Strona 1 z 2

[B4 2.0 ABK LPG 115km] Wzrastające obroty

: 09 gru 2012, 23:27
autor: arekros6
Witam
Walczę już sporo czasu i nie mogę sobie dać rady ani żaden mechanik proszę jeżeli ktoś może pomóc z okolic Torunia lub Włocławka jak jest zima to dostaje obrotów 4500 trzeba go zgasić i poczekać z 15 minut lub wcale już nie chce odpalić jak było zeszłym roku gdy temp były sporo po niżej -10 i to nie dzieje się na zimnym silniku tylko już na ciepłym sprawdzałem
- przepływomierz
- sondę
- silniczek krokowy
- wężyki podciśnienia sprawdzałem wszystkie
- jeździłem z podłączonym komputerem i jak wzrastały obroty to nie pokazywał nic komputer
Proszę bardzo o pomoc objawy wróciły a ja muszę jeździć z dzieckiem

: 09 gru 2012, 23:41
autor: HeavenQueen
Dokucza Ci czujnik położenia przepustnicy, w skrócie TPS.
Taka czarna kostka pod przepustnicą. Pasuje zamiennie od ABK z automatem i manualem.
Nie pasuje żaden zamiennik (mimo tego samego numeru).
Oryginał w ASO około 500zł.
Używka to loteria.
Część nie do naprawy.

Sprawdzić go można kiloomomierzem analogowym na liniowość zmian oporności w ramach otwierania przepustnicy (zmiana musi zachodzić liniowo bez skoków i przerw), lub w vagu w grupie vorteillast czy jakoś tak :)

: 10 gru 2012, 00:29
autor: mati86
jak kolega wyżej napisał to jest czujnik położenia przepustnicy.
ja miałem to samo też wskakiwały obroty i nie spadały.
czujnik używka 150zł. wymień i będzie dobrze. :mrgreen:

: 10 gru 2012, 12:15
autor: arekros6
Dużo jest roboty z wymianą tego czujnika może mi ktoś powiedzieć jak to zrobić po kolei

: 10 gru 2012, 18:14
autor: HeavenQueen
1. Demontujesz obudowę filtra powietrza.
2. Odpinasz wtyczkę od TPS.
3. Odkręcasz termiczną osłonę TPS.
4. Odkręcasz TPS.

Potrzeba:
- lusterko,
- śrubociąg płaski,
- imbusy,
- torxy,
- klapcęgi :-)

: 10 gru 2012, 23:07
autor: duo
mati86 pisze: czujnik używka 150zł
:shock:
a jak ja sprzedaje po 80 to ludzie płaczą, że drogo .. i bądź tu mądry heh.

: 11 gru 2012, 12:03
autor: audiktom
Ja mialem to uszkodzone i pokazalo na kompie nowe kosztowało 300 nie ori ja kupiłem od kolegi z forum coś około 100 dalem z przesyłką z automatu to było, wymienisz sam bez problemu dojscie jest dobre tylko musisz wiedzieć jak to wygla, pod przepustnicą z tyłu czarna taka kostka długości 5 cm podlłużna, zdemontuj rure od przepływki i zaglądnij a zobaczysz.

: 13 gru 2012, 22:15
autor: arekros6
Wymieniłem czujnik położenia przepustnicy ale dojście kiepskie i jedna śruba obrobiła się oczywiście ta z tyłu bo nie miałem takiego torsa a czujnik jest zamontowany na 2 śruby o rożnych rotsach zobaczymy czy to było to.Dam odpowiedź jak przetestuje go do niedzieli.

: 14 gru 2012, 16:33
autor: romeo
tez mam problemy z obrotami tylko w zimie nie ma znaczenia czy silnik zimny czy ciepły np dojezdzam do skrzyżowania wciskam sprzęgło i nagle 2500 obr :shock: i za ch...nie zchodza czasami po kilku sek spadną do normy tps sprawdzilem opor wzrasta liniowo przepływka równierz sprawdzona :-/

: 15 gru 2012, 23:11
autor: HeavenQueen
romeo pisze:tez mam problemy z obrotami tylko w zimie nie ma znaczenia czy silnik zimny czy ciepły np dojezdzam do skrzyżowania wciskam sprzęgło i nagle 2500 obr :shock: i za ch...nie zchodza czasami po kilku sek spadną do normy tps sprawdzilem opor wzrasta liniowo przepływka równierz sprawdzona :-/
Zastanów się do jakich maksymalnie wzrastają obroty. Czy jest zawsze ten sam poziom, czy różnie? Jest to istotne.
Następnym razem gdy tak się stanie, tzn. obroty zawieszą się na wysokim stanie, to ściśnij silnie wąż biegnący od zaworu regulatora wolnych obrotów i opisz jaki to dało efekt.

: 16 gru 2012, 14:12
autor: romeo
HeavenQueen pisze:zaworu regulatora wolnych obrotów
czyli kolega to obstawia? teraz ciezko to zaobserwowac bo jest w miare cieplo problem jest raczej podczas mrozu no ale oczywiscie spróbuje <ok>

: 16 gru 2012, 14:17
autor: PuSzEk
romeo, ojciec miał takie objawy w ABK, zmieniliśmy krokowca i jak ręką odjął :-)

: 16 gru 2012, 22:51
autor: HeavenQueen
romeo pisze:
HeavenQueen pisze:zaworu regulatora wolnych obrotów
czyli kolega to obstawia? teraz ciezko to zaobserwowac bo jest w miare cieplo problem jest raczej podczas mrozu no ale oczywiscie spróbuje <ok>
To znaczy co? Regulator owszem, sam zawór już mniej, gdyż ponieważ nie koniecznie sam element wykonawczy tutaj szwankuje, a możliwe że to jego sterowanie. A to zaś wynika z błędnych odczytów z elementów pomiarowych, np. TPS'u.

: 19 gru 2012, 10:39
autor: arekros6
Witam
Objawy są teraz następujące po wymianie czujnika położenie przepustnicy obroty idą na chwilę(1- 2 sek) na 3000( podczas jazdy jak dłużej przytrzymam sprzęgło przy zmianie biegów żeby zobaczyć czy po wymianie czujnika się zmieniło), i falują na wolnych obrotach między 900 a 1100.
Macie na tą jakąś radę

: 19 gru 2012, 17:45
autor: PuSzEk
arekros6, wymień ten krokowiec jak ci pisałem! :roll: