Strona 1 z 1

[80 B3 1.8 DZ] obroty + spalanie

: 11 wrz 2007, 01:44
autor: pudi00
Witam !!
Jestem posiadaczem Audi 80 1.8 DZ z 1992r od kwietnia tego roku i od samego poczatku posiadania mam problem nad którym mój mechanik rozkłada ręce więc do kogo się zwrócę jak nie do was koledzy. Otóż po kupnie auto chodziło ok do momentu jak się nie rozgrzało
w momencie osiągnięcia temp ok 90 stopni silnik np na biegu jałowym utrzymywał obroty lekko poniżej 1000 po czym skokowo się obniżały w dół aż do momentu dzwonienia w silniku i skokowo podnosił obroty powyżej 1000 po czym wracały na ok 950 chwile się utrzymały i zaczynało sie od nowa spadanie (na zimnym silniku to nie występuje wogóle), w ruchu ulicznym przy używaniu hamulca czy kierownicy doprowadzało do całkowitego zgaszenia silnika, W tym czasie spalanie samochodu wynosiło ok 6,5 l w trasie (benzyny). W dobrej wierze oddałem auto w najlepsze ręce jakie znam (mój mechanik :)), po powrocie w moje ręce (dokonano regulacji) w aucie obroty przestały szaleć ale normalna praca silnika to była przy rozruchu w zakresie 1800-1200 a auto zaczeło spalać 13 l bęzyny, auto ponownie wruciło do mechanika czego rezultatem jest obecnie to ze obroty wariują jak na początku przy temp ok 90 stopni i spalanie w trasie ok 10 l, dodatkowym rezultatem ostatniej regulacji jest wariujacy wskaznik temp. raz działa raz nie albo działa połowicznie tzn nie działa a jak sie juz załącza wiatrak to pokazuje lekko powyzej 50 prosze was o rade bo naprawde jestem zadowolony z zakupu ale ta uterka coraz bardziej mnie dobija zwlasza w trasie jak silnik gasnie i braknie hamulca i wspomagania a jeszcze bardziej jak musze tankowac auto

: 11 wrz 2007, 08:48
autor: silentfox
wiec masz silnik dz z ukladem wtryskowym k-jetronik i za wolne obroty odpowiada krokowiec a dokladnie zawor stabilizacji biegu jalowego i od niego nalezy zaczac.

na wolnych obrotach po jego odlaczeniu silnik powinien zgasnac, jezeli niegasnie wez go do domu i zalej na noc nafta rano popsikaj wd-40 i powinnien dzialac ->ew uzywka 150zl

wkazdym badz razie sprawdz ten zawor

: 11 wrz 2007, 09:03
autor: pudi00
jesli moge zapytac to w ktorym miejscu jest mniej wiecej ten zawor ?? Zajzalem tez do ksiazki Dieter Korp'a i w specyfikacji tego silnika jest zaznaczone ze nie posiada on Układu sterującego stabilizację obrotów

: 11 wrz 2007, 13:11
autor: silentfox
daj foto silnika to ci zaznacze gdzie jest.

[ Dodano: 2007-09-11, 13:22 ]
wiec jest tak jak piszesz niemasz zaworu stabilizacji biegu jalowego taki jest w silnikach z uklade ke-metronik
przepraszam za niedociagniecie
:arrow: a u ciebie jest zawor dodatkowego powietrza i on odpowiada za wolne obroty strona

w ksiazce nastronie nr 97, na samej gorze

: 11 wrz 2007, 17:08
autor: tryni81
raczej strona 103

: 11 wrz 2007, 20:10
autor: silentfox
Obrazek
tu jest ten zawor dodatkowego powietrza

a na stronie jest zawor stabilizaji i ty go niemasz

od strony 94 sa opisane poszczegolne podzespoly
pozdrawiam

: 11 wrz 2007, 21:10
autor: tryni81
Obrazek
dół strony rys po prawej
sprawdź jeszcze szczelność przewodów gumowych dochodzących do regulatora może są przetarte

: 12 wrz 2007, 09:36
autor: silentfox
tryni81, on ma silnik dz i ma zawor powietrza dodatkowego, a ty mu pokazujesz zawror stabilizacji biegu jalowego :arrow: ktorego on niema

niemieszajmy chlopakowi w glowie :-/

: 12 wrz 2007, 16:57
autor: pudi00
coprawda troche sie zmieszalem po tych postach :-) ale w końcu wziołem książke w ręce podniosłem maskę i pooglądałem sobie co mam. Teraz to juz tylko czekam na jakas lepsza pogode bo niestety garazu nie posiadam :-( , albo poprostu oddam swojemu zaufanemu mechanikowi i przekaze kilka waszych sugesti w kocu co kilka doswiadczonych głów to nie jedna. A tak polemizując to w ksiazce znalazlem jeszcze cos takiego jak zawór dwudrożny który podnosi obroty jak spadną ponizej 700. Czy ewentualnie on moze robic cos takiego ??
Ewentualnie czy możecie w prosty spoób opisać jak działa zawór powietrza dodatkowego ?

: 12 wrz 2007, 20:46
autor: wolfik
Zawór powietrza dodatkowego jak i wtryskiwacz rozruchowy w K-Jetronic jest całkowicie zbędny i nawet jak wysiądzie to nie będzie problemu.Sam od lat mam te dwie rzeczy odłączone i silnik działa spoko.
Co do zaworu dwudrożnego to regulację robię w następujący sposób:
odłączyć wtyczkę od zaworu i ustawić normalne obroty ciepłego silnika w granicach 850 obr/min.
włączyć zawór i po problemie.
Sprawdzenie czy poprawnie działa to na rozgrzanym silniku włączyć jak najwięcej odbiorników prądu(światła, ogrzewanie szyby tylnej, radio) i zobaczyć jak spadną obroty czy zawór automatycznie je podniesie.

: 12 wrz 2007, 21:25
autor: pudi00
odłączone tzn. masz wypieta wtyczke z kablem czy wogole usuniety i jakos zesztukowane rurki ? codzi mi zawor dodatkowego powietrza ? i ewentulanie ile Ci pali przy ominieciu tych elementów ?

: 13 wrz 2007, 12:21
autor: wolfik
Wyjęty jest całkowicie, a rurki zaślepione.Spalanie o dziwo jest niższe.W tym zaworze jak byś rozebrał jest element grzejny elektryczny dość topornej budowy żrący prąd na zimnym silniku w sposób drastyczny.

: 13 wrz 2007, 12:32
autor: WOJTEK26
pudiOO gdybyś potrzebował ten zawór powietrza dodatkowego to mam taki za 60zł jak dla klubowicza