Strona 1 z 2
[B4 ABT] Problem z odpalaniem
: 21 gru 2012, 22:12
autor: patrykzs
Witam, miałem problemy z odpalaniem i dużym spalaniem w moim Audi, ze spalaniem udało się wrócić do normy ale zostało mi odpalanie, jak samochód ciepły to przekręce kluczyk i od razu mogę puścić, pali idealnie, ale gdy się trochę ochłodzi no to wtedy już muszę kręcić rozrusznikiem. Podczas usuwania tych usterek zostały wymienione,przewody zapłonowe, świece, kopułka, sonda lambda, tps, podstawa wtrysku, i niebieski czujnik z serwisu bo takiego za 13zł nie byłem pewny, ciśnienie paliwa mierzone wyszło 1.1 bar. Macie może pomysły czemu ten samochód nie chce tak palić jak jest zimny?
: 22 gru 2012, 17:18
autor: Slawo777
Zobaczył bym na aparat zapłonowy czy daje iskrę na zimnym i nie wilgotnieje przypadkiem.Tylko nie wykręcaj nowych świec bo szkoda ruszać.Na jakiś lewych sprawdź.Sprawdziłbym też cewkę wysokiego napięcia.Ktoś mi kiedyś powiedział że aparat zapłonowy w audi jet nieśmiertelny.Mnie padł aparat. Z tym że też wymieniłem wcześniej świece kable kopułkę i palec.Palec wymieniłeś?Przepatrzył bym również styki wszystkich przewodów związanych z zapłonem i masę,kable lubią śniedzieć.No ale powód może być zawsze gdzie indziej
: 22 gru 2012, 18:50
autor: patrykzs
Palca nie zmieniałem bo brat mówił że jest dobry, ale zmienię po świętach, tylko czy to może być wina palca że na zimnym gorzej pali? Brat jeszcze faktycznie mówił o aparacie, ale to dopiero po wymianie palucha i zobaczeniu co się dzieje. dzięki
: 27 gru 2012, 17:06
autor: Slawo777
Jesteś ze Szczecina więc nie uwierzę że nie masz dostępu do dobrego i taniego szrotu
Kupić umówić się na zwrot rozruchowy cewkę i aparat zapłonowy i sprawdzić Cewkę na starym aparacie.Starą cewkę z świeższym aparatem Później obie nowsze.Oby to był ten palec
: 27 gru 2012, 22:34
autor: Jarewa
patrykzs pisze:Macie może pomysły czemu ten samochód nie chce tak palić jak jest zimny?
ABT nie pali od strzała, tak że nie rozpędź się w eliminacji przyczyny. Brak wtrysku rozruchowego, monowtrysk to są główne przyczyny palenia dłużej gdy zimny bo taka jego natura.A na ciepłym pali jeszcze bez problemów od strzałą bo w kolektorze ssącym jest jeszcze mieszanka (paliwo) i dopóki nie odparuje i nie ucieknie to będzie palił dobrze.
Książki podają że na postoju przy włączonym zapłonie co minute jest kropelka paliwa z wtrysku i podają że przed uruchomieniem odczekać ileś tam czasu, chciałem to sprawdzić kiedyś ale za chiny nie chciało mi się czekać
Chyba że mówisz o większym czasie kręcenia niż 2sek.
: 28 gru 2012, 14:46
autor: paw1131
patrykzs pisze:Witam, miałem problemy z odpalaniem i dużym spalaniem w moim Audi, ze spalaniem udało się wrócić do normy ale zostało mi odpalanie, jak samochód ciepły to przekręce kluczyk i od razu mogę puścić, pali idealnie, ale gdy się trochę ochłodzi no to wtedy już muszę kręcić rozrusznikiem.
Ile sekund musisz kręcić, aby zapalił za pierwszym razem i czy auto potrzebuje więcej prób niż jedna ?
: 28 gru 2012, 18:42
autor: marszall
po 1. sprawdź czujnik temperatury płynu chłodzącego niebieski albo jak masz sprawny i pewny 100% to podmień (ew. możesz go odpiąć i spróbować odpalić gdy nie chce)
po 2. sprawdź adaptacje ew. wyzeruj je
: 28 gru 2012, 22:28
autor: patrykzs
Cewkę faktycznie jak go kupiłem to siedziała w nim jakaś chinszczyzna ale jeszcze nie podmieniałem, palec wymieniłem dalej pali tak samo, ze 2-3 sekundy muszę go pokręcić zimnego, czujnik niebieski mam sprawny bankowo, a z tymi adaptacjami to o co chodzi można dokładniej? Kolego Jarewa, żaden ABT zimny nie odpali od strzała?
: 28 gru 2012, 22:41
autor: Jarewa
patrykzs pisze:Kolego Jarewa, żaden ABT zimny nie odpali od strzała?
Żaden (sprawny na PB) niby dla czego ma palić od strzała? Pomyśl o tym co pisałem długi kolektor ssący brak dawki rozruchowej.
: 28 gru 2012, 23:02
autor: marszall
Długi kolektor? A widziałeś kolektor w 1.8 KR? mi na gazie palił od strzała a gaz miałem za przepustnicą
: 29 gru 2012, 10:27
autor: Jarewa
Tu można dyskutować nie znając szczegółów , po pierwsze to mechaniczny wtrysk i zależy od generacji gazu ( niektóre mają dawkę przed uruchomieniem szczególnie generacje I)
: 29 gru 2012, 10:34
autor: patrykzs
A więc oczytałem się na temat mono-motronica i on ustala dawkę rozruchową na podstawie czujników. Wyczytałem też w dokumentach że czujnik zasysanego powietrza gdy jest coś z nim nie tak przyjmuje wartość 20*C, a ja z tą wtyczką od wtrysku miałem coś nie tak więc zejdę i niedługo i zobaczę o co tam chodzi.
: 29 gru 2012, 10:45
autor: marszall
Jarewa pisze:Tu można dyskutować nie znając szczegółów , po pierwsze to mechaniczny wtrysk i zależy od generacji gazu ( niektóre mają dawkę przed uruchomieniem szczególnie generacje I)
ja mówie o odpalaniu na gazie gdzie blos był daleko przed zaworami, długość dolotu to napewno nie powód długiego krecenia
Zresztą to jest gdybanie mi pali od strzała niezależnie od stanu a mam taki sam silnik
najlepiej jak autor tematu nagra film jak to wygląda
: 29 gru 2012, 16:52
autor: patrykzs
To jutro rano jak będzie zimny to zejdę i nagram filmik i nagram drugi jak będzie ciepły.
: 29 gru 2012, 17:08
autor: GerB3
Jarewa pisze:ABT nie pali od strzała,
Zgadzam się z kolega, PM czyli też monowtrysk nie zapali od razu tylko po chwili czyli tak jak mówisz z 2s. Z kolei mam porównanie do mechanicznego JN i on odpala dosłownie natychmiast, ale 4wtryski plus rozruchowy wyższe ciśnienie paliwa. Wg mnie długosc kolektora nie ma tu aż tak wpływu na odpalanie co sama różnica miedzy mechanicznym a jednopunktem. I chociażby nie wiadomo co wymienił to i tak na zimny zwłaszcza teraz jak jest -10-15* to bedzie kręcił długo.
Ciepły monowtrysk odpala jak zimny wielopunkt :mrgreen:
Mnie tak na zimnym odpala jak jest powyzej 8-10* ciepła:
http://w471.wrzuta.pl/film/7e4wne0k0j7/80_1.8s_pm