Strona 1 z 1
[B4 ABK] Problem z odpaleniem
: 22 gru 2012, 14:11
autor: teko
Witam.
Nadeszła zima i zaczęły się kolejne problemy:)
Jak zakręcę to szybko odpali, ale zaraz gaśnie. Muszę 3 razy przekręcić kluczyk i dopiero odpali. Obroty rosną do 2000 i spadają na ok 1200. Czy powinno być tak z tymi obrotami? Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Podejrzewam, że gdzieś paliwo ucieka. Tylko teraz zastanawiam się czy to regulator ciśnienia paliwa, czy może pompa, a może jeszcze coś innego? Słynnego przekaźnika nr 30 nie wymieniałem.
Pozdr.
: 22 gru 2012, 16:04
autor: Pieterb
teko, <bylo> jest sporo tematów o podobnej tematyce wystarczy poczytać sprawdzić do radzą koledzy.
: 22 gru 2012, 16:17
autor: teko
No właśnie czytałem, ale nie znalazłem nic podobnego oprócz tego przekaźnika.
: 22 gru 2012, 16:24
autor: Pieterb
teko, chyba żartujesz
no to albo niedokładnie lub nie te tematy co trzeba.
ps. A w Twoim przypadku to raczej bym obstawiał na zawór biegu jałowego ewentualnie wtryskiwacz rozruchowy lub regulator ciśnienia paliwa. Troszkę nie precyzyjnie opisałeś problem.
Oczywiście jeśli mowa o zapalaniu na bp, bo czytałem też Twój temat odnośnie problemów z lpg.
: 22 gru 2012, 17:06
autor: teko
Na gazie, oczywiście jak jest ciepły odpala normalnie. Co jeszcze potrzeba ci wiedzieć, bo nie mam pojęcia co jeszcze opisać mam.
: 22 gru 2012, 18:05
autor: Pieterb
teko pisze:Muszę 3 razy przekręcić kluczyk i dopiero odpali.
np. co to znaczy :?:
Czy problem jest tylko z zapaleniem a jak zapalisz to silnik pracuje normalnie czy utrzymuje wolne obr :?:
Czy problemy z zapaleniem występują na zimnym czy ciepłym silniku :?: oczywiście mowa cały czas o bp.
teko pisze: Obroty rosną do 2000 i spadają na ok 1200. Czy powinno być tak z tymi obrotami?
nie nie powinno tak być, kiedy tak się dzieje :?:
I na koniec czy podłączałeś auto pod kompa :?:
: 22 gru 2012, 21:12
autor: teko
Problem z zapaleniem tak, że muszę przekręcić kluczyk tak żeby pompa podała paliwo i wyłączyć zapłon tak 3 razy bez odpalania a potem odpalić. Dzieje się to na zimnym silniku.
Z obrotami to dzieje się to właśnie przy odpaleniu.
Podłączałem go pod kompa i nic mi nie pokazało.
: 23 gru 2012, 11:26
autor: lobos
A jak przekręcasz kolego stacyjkę w pozycję (1) tak aby tylko uruchomić pompę czy wyraźnie słychać jej pracę?
: 23 gru 2012, 11:45
autor: teko
Pracy pompy nie słychać, ale słychać tylko takie "cyk" jakby jakiś przekaźnik odłączał paliwo do wtryskiwacza rozruchowego. Mam gaz, ale to na pewno nie jest żaden elektrozawór od gazu.
: 23 gru 2012, 12:17
autor: Pieterb
teko pisze: Dzieje się to na zimnym silniku.
skoro dzieje Ci się tak na zimnym to w pierwszej kolejności sprawdziłbym wtryskiwacz rozruchowy, często kabelki przy wtyczce się przerywają.
: 25 kwie 2013, 10:09
autor: teko
Trochę zapomniałem już temacie, ale problem jeszcze nie rozwiązany. Sprawdziłem wtryskiwacz rozruchowy i działał poprawnie, ale wymieniłem regulator ciśnienia. Przez jakiś czas był spokój. Potem samochód stał przez tydzień i znowu to samo się zaczęło. Teraz jak się zrobiło ciepło do tego doszedł co jakiś czas zapach benzyny w aucie, nie ważne czy jadę na PB czy LPG. Na benzynie przy pełnym wciśnięciu pedału gazu potrafi czasem wypaść jeden cykl.