witam
chce zrobic przez vag-com adaptacje TPS-a w swoim ABK 94r. wiec sie da . znalazlem na forum jak to zrobic ale do silnika ABT i moje pytanie jest czy adaptacje tps w grupie OOO wykonuje sie tak samo w ABK jak i w ABT
No ja u siebie tak próbowałem i nic. Nie słyszałem żadnego ustawiania
: 27 lis 2012, 21:58
autor: jabko_nb
moze ten sposob działa tylko w ABT a jakies zmiany zauwazyles np spalanie wachania obrotow itp
: 28 lis 2012, 07:01
autor: Pieterb
Nie nic, zero reakcji.
Dużo przeszukałem tematów na temat adaptacji i wszędzie piszą że trzeba zrobić podobnie jak w temacie zapodanym przez Ciebie ale to jakoś nie działa.
Znalazłem ostatnio opis adaptacji gdzieś na necie i wygląda podobnie ale tam był mały dopisek i ta procedura dotyczy silników bez zaworu biegu jałowego.
I teraz się zastanawiam czy taką adaptację w naszych sinikach można wogóle zrobić.
: 28 lis 2012, 09:47
autor: jabko_nb
tez mio sie tak wydaje ale z drugiej strony w ABT jest tez krokowiec chyba i sie da powieniem sie wypowiedziek ktos ze znawców ABK
: 28 lis 2012, 14:23
autor: Pieterb
czarekj który widzę że jest kumaty w sprawach o ABK'u twierdzi że trzeba robić adaptację. Poniżej temat do którego ja się podłączyłem z zapytaniem. abk-nowy-czujnik-tps-u-t73442.html
: 28 lis 2012, 14:56
autor: kroliqster
Z mojego doswiadczenia nie da sie zrobic adaptacji. Mozna jedynie przywrocic nastawy podstawowe i to napewno cos daje
Juz nie pamietam ale jak ktos ze znajomych czy ja sam mam jakies problemy ( zamulenie szarpanie itp) to na zimnym silniku wjezdzam w grupe 000 lub 002- nie powinno zaszkodzic jedno i drugie a nie pamietam dokladnie jak jest w abk, przywracam nastawy podstawowe i odpalam silnik do wlacznia wentylatorów i zawsze pomaga.
: 28 lis 2012, 17:26
autor: Pieterb
kroliqster pisze:silniku wjezdzam w grupe 000 lub 002- nie powinno zaszkodzic jedno i drugie a nie pamietam dokladnie jak jest w abk, przywracam nastawy podstawowe
a mógł byś to opisać jaśniej
: 28 lis 2012, 17:41
autor: czarekj
Wystarczy sobie przetłumaczyć i wszystko jasne.
: 28 lis 2012, 21:24
autor: jabko_nb
czarekj a odlaczajac klemy powiedzmy na noc i podłaczajac je i czekajac az sie wentylatory zalacza nie daje takiego samego efektu . Teoretycznie resetujemy w ten sposób kompa
: 29 lis 2012, 01:56
autor: kroliqster
PieterB pisze:
kroliqster pisze:silniku wjezdzam w grupe 000 lub 002- nie powinno zaszkodzic jedno i drugie a nie pamietam dokladnie jak jest w abk, przywracam nastawy podstawowe
a mógł byś to opisać jaśniej
ale co jasniej wchodzisz w ta grupe i wlaczasz nastawty podstawowe czyli pierwtone ustawienia albo mozesz to zrobic jak kolega napisal wyzej przez odlaczenie klem. Pozniej odpalasz auto i czekasz az sie wlacza wentylatory
: 29 lis 2012, 12:51
autor: jabko_nb
wiec generalnie nie musisz posiadac vaga wystarczy jak klemy odepniesz i poczekasz do załączenia sie wentylatorów ,warto tez przed tym zabiegiem wyczyscic krokowca bo czysty bedzie inaczej pracował
: 08 gru 2012, 10:32
autor: romeo
mnie sie udalo w grupie 0 wejsc w nastawy podstawowe ale przy odpalonym silniku, obroty jakby troszke sie zmniejszyły nic wiecej nie zauwazyłem no moze jeszcze jak odpalam zimny silnik to jak juz ssanie sie wyłacza to płynniej zchodzi z obrotów nie tak gwałtownie jak przed zabiegiem. Ale ponoc adaptacje sie robi na wyłaczonym silniku tylko na wyłączonym ciagle error tak wiec nie wiem czy udało mi sie zadoptowac TPS-a :roll:
: 08 gru 2012, 11:56
autor: Pieterb
U mnie po wejście w basic settings pojawia się takie coś
a po ok 20s dane w blokach znikają i są puste pola, tylko nie wiem czy tak ma być.
: 08 gru 2012, 17:20
autor: HeavenQueen
jabko_nb pisze:czarekj a odlaczajac klemy powiedzmy na noc i podłaczajac je i czekajac az sie wentylatory zalacza nie daje takiego samego efektu . Teoretycznie resetujemy w ten sposób kompa
Czary-mary. To jest fikcja literacka. Nic się nie resetuje.