Strona 1 z 1
"[B4 ABT]"nie grzeje przy wolnych obrotach
: 16 gru 2012, 09:25
autor: jarekgorski1
silnik ABT nie grzeje przy normalnych obrotach na postoju dopiero przy 2000 zaczyna grzać co jest
: 16 gru 2012, 09:31
autor: Pieterb
Kolego
jarekgorski1 po co założyłeś drugi taki sam temat nie lepiej dalej pisać tu
nie-grzeje-przy-wolnych-obrotach-t74688.html
: 16 gru 2012, 09:33
autor: jarekgorski1
nie bardzo się tu oriętuje na tej stronie
[ Dodano: 2012-12-16, 09:36 ]
ale w tamtym roku wymieniałem płyn to przez rok by się chyba odpowietrzył
: 16 gru 2012, 15:06
autor: Kamuś
Pisałem już w tamtym temacie, jednak został usunięty. Spróbuj odpowietrzyć układ/uzupełnić płyn. Nie wiadomo czy masz szczelny w 100% układ. Ja miałem taki przypadek w A6 C4. W ogóle nie działało ogrzewanie. Po odpowietrzeniu było 3 dni spokoju. Potem znów to samo. Winny był króciec od zbiorniczka, łapał tamtędy powietrze i się zapowietrzał w kółko. Sprawdź to. Jeśli to nie pomoże, to albo termostat jest cały czas otwarty i silnik się nie dogrzewa, albo pompa nie domaga, albo nagrzewnica jest już naprawdę konkretnie zasyfiona, chociaż to ostatnie to raczej sporadyczne przypadki.
: 17 gru 2012, 08:05
autor: jarekgorski1
nagrzewnica była płukana jakimś tam środkiem. jak mam to dopowietrzyć ten odpowietrznik jest tam ułamany
: 17 gru 2012, 08:24
autor: paw1131
Do sprawdzenia termostat silnika. Jeśli jest on otwarty w temperaturze niższej niż 87'C to do wymiany. Silnik pracując cały czas na dużym obiegu jest wiecznie niedogrzany. Sprawny termostat powinien otwierać się przy 87'C (początkowe otwarcie) oraz zamykać się jeśli temperatura spadnie poniżej 87'C. Zazwyczaj uszkodzone termostaty otwierają się na czas, lecz zamykają się dopiero jak temperatura cieczy spadnie nawet poniżej 60'C.
: 17 gru 2012, 14:53
autor: audiktom
Nie dokręcaj na maxa korka na znbiorniku i pojeździj tak pare dni zobaczysz czy jest różnica, żeby odpowitrzyć potrzeba najwyższego punktu a ten odpowietrznik zazwyczaj się urywa, kontroluj poziom plynu na rozgrzanym czy nie jest bardzo wysoko i na zimnym już całkim silniku czy nie za nisko
: 20 gru 2012, 09:19
autor: jarekgorski1
byłem u mechanika i stwierdził że może być zabrudzony układ chłodzenia czy to możliwe czym by to można przepłukać
: 20 gru 2012, 10:46
autor: miron72
Jak masz zawalony układ, bo np. dużo jest kamienia kotłowego i dodatkowo coś(np. resztki "budyniu" i olejów po wywalonej uszczelce pod głowicą) to ciężki temat -nagrzewnica może już nie wstać z normalną wydajnością.
Są płukanki do układu chłodzenia -często stosuję ale nie przy zawalonych układach. Jakbym to widział u Ciebie?
Płukanka zgodnie z zaleceniami na opakowaniu(np. Prestone), potem KONIECZNIE dokładne wypłukanie układu bieżącą wodą(no wiem -zima itp. cudów jednak nie ma) i przedmuchanie sprężonym powietrzem. Łącznie z blokiem silnika(znowu -KONIECZNIE). Wypięcie centralki i dokładne wypłukanie z niej ciśnieniem w obie strony syfu na ile to możliwe naprzemiennie z dmuchaniem kompresorem. Najlepiej strumieniem "szarpiącym", czyli rytmicznie ściskamy węża z wodą i puszczamy to wtedy szarpnięcia nieco skuteczniej odrywają resztki.
W jednym z droższych aut, gdzie naprawdę wymiana nagrzewnicy to cholerna robota puściliśmy detergenty na wyizolowanym obiegu z dołączoną do niego pompką tzw. obiegową na 12v, oraz załączonym w obieg podgrzewaczem. No i odstojnik dodany. Po iluś tam godzinach było dużo czyściej ale to naprawdę było już z musu.
Oczywiście najpierw sprawdzasz, czy termostat jest ok i czy odpowietrzony. Jaki stan pompy wody -znasz go, czy domniemania tylko?
: 21 gru 2012, 08:58
autor: jarekgorski1
zrobiłem tak jak pisał kolega nie dokręciłem zbiorniczka efekt jeszcze gorszy nie grzał wcale w silniku prawie się gotowało a chłodnica zimna i ten wąż na dole zimny