[B3]przeróbka na Gaźnik Keihin I b+g problem z benzyna
: 16 gru 2012, 22:01
autor: mazak
Witam.
Tak jak w temacie mam problem z gaźnikiem Keihin. Wczesniej moja osiemdziesiątka zasilana była wtryskiem mechanicznym JN + LPG. Jednak nie odpalała mi na benzynie i dusiła się czasami na gazie. Mechanicy odsyłali mnie między sobą mowiąc " Tak musi byc" . Póżniej sam zauważyłem że wszystkie wtryski są rozwalone i wpuszczają lewe powietrze. Zdenerwowałem się i zakupiłem gaźnik + dodatki niezbędne do przeróbki. tj.nowa pompa mechaniczna, kolektor,głowica,obudowa filtra itd. Wszystko byłoby fajnie gdyby odpalał mi na benzynie. Po założeniu miksera i wyregulowaniu reduktora na gazie palił na dotyk i bardzo fajnie śmigał. Jenak na benzynie dalej nie. Zrobiłem tak na samym gazie około 300km. Bez żadnych problemów. Schody zaczęły się gdy nastały mrozy. Zamarzł parownik i tutaj wlasnie przydałaby sie benzyna. Dałem wiec auto do mechanika. Trzymał je tydzień. Powiedział ze niesprawna była miedzy innymi pompka przyśpieszacza. Ale zarzekał się, że zrobił wszystko i bedę juz jezdzil. Powiedział tylko ze musze wymienic przelacznik b/g(ktory jest nowy). Otwiera normalnie zawory i zamyka. Zapłaciłem mechanikowi 200zł. Tylko gdy wyjechałem od ów mechanika auto zaczeło sie dziwnie zachowywac nawet na gazie. Szarpało gasło na wolnych obrotach, nie wspominiając o benzynie ktora wgl nie działa. Jestem załamany ponieważ włozylem w to auto duzo pracy, pieniedzy i serca. I nadal nie mogę nim jezdzic. Nie wiem czy mam się poddac czy walczyc dalej.Gdy chce odpalic na gazie musze dac przelacznik na zero i wtedy odpalajac szybko przelaczyc na gaz. Tak jakby go zalewało gazem i benzyną Proszę o pomoc. Może znacie jakiegoś dobrego mechanika w mojej okolicy .
: 16 gru 2012, 22:41
autor: Wino
Po pierwsze poszukaj kogoś kto zajmuje się gaźnikami po drugie odłącz najpierw gaz i wtedy walcz z benzyną. A jeśli auto auto podaje ci benzynę i gaz naraz to możliwe że właśnie zaworek zamykający dopływ paliwa jest walnięty wtedy auto będzie szarpać i się krztusić dwoma paliwami. Najlepiej zakręć gaz na butli i spróbuj odpalić na PB jeśli nie będzie chcial odpalić to odpinaj wężyki od pompy po gaźnik i sprawdź gdzie dochodzi paliwo. Jeśli do gaźnika dochodzi to trzeba go rozkręcić sprawdzić zawór iglicowy i ustawienie pływaka. Jak ogarniesz PB to wtedy jedź do dobrego gazownika na regulację gazu i nie pozwól mu kręcić przy gaźniku regulacja ma być na parowniku i śrubie przy wężu doprowadzającym gaz.
: 16 gru 2012, 22:54
autor: mazak
Dzięki za odpowiedź Wino o gazie to wiem, że regulacja parownikiem i zaworem na wężu. Sam to zawsze robiłem, palił i śmigał na gazie idealnie. Co do zaworków to nie przepuszczają, ponieważ sprawdzałem. Cała instalacja moim zdaniem jest sprawna. Ten mechanik też mówił, że zrobił a jednak nie. Moim zdaniem wina stoi po stronie gaźnika. może przepustnica czy coś. Jutro o 8 rano jadę do tego mechanika niech to poprawi albo odda pieniądze bo 200zł piechotą nie chodzi. A jeżeli się orientujesz to przy tych gaźnikach montowane były takie puszki/naczynia wyrównawcze montowanie przy głowicy, ponieważ one nie mają powrotu. Jedna osoba z forum poleciła mi zeby dac po prostu trojnik i odplywa dac mniejszy przekrój. Wiec tak zrobiłem. może to wina tego ze nie mam tego naczynia? Ale co z gazem? Dałem mu auto sprawne w 100% na gazie, a gdy je odebrałem jest do niczego. Mowi ze nie ruszał gazu, tylko gaźnik. Wiec co moze byc w gazniku ze nawet nie jedzie na gazie dobrze?
[ Dodano: 2012-12-16, 22:56 ]
A i jeszcze jedno jak dam na gaz albo pb to albo tym zalewa i musze wypalic albo tym. tak jakby. nie ze tym i tym na raz .
