Strona 1 z 2
[80 B3 1.8 PM]Jak zdjac te przeklete kola pasowe ?!
: 09 wrz 2007, 13:42
autor: Andrew^
Panowie mialem zmianiac rozrzad ale patrzac na moj cieknacy z kazdego miejsca silnik postanowialem ze zdejme rozrzad pozmieniam usczzelki i usczelniacze, ale nawet nie moge zdjac kol pasowych, bieg wrzucony auto mi odjezdza paski slizgaja sie po kolach pasowych :cry:
odkrecilem tylko jednego imbusa z kola na wale
i to jeszcze pekla mi grzechotka Bahco :evil: rozumiem jakis made in taiwan :?
jakies pomysly jak to odkrecic ?? sruba od napinania paska alternatora mialem tak zajechana ze nie moge napiac tego paska i tu pasek caly czas sie slizga jak to zabezpieczyc
sruba wchodzaca w wal jaki to rozmiar klucza dobralem klucz dobry nie pamietam juz ale tak krecilem ze przeskoczyl na srubie i pozdzieral kanty na glowce sruby co teraz zrobic ??
Panowie pomozcie Tylko wy mi zostaliscie
: 09 wrz 2007, 14:09
autor: pajak100
Niestety kolego trafiłeś na najtrudniejszy moment w całym tuningu audi. Muszę Cię zasmucić, ale śruba ta jest nie do odkręcenia.
Żartuję, przecież ktoś w jakiś sposób ją tam przykręcił. Wrzucanie biegu i próby odkręcania będą powodowały bieganie z samochodem po podwórku. Może ktoś Ci pomóc i zahamować auto na biegu, ale to nic nie da bo będzie omyk na tarczy sprzęgła. Czyli lipa. Na szczęście niemcy to przewidzieli i między skrzynią biegów, a silnikiem jest otwór przez który widać koło zamachowe. Może na nim być jakaś plastikowa lub gumowa zaślepka. Nie wiem dokładnie jaki masz silnik. Więc gdy zobaczysz już ząbki od koła zamachowego musisz je jakoś zablokować. U mnie dopiero czwarty przecinak spełnił tę rolę. Trzeba przy tym uważać żeby przecinaka nie wciagnęło w trakcie kręcenia do środka. Jak to się stanie to już tragedia, bo musisz wyjmować skrzynię. Więc przecinak musi być długi i najlepiej go lekko wbić. Zapewne w serwisie do blokowania jest specjalne urządzenie takie z ząbkami, ale niestety nie jesteśmy w serwisie ASO.
Co do śruby to rozmiaru klucza nie pamiętam, ale gdzieś około 27-30. Do tego konkretna przedłużka 0.5 metra i kilka strzałów dużym młotkiem przez przecinak w czoło śruby. W imbusy także strzał młotkiem, wcześniej wybierz z nich śmieci, nałóż imbus i każdemu po strzale przez nałożony klucz. Jak coś omkniesz to zostanie Ci tylko szlifierka i wiertarka.
Pozdrawiam
: 09 wrz 2007, 14:25
autor: Andrew^
kur... Panowie coraz bardzioej mi sie to podoba :lol: normalnie niemiecka technologia i polski pomyslunek ja pierdziele klatwa jakas
Dzieki wielkie
: 09 wrz 2007, 15:29
autor: Lisek
Siema coś jeszcze ci powiem o tych śrubach mogą one byc złożone na klej to gwintów, żeby sie nie wukręciły to juz tragedia. Daj auto lepiej do warsztatu niech oni sie martwią. A te wycieki na uszczelkach to sprawdź najpierw odmę cze niemasz jej zapchanej bo jeśli tak to olej też będzie walił.
Lisek
: 09 wrz 2007, 16:25
autor: Andrew^
gdybym mial monete na mechnika
to auto by juz tam stalo
: 09 wrz 2007, 17:11
autor: zserty
pajak100, dobrze gada. Tylko zanim zaczniesz walić młotkiem spróbuj na przedłużce się mocno zaprzeć, albo weź większą przedłużkę.
Śruby na pewno są na kleju, więc jak je odkręcisz to niczym ich nie czyść, jeżeli nie masz takiego kleju, tylko wkręć je tak jak są razem z pozostałościami tego starego kleju.
