 08:03
autor: benek9202
Tak jak mówi PieterB, sprawdź ten regulator.
Sam miałem z nim problem, silnik nie chciał załapać pomagało jedynie przygazowanie przy przekręceniu kluczyka .. Po wymianie regulatora pali na dyg.. Koszt 40zl uzywka z allegro. :-)

: 24 lis 2012, 07:34
autor: la222
moze byc przeplywka uszkodzona.najlepiej przełoz od innego auta i sprawdz. jak by co to mam przeplywke na sprzedaz tanio!

: 24 lis 2012, 09:47
autor: jabko_nb
skoro jest problem z paleniem to odkrec wtrysk rozruchowy i niech ktoś ci kręci sprawdz czy leci paliwo taka mgielka przez sekunde . jesli nie podaje topopatrz na kable do wtrysku czy nie sa naderwane . Jesli bedzie oki to odepnij wtyczke od czujnika niebieskiego na krucciu od weza chłodnicy i jesli paliwo poda to uwalony jest czujnik niebieski . jesli wszystko bedzie oki to sprawdz tak jak wyzej pisza czujnik cisnienia paliwa .jesli nic to nieda popatrz czy jest wpięta wtyczka od sondy lapmbdy ( znajduje sie przy aparacie zapłonowym tam gdzie kopulka w ABK jest jeden czarny przwód,kabel sygnałowy) .

Zrób zdjęcie alternatora być może masz zakręconą do niego mase a nie do głowiny jak powinna być w zwiazku z tym sonda szaleje bądz nie pracuje wogole