Strona 1 z 1

[80 B3 2.0 aad 3a] czujniki temperatury

: 11 wrz 2007, 20:49
autor: silentfox
witam
wiem od dawna ze mam w krócu od wody dwa czujniki temperatury
1-od wskaznika
2-do kompa
dzis czytam ze maja byc 3
Obrazek

czy sie myle czy mam zamalo jeden czujnik miejsce na czujnik mam, tylko zaslepiony

: 11 wrz 2007, 20:55
autor: killer0123
Według mnie masz dlatego tylko dawa czujniki ponieważ masz wstrysk elektroniczy i zbędny jest termowyłącznik zaworu rozruchowego.
Brakujący czujnik to ternowyłącznik zaworu rozruchowego który wzbogaca mieszanke w silnikach z wtryskiem mechanicznym ułatwiając w ten sposób rozruch zimnego silnika.

Proszę o ewentualne sporotowanie jeżeli napisałem coś nie tak jak trzeba.

czujniki temp....

: 11 wrz 2007, 21:08
autor: Omen
W 3A z początkowych lat produkcji jest podobnie... czyli 2....

Pozdr. Adam.

: 12 wrz 2007, 09:32
autor: silentfox
killer0123 pisze:Proszę o ewentualne sporotowanie jeżeli napisałem coś nie tak jak trzeba.
wiec prostuje: silniki aad i 3a maja wtrysk mechaniczny z ukladem ke-motronik


Omen, na fotce sa 3 czujniki 2 na gorze i 1 na dole króca.
a mam z roku 91 czyli koncowka

ps:
niedawno wymienialem ten króciec i byly 2 a miejsce na 3 bylo zaslepione orgialna zaslepka
wiec o co kaman :shock:

: 12 wrz 2007, 20:49
autor: wolfik
Ten trzeci czujnik temperatury występuje w K-Jetronik i uruchamia w niskiej temperaturze wtryskiwacz rozruchowy.

: 13 wrz 2007, 07:26
autor: silentfox
wiec rozumiem ze jesli mam ke-motronik to mam miec tylko dwa ->tak?

: 13 wrz 2007, 10:29
autor: Omen
....wiec prostuje: silniki aad i 3a maja wtrysk mechaniczny z ukladem ke-motronik

Omen, na fotce sa 3 czujniki 2 na gorze i 1 na dole króca.
a mam z roku 91 czyli koncowka

ps:
niedawno wymienialem ten króciec i byly 2 a miejsce na 3 bylo zaslepione orgialna zaslepka
wiec o co kaman :shock


>>>Na fotce są 2 czujniki, w króćcu miejsce na trzeci jest zaślepione....

Pozdr. Adam.

: 13 wrz 2007, 11:50
autor: Danek
Omen pisze:>>>Na fotce są 2 czujniki, w króćcu miejsce na trzeci jest zaślepione....
Omen przyjrzyj się dokładnie, jest i trzeci, wyraźnie widać wtyczkę :-/ .

czujniki ćd...

: 13 wrz 2007, 12:12
autor: Omen
Może ta fotka to wyjaśni do końca :->
Jest to silnik 3A r.p. IV 88

Pozdr. Adam. Obrazek

: 13 wrz 2007, 12:31
autor: Danek
No, tu widać tylko dwa :-). przyznam, że to ja ślepy jestem :oops: , bo na tamtej też są tylko dwa, ale ja gapiłem się na dół, a to chodzi o górny czujnik, sorki :oops:

: 13 wrz 2007, 17:48
autor: silentfox
Omen, ty masz króciec metalowy i jeden czujnik jest na gorze a drugi na dole (na poczatku tez myslalem ze sa 3)

u mnie sa 2 obok siebie na gorze-> jeden jest 3 pinowy a drugi 2 pinowy chyba jak pamietam niebieski. z ta roznica ze mam króciec plastikowy.

a powracajac do sedna tematu w pierwszym poscie, dalem fotke z 3 czujnikami ktore sa podpisane (ze faktycznie 3)

omen to jezeli mamy po 2 to dlaczego ksziązka podaje ze maja byc 3 ?

czujniki ćd....

: 14 wrz 2007, 09:29
autor: Omen
"...omen to jezeli mamy po 2 to dlaczego ksziązka podaje ze maja byc 3 ?"

Wydaje mi się ( chociaż mogę się mylić :-> ), że fotka na stronie książki jest z silnika z układem wtryskowym K-Jetronic, w którym stosowano termiczny regulator ciśnienia paliwa i stąd dodatkowy czujnik sterujący tym regulatorem. W ukł. wtrysk. Mono-Motronic i KE-Motronic zastosowano różnicowy regulator ciśnienia paliwa.... Równie dobrze fotka może pochodzić z silników z ukł. wtr. Jetronic stosowanych w VW Golf i Jetta...przyroda zna już takie przypadki... :roll:

Pozdr. Adam.

: 14 wrz 2007, 12:26
autor: silentfox
to znaczy ze mam ok wtakim razie.

ps: omen dasz mi gg w razie problemow zawsze lepiej miec kogos z podobnym silnikiem

: 15 wrz 2007, 18:41
autor: wolf
witam ja mam silnik 3a i dwa czujniki dolny do sterownika a gorny do wskazan