Strona 1 z 1

[2,0 AAD] Tryb awaryjny POMOCY

: 03 gru 2012, 18:03
autor: Łukanio
Witam serdecznie mam nadzieję że nie bedzie problemu dlatego że jestem posiadaczem 100 C4 a nie 80. Jestem tu nowym forumowiczem i jest to moj pierwszy post, POWITALNIE już odwiedziłem. No dobra do sedna sprawy: Uborykam się od dłuższego czasu z problemem, który mnie strasznie irytuję więc opisze wszystko od początku. Audi 100C4 silnik AAD 2,0E Od dłuższego czasu auto po rozgrzaniu silnika zaczęło wskakiwać w tryb awaryjny (podwyższenie obrotów do około 1300, czasami faluje, dopóki ne wskoczy w tryb awaryjny obroty utrzymują się na około 900) Postawiłem do mechanika, jedynego mechanika w mojej okolicy, który ma jakiekolwiek pojęcie o mechanicznym wtrysku, szukał, sprawdzał, mierzył i okazało się że walnięty jest potencjometr przepływomierza (wytarte ścieszki) wykęcił go przeczyścił i zamontował spowrotem troszkę w innym połozeniu gwarancji na to nie dawał że będzie dobrze chodził ( ja natomiast w tym czasie szukałem używanego potencjometru). No i faktycznie, od tamtego momentu bardzo żadko wchodził w tryb awaryjny. W dniu przedwczorajszym zanalazłem na szrociku cały przepływomierz z rozdzielaczem i potencjometrem za 80 zł. zapewniano mnie że jest OK. Wczoraj wiec przystąpiłem do wymiany całej przepływki. Wymieniłem no i próba, autko odpalam no OK pracuje trochę nierówno ( delikatne falowanie na biegu jałowym) silniczek pracuje, pracuje i po nagrzaniu CYK ZNOWU TRYB AWARYJNY. Jak sądzicie, dlaczego? Czujniki temp nowe, przewody WN nowe świece nowe, wtryskiwacze nowe, palec,kopułka nowe uszczelniacze wtryskiwaczy nowe, lambda sprawna oscyluje w zakresie 0,45-0,76 V. Czy przyczyną może być zły skład mieszanki bo napewno po wymianie przepływki z rozdzielaczem trzeba ustawić, czy powinienem wykasować błędy poprzez odłączenie akumulatora (wymiana potencjometra)?? Jeśli ktoś się zna i ma jakiś pomysł co moze być nie tak to bardzo prosze o porady

[ Dodano: 2012-12-07, 16:36 ]
Witam wszystkich. Pisałem wcześniej posta odnośnie mojego problemu i przez ten tydzień zaobserwowałem że moja audi wchodzi w tryb awaryjny tylko na benzynie i tylko po rozgrzaniu silnika do około 80 st. i więcej. Zauważyłem także że wchodzi w tryb awaryjny tylko w czasie postoju jak sobie pyka na biegu jałowym. Mam nadzieję że ktoś miał wcześniej takie objawy, uporał się z nimi bardzo szybko i podzieli się ze mną rozwiązaniem problemu. Dziękuję z góry i pozdrawiam.

[ Dodano: 2012-12-08, 15:24 ]
Witam serdecznie do swojego posta dodaję wyniki pomiarów ,których dokonałem w dniu dzisiejszym.Mam nadzieję że komuś nasunie się coś co moze byc przyczyną mojego problemu.
Wyniki są następujące:
napięcie we wtyczce od nastawnika ciśnienia- 5,0V
Po wpięciu się w obwód regulatora ciśnienia:
-tylko włączonym zapłonie - 102,5mA
-na odpalonym silniku - oscylowało 0V - 5V i delikatnie powyżej
wtyczka potencjometra przepustnicy - 1-2 pin -11,3V ; 2-3 pin -11,3V
silnik krokowy - 12,4V
potencjometr przepływomierza:
-górnym i dolnym pinie - ok. 4,8V
-górnym i środkowym pinie- ok. 4,7V
-dolny i środkowy pin - 0,12V
-środowy pin i masa - 0,15V
czujnik temp. - 3,0V
sonda oscyluje w granicach normy- 0,1V - 0,90V
sprawdzałem również potencjometr przepustnicy podnosząc klapę spiętrz. czy nie ma przerw no i nie zauważyłem by były, napięcie wzrastało do 4,33V moim zdaniem płynnie.
Wykręciłem też świecę i była okopcona.


Kurcze nie wiem już w czym leży problem: chciałem jeszcze pojechac na analizator spalin i bylem w 3 miejscach ale na zednym nie udalo mi sie sprawdzic. Pomimo wolnych stanowisk gadki typu
"Panie dzisiaj to nie damy rady"
albo
" -benz czy ON?
-no benz
-a jak benz to nie da rady"
No ku....wa lenie śmierdzące se pomyślałem.
Acha zaóważyłem tez ze gdy rozgrzeje się silnik to jak chce odpalic to odpali i zgasnie dopiero po drugim przekreceniu pracuje ( oczywiscie po pewnym czasie pracy na biegu jalowym TRYB AWARYJNY obroty wzrastają do około 1100-1200 lub falują 1000-1200