: 16 gru 2012, 23:23
autor: Wino
Na dole gaźnika są takie dwie klapki nie wiem jak one się fachowo nazywają możliwe że to właśnie one nie otwierają i nie zamykają się poprawnie bo nie widzę innej możliwości przecież gaz tylko przelatuje przez gaźnik razem z zasysanym powietrzem tak więc w tym przypadku tylko one są odpowiedzialne za dopływ LPG z Powietrzem do kolektora.
: 17 gru 2012, 12:35
autor: marko
Zamiast tego trójnika poszukaj oryginalną puszkę , rozdzielającą benzynę na gaźnik a nadmiar dającą spowrotem do baku . Puszka ta daje powrót paliwa przy odpowiednim ciśnieniu , jeżeli jej nie ma to praktycznie bez oporów paliwo wraca do baku a niewiele z niego może docierać do gaźnika .
Z gazem może być problem z odpowiednim wyregulowaniem ( I generacja - regulacja registrem na rurze + bajpas na parowniku , II generacja - ustawienie odpowiednie w sterowniku zakresu pracy silnika krokowego + regulacja bajpasa , bajpas w dużym stopniu odpowiada za wolne obroty )
: 17 gru 2012, 21:52
autor: Slawo777
Kolega WINO może mieć rację bo benzyna musi mieć powrót do baku na 100%.
Posłużę się moim zdjęciem ale mógłbyś kolego Mazak zrobić poglądowe zdjęcie Twojego silnika
: 19 gru 2012, 19:56
autor: mazak
Zdjęcie postaram sie zrobic jutro. Tę o to puszkę wyrównującą skołowałem. Kumpel miał taką 80 na części wiec wziąłem. Podłączyłem ją, jednak dalej to samo. Spotkałem starego znajomego i okazało się ze on ma seryjną 80 na gaźniku. rocznik 88. Dał mi namiar na swojego znajomego, który mu regulował i robił wszystko w jego furce. Bardzo go chwalił. Dodam tyle ze w wakacje byl tym autem w Paryżu i nic go nie zawiodło. Umówiłem się z wyżej wymienionym mechanikiem po świętach, powiedział ze powinien to rozwikłać.
Już mam tego dosyć. Myślę że on temu podoła, w innym wypadku będę musiał się pozbyć swojej niuni chociaż bardzo tego nie chce.
Zawsze jak pale auto na gazie. Bo na benzynie nie ma mowy to musze dac przelacznik na gaz, po czym na pozycje 0 czyli wypalanie z komory, krecic rozrusznikiem i jak zalapie resztki gazu to szybko przelaczyc na gaz i wtedy zaskakuje i jedzie chociaz czasami tak jakby sie dusil. Poprzedni mechanik strasznie pomieszal w tym gazniku. Wczesniej po mojej przerobce na gazie jezdzilo i palilo sie wysmienicie nawet w lekkie mrozy.
[ Dodano: 2012-12-19, 19:58 ]
A właśnie mam jeszcze jedno pytanie. Jak nazywa się ta puszka wyrównująca? Wie ktoś może?
: 19 gru 2012, 21:15
autor: Wino
Ta puszka to po prostu specyficzny filtr paliwa Tak nazwał go kiedyś mój mechanika ale w książce pisze że jest to zasobnik paliwa.
Nie chciało mi się czytać całego tematu ale na tą część ze zdjęcia mówi się także akumulator paliwa. Zadanie ma podobne jak regulator ciśnienia przy silniku na wtrysku czyli wypuścić nadmiar paliwa który "nie trafia do silnika" do baku.
Właśnie te dwa gadżety są stosowane w obu przypadkach pomp benzynowych stosowanych w układach dodatkowo zasilanych LPG.Twój zwał jak zwał MAZAK odpowiedni do naszych silników,cena też dość znośna. Pozdrowienia
: 19 gru 2012, 22:42
autor: Audi 80 Polska
A po przeróbce na gaźnik wymieniłeś przełącznik benzyna-gaz na taki dedykowany do silników gaźnikowych?
: 20 gru 2012, 21:54
autor: mazak
Tak. Przełącznik jest wymieniony. Wszystko przełącza/zamyka zawory i otwiera.
Po świętach jadę do tego mechanika czyli kumpla mojego znajomego . Może on to w koncu rozwikła. A tymczasem Wesołych Świąt : )
: 20 gru 2012, 22:07
autor: LUPO
zastanawia mnie jedno czemu go nie przerobiłeś na jednopunkt?
: 20 gru 2012, 22:08
autor: Slawo777
Wesołych Świąt Kolego i Naprawienia auta Hmm jedno punkt z jego poprzednią wersją,coś by mogło z tego być.Albo kupno gaźnika Pierburg zamiast Keihina