Strona 1 z 2

[ABK] Nie odpala

: 17 gru 2012, 22:30
autor: hauzer
Witam wszystkich. Mam taki problem ze swoja audiczka a mianowicie po wymianie rozrzadu zaczeła ciezko palic na PB na LPG tak wmiare ale falowala na obrotach. Wiec myslalem ze to wina złego wyregulowania zapłonu lecz okazało sie to nie prawda. Zapłon dobrze ustawion. Na PB auto odpalalo na 1s ale gaslo teraz juz nie odpala na gazie wczesniej odpalalo i mozna bylo wyjechac z garazu i potem wjechac chodz po dluzszej pracy gdy nabrala temp juz nie odpalala. Powiem wam jeszcze ze autko jest odrestaurowywane ponieważ stało 2 lata pod orzechem u pewnej osoby bo nie miala pieniedzy zeby nia dalej jezdzic ponieważ zakupił mieszkanie i po 2 latach postanowil ja sprzedac. a ze była to okazja wiec ja zakupiłem za smieszne pieniadze. Autkiem dojechalem na kolach do domu stoi w garazu wymienione filtry oleje swiece kable kopulka palec czujniki niebieski i bialy. Powiedzcie co moze byc i co mam posprawdzac. Aaa bylbym zapomnial pompka pracuje jak przekrece kluczyc po jakis 2/3 s sie wylacza. Pozdrawiam i zycze szerokosci oraz czekam na wasze odpowiedzi i propozycje.

: 17 gru 2012, 22:58
autor: bartekj
Miałem to sam. Po wymianie silnika normalnie odpalał. Dojechałem do domu umyłem go i na drugi dzień nie chciał zapalić. U mnie winny był aparat zapłonowy a dokładnie jeden z kabelków co idą do palca był naderwany.

: 18 gru 2012, 16:09
autor: Francis1982
Mam pytanie.
Jak ktoś sprawdził ustawienie zapłonu skoro auto nie odpala? Statycznie (silnik nie uruchomiony) nie da się sprawdzić ustawienia zapłonu (zgodnie z procedurą).
W sumie się da ale pod warunkiem, że ktoś blokował koło wałka pośredniego (podczas wymiany rozrządu) i zna silnik. Sam robiłeś rozrząd?

No i jak silnik stoi na znakach? Znaczy koło zamachowe znak 0 na równi z odlewem, po drugiej stronie koła wałka rozrządu jest kropka i ona ma się pokrywać z krawędzią głowicy po stronie alternatora i na obwodzie aluminiowego korpusu aparatu zapłonowego masz kreskę i powinna być ona minimalnie na prawo od środka palca rozdzielacza.

Tylko znak na aparacie możesz sprawdzać pod warunkiem, że nikt nie kopał w aparacie i go nie obracał. W przeciwnym wypadku trzeba tak nim minimalnie pokręcić (bez uruchamiania) żeby go odpalić.

Potem procedura ustawiania zapłonu jak trzeba.

: 19 gru 2012, 18:11
autor: hauzer
powiem tak. Rozrzad robilem sam z bratem mechanikiem. Jest to moje 1 auto. I wszystko ustawilismy na znakach. Nawet pojechalem po dobrego mechanika ktory zna sie na tym typie silnika i nawet sciaglismy pokrywe zawprow i wszystko wskazalo ze jest ok. Kopulka jest nowa tak samo palec. Dziwne bo auto wczesniej pracowalo a teraz juz nie chce wgl odpalic.;/

: 19 gru 2012, 19:08
autor: Francis1982
Dalej mi nie odpowiedziałeś na pytanie.
Blokowaliście koło wałka pośredniego?
Nawet różnice między twardością i zużyciem paska z blokowaniem koła powodują trzęsienie silnikiem. Jak walnęliście się o ząb lub 2 nie daj Boże to nie uruchomisz silnika. Mowa o kole na wałku pośrednim, który nie ma żadnego oporu w przeciwieństwie do koła wałka rozrządu gdzie jest troszkę trudno obrócić mimo woli.

[ Dodano: 2012-12-19, 19:15 ]
W przyszłości polecam przed wymiana rozrządu ustawić silnik w punkt zero i zaznaczyć sobie korektorem znaki gdzie każde z trzech kółek się znajdowało. To bardzo pomaga. Jeszcze na założonym pasku.

Ja w swoim ABK robiłem też ślady na samym pasku, przykładałem drugi i nawet na nich zaznaczałem. I nigdy z rozrządem nie miałem żadnych problemów.

Czyli jak zaznaczałem kółko to również zaznaczałem pasek. I nie ma bata żeby nie odpalił.

Tymczasem rozciągnięcie paska po czasie może skutkować minimalnym przestawieniem zapłonu bo sam tego doświadczyłem, że przy zblokowanych wszystkich kołach jednak są minimalne różnice. Wówczas trzeba zapamiętać, kiedy i gdzie (a najważniejsze w którą stronę) coś nie pasowało. I dokonywać korekcji, zwykle zapłonu.