: 09 wrz 2007, 17:23
autor: Andrew^
no ok mam przedluzke tylko nasadka przeskoczyla na lbie sruby nie chcial bym jej doprowadzic do takiego stanu zeby trzeba bylo to wiercic :roll:
: 09 wrz 2007, 17:38
autor: zserty
Najpewniej będzie jak przyspawasz nakrętkę do tej śruby, najlepiej na duży klucz.
Miałem podobny problem z odkręceniem śruby spustowej w misce olejowej. Żabka do rur nawet nie pomogła i tylko ukręciła kawałek główki.
: 09 wrz 2007, 17:41
autor: Andrew^
sproboje jeszcze raz to odkrcic kluczem mam nadzieje ze nie zjade łba sruby :-|
Zablokowac kolo zamachowe przecinakiem przez ta dziurke ktora widac jesli sie nie myle po prawej stronie stojac przed silnikiem gdzies tam kolo wysprzeglnika, niedaleko .
: 09 wrz 2007, 19:07
autor: pajak100
Właśnie chodzi o tą dziurkę. Jeżeli nie znajdziesz odpowiedniego przecinaka to bedziesz musiał dorobić sobie jakiś gadżet. A to już pozostawmy Twojej fantazji
Co do klucza to założyłeś o rozmiar za duży a, ta śruba jest tak duża że nie można jej omknąć :lol:
Co do kleju to tak jak pisze kolega ZSERTY. Pozdrawiam
: 09 wrz 2007, 19:11
autor: Andrew^
nasadka na srube na bank byla dobra
bo na poczatku nie bylo zadnego luzu %-)
tam jest taki jak by wieloklin na tym lbie sruby
-----------------Edit---------------------
Bylem :-x uff imbusy poszly dopeiro jak przedluzylem klucz zelaznym majkiem
(1,5 metrowa rura)
Kola pasowe zdjalem niestety na pompie wody byly tak mocno zapieczone ze musialem je obciac flexem
i nadcialem z deka kolo pasowe
sruby walu nie moge ruszyc a bankowo cieknie z zimmera, przyspawac jakas przedluzke i odkrecac ??
Ma ktos do sprzedania kolo pasowe pompy wodnej ?? :lol:
: 17 sie 2010, 21:36
autor: roman26
Panowie, z tymi śrubami to masakra normalna, wyciągam skrzynie i zeby sie nie pitolić z przegubami postanowiłem odkrecać od strony skrzyni te półośki. Lewa strona poszła mi całkiem dobrze i po 20 minutach gimnastyki półoś była już oddzielona, ale z prawej strony tylko jedna śruba puściła reszta przekreciła mi sie od środka i guzik z tego (śrubki na Torx), dojście tam jest dość ciężkie i zadna żaba nie wchodzi w gre ,więc pozostało mi tylko odkręcenie tej półosi od strony koła
, chyba że znacie lepszy sposób?
: 17 sie 2010, 22:19
autor: percevalle
Andrew^ pisze:sruby walu nie moge ruszyc a bankowo cieknie z zimmera, przyspawac jakas przedluzke i odkrecac ??
Na wale w naszych silnikach jest śruba 12 kątna i taką też musisz mieć nasadke, bo te 6 kątne sie nie nadają. Na pewo masz dobrą nasadke? Druga sprawa to klej do gwintów który w naszych audiczkach był stosowany często właśnie do tej śruby na wale - traktuje sie to palnikiem, klej sie rozpuszcza, metal zmnienia objętośc i wtedy można tą śrubę odkręcać. Tak czy owak bez dobrej nasadki nie polecam sie zbliżać.
: 18 sie 2010, 00:48
autor: Dziki
roman26 pisze:przekreciła mi sie od środka i guzik z tego (śrubki na Torx)
podstawa to wyczyścić miejsce gdzie nabijemy klucz w tym wypadku nie Torx a "Splin"
torx to gwiazda 6kątna a splin bodajze 24 , chyba ze masz wenetrzne przeguby nie oryginalne to w zaminnikach dorzucają śruby pod Imbus.
co do odkrecenia ich to jak są już zjechane to bierzesz młotek przecinak i zruszasz wszystkie i tak szpilki do niczego wiec ich nie ma co żałować
: 18 sie 2010, 15:48
autor: roman26
No też tak pomyślałem, bo na przyszłość wole to mieć zrobione.Zastanawiam się gdzie ja takie śruby dostane?