Strona 1 z 1
[80 B4 2.0 ABT+LPG] dziwne piszczenie po maską
: 10 gru 2012, 18:20
autor: bastek131179
Witam wszystkich serdecznie, od jakiegoś czasu mam pewien problem a dokładniej coś mi "piszczy" pod maską, bardzo charakterystyczny dźwięk w momencie jak dodaję gazu i autko wkręca się na obroty, dodam że występuje to na ciepłym silniku (tak już przy 75-80 stopniach - na zimnym tego nie ma). Pierwsze co mi przyszło do głowy to pasek od alternatora, pompy wody lub łożyska alternatora. Wszystkie te trzy rzeczy zostały wymienione i niestety ale bez zmian. Dodatkowo zdjąłem plastikową osłonę od rozrządu i tak jak by trochę głośniej było słychać
Zamieszczam linki z nagranym dźwiękiem co może łatwiej pomoże zdiagnozować przyczynę.
link1
link2
Jak ktoś by miał jakąś radę to proszę o pomoc.
: 10 gru 2012, 18:32
autor: Maverick147
Hej
też tak mam, tzn, podobne objawy w mojej Niuńce,
dziś jak silnik nabrał temperatury też zaczęło coś dziwnie piszczeć pod maską,
myślałem że to chwilowe, ale non stop już było słychać taki dziwny pisk-ale nie pisk, tzn. dźwięk bardzo podobny do tego który Kolega wyżej zamieścił w swoim poście-linkach.
czy to wina PASKÓW które napędzają alternator i wspomaganie układu kierowniczego?
Czy może z rozrządem jest coś nie teges? Przed zimą mechanik oglądał pasek i mówił że jest jeszcze w porządku.
Co to może być? :roll:
: 10 gru 2012, 22:18
autor: marbaj
Zbyt mocno napięty pasek rozrządy lub siada napinacz.
: 11 gru 2012, 17:28
autor: bastek131179
marbaj wydaje mi się że jak by był za mocno napięty pasek to problemy by raczej zaczęły występować już wcześniej z rozrządem (choć może się mylę). Na rozrządzie od wymiany przejechałem jakieś 17000 km i dopiero niedawno pojawiły się te dźwięki, ale nie wymieniłem wtedy napinacza i może faktycznie te dźwięki to od niego
Czy jest jakiś sposób aby sprawdzić że to faktycznie pada napinacz ??
: 11 gru 2012, 17:46
autor: Maverick147
Ja mam podobne objawy, dźwięk taki jak u Ciebie prawdopodobnie wydobywa się z alternatora, może padło w nim łożysko,
ale dopiero jak ściągnie się paski od alternatora i od pompy, będzie można co nie co więcej powiedzieć,
w przyszłym tygodniu jestem umówiony z Kolegą w jego warsztacie, rozbierzemy i wtedy się zobaczy co w trawie piszczy. :->
O efektach i diagnozie napiszę niebawem.
[ Dodano: 2012-12-11, 17:48 ]
marbaj pisze:Zbyt mocno napięty pasek rozrządy lub siada napinacz.
Jeżeli pasek byłby zbyt mocno napięty to objawy pojawiłyby się o wiele wcześniej, a jak masz przejechane 15-20 tys to jak może to być wina zbyt mocno napiętego rozrządu?
: 11 gru 2012, 19:35
autor: Slawo777
Cześć
Znam te silniki i niestety jest to pasek rozrządu,po prostu źle naciągnięty pasek rozrządu. Zmień również ten napinacz bo przecież rozrząd nie jest drogi w komplecie.
Po zdjęciu na zimnym silniku osłony górnej pasek powinien łapiąc go w dwa palce przekręcić się o 90 stopni.Na rozgrzanym silniku metale powiększają swoją objętość a pszesto pasek rozrządu ulega dużym naprężeniom.Jak ktoś ma niech zobaczy w pdf Sam naprawiam i reperuje audi 80.Co do paska klinowego alternatora to ja na zapalonym silniku popuszczam 13 delikat śrubę i 22 bodajże i sprawdzam naciąg, dźwięk i zachowanie tegoż paska i dokręcam.
: 11 gru 2012, 22:05
autor: marbaj
Maverick147 pisze:
Jeżeli pasek byłby zbyt mocno napięty to objawy pojawiłyby się o wiele wcześniej, a jak masz przejechane 15-20 tys to jak może to być wina zbyt mocno napiętego rozrządu?
Zbyt mocno napięty pasek,który po rozgrzaniu się silnika jeszcze bardziej się szpanuje, przyspiesza zużycie napinacza co jak kolega pisze nie został wymieniony na nowy, przy zmianie paska.
Raczej nie da się sprawdzić napinacza bez jego wyjęcia przynajmniej ja nie znam takiej metody