Prościej nie umiem wytłumaczyć.

[ Dodano: 2012-12-19, 19:28 ]
Wymieniałeś kable po rozrządzie?
Kolejność 1342. Znaczy kabel z kopułki z miejsca najbliżej krawędzi głowicy koło czujników ma iść do pierwszego (najdłuższy), następny w prawo ma iść do trzeciego (drugi jeżeli chodzi o najkrótsze), trzeci do czwartego cylindra (chyba najkrótszy) i ostatni do drugiego cylindra (trzeci pod względem długości).

: 21 gru 2012, 21:08
autor: hauzer
tak bylo blokowane i wszytko ok. przed wymiana tez zaznaczone zostaly punkty zero i zeby jak powinno byc. obrocic jest trudno ale da sie obcic.
20,12,2012
Panowie wiec tak. Teraz odpala na gazie ale raz odpala raz nie
jak nie mogla odpalic to wziolem ja na pych i odpalila. na benzynie spada z obrotow i gasnie i nie odpala.

21,12,2012
dzisiaj natomiast odpalila na benzynie i chodzila rowno po 3 minutach zgasla i odpalila znow i przelaczylem na gaz chodzila ale zaczela spadac z obrotow i wkoncu przelaczylem na benzyne i wkrecilem ja na 3 tys/obr i przez chwile chodzila rowno ale po chwili stracila moc i obroty spadaly oraz zaczely sie drgania. Mam takie podejrzenia ze to moze byc cewka. przekaznik 30 dobry jest. Nie wiem jak sprawdzic cewke moze ktos mi podpowie.

[ Dodano: 2012-12-21, 21:09 ]
podejrzewam ze moze byc tu czujnik halla albo cewka

: 22 gru 2012, 10:46
autor: Francis1982
Skoro nie odpala w ogóle na benzynie a na gazie odpala a raz nie zajrzyj w układ paliwowy. Czy paliwo wchodzi do listwy.

Możesz też zobaczyć iskrę. Wyjmij wszystkie świece i weź jedną przykręć gdzieś do głowicy, podepnij by była umasiona i kręć rozrusznikiem. Jak będzie dobrze iskrzyć to znaczy, że winy trzeba szukać w paliwie.

Co do paliwa. Jak będziesz kręcił to powąchaj później otwory w głowicy czy doszło tam paliwo. Podczas kręcenia silnik może wypluwać chmurke paliwa z powietrzem. Powinieneś wyczuć. Najlepiej robić to we dwóch. Jak nie wyczujesz paliwa masz winowajcę.

Listwę wtryskową masz elektryczną tak więc coś może odcinać wtryski.

: 23 gru 2012, 15:45
autor: hauzer
wiedz tak paliwo dochodzi do listwy. i tak samo wypluwa chmure z komor spalania.
Ale jest taka sytuacja ze w piatek jak mi odpalila to chodzila az sie nei zagrzala troche. i myslalem ze to bedzie wina cewki. lecz okazalo sie ze to nie jej wina i teraz stawiam na czujnik halla co myslicie moze byc to on.?

: 23 gru 2012, 20:49
autor: Francis1982
Czujnik halla albo działa albo nie.
Zobacz jeszcze kostkę stacyjki bo rozumiem że raz jest iskra a raz jej nie ma.
Jaki masz gaz? Sekwencję czy starszą generację? Chociaż wówczas by fiksował na gazie również.

Jak się ma sytuacja z gazem. Że raz odpala a raz nie. Sekwencja nie powinna odpalać jak PB nie odpala. Chyba, że masz starszą generację gazu i zepsuł się zawór wyłączający gaz i możesz dostawać oba paliwa i na tym na pewno nie będzie chodził.

No i kręceniem zobacz jak się zachowuje iskra i w środkowy idący do cewki możesz wpiąć świecę i sprawdzić jak iskrzy przy kręceniu. Ma iskrzyć oczywiście 4 razy szybciej niż na pojedynczym cylindrze.

A jak odpalisz na gazie (czyli masz jednak starszą generację bo w sekwencji nie ma takiej opcji) i przełącz na benzynę i napisz co się dzieje.

: 26 gru 2012, 16:04
autor: hauzer
starsza generacje jedno punktowa. jak odpali na gazie i chce przelaczyc na benzyne to spada z obrotow i gasnie. Ostatnio co mi odpalila na benzynie i trzymala rowne obroty to ja troszke przegazowalem i ustabilizowaly sie obroty i trzymala caly czas 1000 ale po chwili pracy zgasla i tak ja jeszcze raz odpalilem noi zgasla sprobowalem kilka razy na benzynie i na gazie i raz odpalila raz nie a potem to juz wogole nie odpalila. a da sie jeszcze jakos sprawdzic ten czujnik hala.|?

: 26 gru 2012, 19:02
autor: Francis1982
Gdyby to był hall nie chodziłby też na gazie. Może szwankuje ci zawór odcinający paliwo (właściwie moduł wyłączający wtryskiwacze benzynowe). Tam szukałbym przyczyny. Trzeba by odpalić autko na gazie i zobaczyć jak maja się czasy wtrysków PB pdczas pracy na lpg. Tylko trzeba by zobaczyć bloki pomiarowe podczas pracy. Zrobić screeny i może coś sie ujawni co wyłącza ci wtryskiwacze.

