Strona 1 z 1

[ABK B4] - Cuda po wymianie cewki zapłonowej (obroty).

: 10 gru 2012, 07:55
autor: dex_1985
Witam,

Padła mi cewka zapłonowa w ABK. Wymieniłem u mechanika i auto hula, ale...
- na wolnych obrotach silnik ma między 1200 a 1400 obrotów. Nieważne czy ciepły czy zimny. Wcześniej miałem twardo 900 na ciepłym,
- w czasie jazdy obroty są też dziwnie podwyższone. Przykład: wcześniej przy 2000 obrotach na czwartym biegu jechałem 70 km/h. Teraz 60 km/h. Na piątce przy tych samych obrotach wcześniej było 90 km/h, teraz jest jakieś 75 km/h,
- poza tym teraz silnik wolniej schodzi z obrotów.
Wiem, że mechanior podmieniał też czujnik halla, bo w pierwszej kolejności właśnie jego podejrzewał. Teraz pytanie czy mi nie spartaczył zapłonu? Przestawiony zapłon może objawiać się takimi wahaniami obrotów?

PS. Aaa... jeszcze mechanik sprawdzał całą instalację od A-Z.

: 10 gru 2012, 18:41
autor: Francis1982
Ano może. Zwłaszcza jak nie zna procedury ustawiania zapłonu w ABK.
Szczerze to wątpię że ustawił dobrze a dużo za wczesny zapłon tak się właśnie objawia.

Czy jaj dodasz gwałtownie gazu czy nie ma spalania stukowego (taki charakterystyczny klekot)?

Może być też zbieg okoliczności z krokowcem ale jemu nigdy mało czyszczenia. Po myciu silniejszymi środkami obowiązkowo trzeba go nasmarować.

Czy ruszał TPS-a? Czujnik położenia przepustnicy. Na dole pod nerką od spodu przepustnicy.

Widziałeś jak on to wszystko robił? I gdzie wtykał palce?

Dla sprawdzenia czy to zapłon możesz poluzować na zgaszonym silniku aparat i delikatnie obrócić go w prawo (opóźnić zapłon). Jeżeli jest poprawa możesz tak robić (tylko na prawdę minimalne obroty ledwo wyczuwalne) żeby uzyskać najlepszy efekt pracy silnika. Jeżeli wolisz nie ryzykować dość blisko masz kolegę jugo007 (SPS) Wisła Mała.

[ Dodano: 2012-12-10, 18:45 ]
P.S. Jaką cewkę zakupiłeś?