Strona 1 z 1

[b3 1.8 DZ] Nierówna praca silnika na wolnych obrotach

: 26 lis 2012, 16:08
autor: Paweeel822
Witam, jak w temacie. Praca silnika nie jest równa na wolnych obrotach. Czwarty tłok (od strony kabiny) nie pracuje i nie wiem czemu. Na wyższych obrotach wszystko jest ok i ten czwarty tłok pracuje. Sprawdzałem to w ten sposób iż na wolnych obrotach odłączyłem kabel od świecy na czwartym tłoku, a praca silnika się nie zmieniła - chodził tak samo. Silnik posiada instalacje wtryskową i nie wiem gdzie szukać usterki. Jest to silnik o symbolu DZ i ma 112koni. Ciśnienie na każdym tłoku ma prawie po 11,5 atmosfery. Auto jest w rodzinie od ponad 10lat i od miesiąca posiada instalacje gazową lecz na gazie chodzi prawie tak samo jak i na benzynie. Nie wiem gdzie szukać przyczyny tego ze na wolnych obrotach jeden tłok nie pracuje... Głowica była niedawno ściągana i dana na sprawdzenie i jest wszystko ok. Rozrząd jest ustawiony na swoich punktach, wszystko dobrze poskręcane ale dalej nie chodzi równo :cry:

: 26 lis 2012, 18:29
autor: ignac112
A może to wina przewodów, świecy? Najprostsze sprawy ogarnia się na początku.

: 26 lis 2012, 18:50
autor: Paweeel822
przewody wymienione na nowe, świece również... wydaje mi się ze łapie ten tłok gdzieś lewe powietrze i przez to nie pracuje... ale nie wiem już

: 26 lis 2012, 19:06
autor: Pieterb
A może ten cylinder po prostu nie dostaje paliwa.

: 26 lis 2012, 19:58
autor: Paweeel822
no ale na gazie tez nie pracuje wiec chyba paliwa dostaje... zresztą na wyższych obrotach czuć i słychać ze pracuje... wtryski wyjmowałem i wszystkie wtryski dobrze rozpylają benzynę wiec paliwo dostaje... na lpg ciut chodzi lepiej niż na bp

: 26 lis 2012, 20:02
autor: Pieterb
:oops: nie zauważyłem iż napisałem że na lpg chodzi tak samo jak na bp

: 26 lis 2012, 20:03
autor: Paweeel822
wydaje mi się ze gdzieś na czwartym cylindrze łapie te lewe powietrze i przez to nie ma spalania... bo jak ma dużo więcej powietrza niż lpg czy bp to nie ma dobrej mieszanki aby była praca, ale to tylko moje gdybanie... nie wiem co robić... W okolicy to nawet żaden mechanik nie chce się podjąć tego bo to jest silnik na mechanicznym wtrysku, zresztą ja wole sam tu z wami dojść co tam ja boli...

: 26 lis 2012, 20:10
autor: Pieterb
Paweeel822 pisze:W okolicy to nawet żaden mechanik nie chce się podjąć tego bo to jest silnik na mechanicznym wtrysku,
noo, to nie tylko w twojej okolicy
Sam byłem ostatnio świadkiem jak dziadek setką podjechał do mechanika podnieśli maskę i mówią do dziadka "panie to na mechanicznym wtrysku to już tylko na szrot".

[ Dodano: 2012-11-26, 20:24 ]
Przeczytaj ten temat tam jeden z kolegów miał podobny problem w JN https://audi80.pl/b3-18-jn-lpg-nie-pracuje-na-1-cylinder-vt30864,15.htm
U niego winna była uszczelka pod wtryskiem może u Ciebie jest podobnie :!:

: 26 lis 2012, 20:32
autor: Paweeel822
No tak, właśnie jutro mam w planach to sprawdzić, temat już ten przestudiowałem :)

[ Dodano: 2012-11-28, 21:29 ]
Więc tak, to najprawdopodobniej te uszczelniacze wtrysków... bo ja nie wiedziałem ze ten plastik z wtrysków się ściąga :oops: i wymieniałem tylko te dwa oringi co są na tym plastiku i myślałem ze tyle tego jest... Jutro wymienię te uszczelniacze bo nigdzie nie moglem dostać tych grubych oringow co siedzi w plastiku... na zamówienie tylko były w sklepie i jutro niby maja być wiec jak coś to jutro napisze co i jak:)

[ Dodano: 2012-11-29, 12:55 ]
Nic nie pomogło, uszczelniacze wymienione na każdym wtrysku i dalej chodzi tak samo... Czy lpg czy bp chodzi tak samo nierówno, no może na gazie ciut lepiej... Jak tak posłuchać silnika pod maska to wydaje taki dźwięk jakby powietrze zasysał gdzieś przez małą dziurkę... Czwarty tłok raz pracuje raz nie i przez to chodzi nierówno... jak mu ustawie na gazie małe obroty to chodzą tylko trzy tłoki a czwarty nic... Mi się wydaje ze gdzieś te lewe powietrze ma tylko nie wiem gdzie... jak ręka zatkam tak trochę filtr powietrza to chodzi równiej, czwarty tłok wtedy zaczyna pracować