: 26 gru 2012, 20:29
autor: gad07
witam a ja obstawiam na zle ustawiony zapłon albo sorki za wyrazenie skopana wymiana paska . Bo skoro przed wymiana chodzila bez zarzutu to nie ma co szukac po winie wtryskow itp tylko wina zaplonu a jest to silnik bardzo czuly na delikatne zmiany cos o tym wiem bo sam kiedys mialem problem z zaplonem po wymianie halla wiec u ciebie tez obstawiam zly zaplon powinienas popuscic aparat i go lekko przestawic w lewo lub w prawo i zobaczyc czy ci odpali i bedzie chodzic jak ci sie tak uda zeby chodzila to pozniej zostaje ustawienie zaplonu i smigasz bez problemow Powodzenia :)

: 27 gru 2012, 14:50
autor: paw1131
Witam,

Przydałby Ci się kolego mechanik, który by obejrzał Twój silnik. Na forum możemy tylko podpowiedzieć. Według mnie jak samochód nie odpala to trzeba sprawdzić dwie rzeczy:
* czy paliwo dochodzi do wtryskiwaczy (bez niego nie odpali)
* czy jest odpowiednia iskra (najważniejsze w benzyniaku)

Są to podstawowe elementy. Później musisz przejść do sprawdzenia tego zapłonu, jeśli ktoś za przeproszeniem spieprzył sprawę, to lipa, zawory mogły dostać i bez ściągania głowicy się nie obejdzie. Ale to najgorszy scenariusz. Jeśli auto dobrze chodzi na gazie i nie słychać grania to nie jest źle. Również sprawdź kabelki do silniczka krokowego (od jest odpowiedzialny za regulację obrotów na biegu jałowym), ale nie tylko. Bez sprawnego silnika krokowego nawet możesz nie zapalić auta, gdyż on dostarcza dla w Twoim ABK powietrze do komór spalania.

W celu sprawdzenia ustawienia rozrządu :
podnieś auto i wbij bieg 5, kręć kołem do przodu aż znaki na wzierniku koła zamachowego się pokryją, powinny się również pokryć na kole wałka rozrządu i kole pośredniczącym.

W celu sprawdzenia ustawienia kąta wyprzedzenia zapłonu potrzebujesz lampy stroboskopowej.

Napisz jak sprawdzisz ustawienia rozrządu, jak nie wiesz jeszcze jak to dokładnie sprawdzić lub nie wiesz gdzie są znaki to pisz.

Jak rozrząd będzie poprawnie ustawiony to elementy układu zapłonowego oraz krokowy do sprawdzenia.

Gdyby czujnik halla nie działał, to auto wcale by nie odpaliło, gdyż "to on powoduje, że jest iskra".

: 28 gru 2012, 12:33
autor: hauzer
mechanik byl i sam sprawdzial w niej ustawiony rozrzad i zaplon. i sie zdziwil ze jest dobrze ustawiony. Mowil mi ze albo cewka padla albo halla. no ale trzeba tez odpiac listwe o s[rawdzic czy dochodzi paliwo. paliwo dochodzi. auto teraz nie odpala ani na benzynie ani na gazie. iskre jakas daje sprawdze jeszcze ta iskre odrazu z cewki.

: 28 gru 2012, 14:14
autor: paw1131
Sprawdzałeś, czy przypadkiem kable WN są prawidłowo włożone do kopułki ?

1342 - kolejność zapłonu w ABK, palec w aparacie zapłonowym obraca się w prawo :)

Może właśnie tam jest problem, skoro rozrząd dobrze ustawiony i zapłon.

Jeśli to będzie okej, to wyjmij aparat zapłonowy i włóż go w prawidłowej pozycji do silnika. Pamiętaj, że na pewno pomylisz się o pewną ilość stopni, lecz auto wtedy powinno zapalić.

Przed wyjęciem aparatu ustaw zapłon na wszystkie znaki, a palec po włożeniu powinien wskazywać I cylinder. Ustaw czop ustalający wałka pompy oleju w otworze rozdzielacza zapłonu równolegle do wału korbowego.

Uwaga, nie zmieniaj położenia wału korbowego po wymontowaniu rozdzielacza.

Jak sprawdzić to co napisałem powyżej, to będzie można przejść do sprawdzenia tego halla poza silnikiem.

Jeśli wcześniej nie wyjmowałeś aparatu lub nie wiesz jak to zrobić to daj to mechanikowi. Zapłon w tym silniku nie jest łatwy do ustawienia, to co ja Ci opisuję to sposób odpalenia auta, potem trzeba wziąć lampę stroboskopową i ustawić do do stopnia :)

Możesz ewentualnie sprawdzić poziom ciśnienia sprężania (wtedy będziesz wiedział, że wszystko w głowicy cacy).